Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Foxben!
Nos a K3 számot mindenhol megtaláltam a motoron.
Pontosan úgy ahogyan írtad.
S valóban MC08 kóddal rendelkezik a blokk és a váz is.
Azonban, a gyártási éve 1990.
40 Le bitang erős motorja van.
Én valójában úgy tudtam, hogy Honda VT250FE vagy F2.
Az elmúlt 2 évben, 12ezer Km, gondtalan motorozást adott nekünk.
Naponta használtam és mindig tette a dolgát.
De most már mindegy, mert holnap megveszik.
Lecserélem egy nagyobbra, kényelmesebbre.
De az is Honda lesz.
Vivaldi
Nekem úgy tűnik hogy a KM3 jelölés vonatkozik a motorra, keress ilyet a kipufogón illetve a motorblokkon az első hengerfejen, a henger-hengerfej illesztés feletti, hátrafelé néző részén ...baloldalról nézve. Ennek a 3nak egyeznie kell,akkor optimális...hengerfej,hangtompitó,gyújtásvez...egymáshoz vannak hangolva. Az biztos hogy K-val kezdődik és 3 karakteres a kódot kell keresned.
Amit most még tudok mondani,hogy a tied nagy valószinűséggel az első szériás motorblokk /MC08/, 40LE/12500rpm VD6-os Keihin porlasztó, MC08 váz, de ennek a szériának a vége, mert az eleje az biztos,hogy a Honda speciálitás,dobféknek kinéző, úgynevett belső tárcsafékes elsőkerékkel jött ki. /Itt kellene a nemtalálós táblázat,mert ott találhatok adatot,hogy a széria vége már tárcsafékesen jött-e ki,amit valószinűsitek,vagy a tied házilagosan tárcsafékes/ Ez a széria 84-86ben futott,a tied ez alapján kb. 85-86os lehet,mert 87ben már az új MC15ös széria indult,új blokk,váz,hátsó idom,benzintank,bowdenes kuplung...szóval teljesen más :)),de optikailag azért hasonló.
A tied VT250Z, a folytatás VTZ250...gugliban rákeresve majd látod a különbséget.
Csak mellesleg jegyzem meg,hogy a profilodon a 3. kép nem robbantott hanem röntgenképnek nevezik :))
Amúgy gratula,nagyon szépen tartod a géped,látszik szerető gazdája vagy...sok-sok évet boldogitsátok egymást:))
Remélem tudtam hasznosat mondani:)
Az remek! :D Hétfőn neki is esek. Ha minden jól alakul, és megjön a kormány csapágy, akkor a héten össze is rakom
Ricsi
Hehe...nekem meg a kifelé nem jutott eszembe
Vivaldi..
Sajnos most nem találom a kacatjaim között a táblázatot,de nem adom fel :)
Ha raknál fel képet a gépedről meg a vezérlőről kicsit előbbre lennénk....ha nem is pontosan,de jó közelitéssel évjárat meg pár paraméter behtárolható
Údv:F
Ja, a középső papirt ne "kifele" hanem "befele vegyem ki? Ez még eszembe se jutott. :D
Az marad--arra rakod rá a Corsa szűrőjét...hosszát méretre vágod...beteszed,széleken sziloplaszttal tömitesz...azzal a fajtával ami nem kőkeményre köt,hogy máskor is tudd hasznélni a keretet....nekem Ceresit Acryl volt épp itthon
a papírral nem lesz gondom. A fém ráccsal nem tudok mit kezdeni.
Magára a papirfilterre gondolsz?...szikével szépen a széleken körbe..
ha nem baj hogy belepofázok:)
Helló bodoadamvt! A légszűrő közepét hogy vágtad ki?
Ok, utána járok... pár napon belül
Szia foxbend!

Megköszönném ha beazonosítanád!
A gyújtásvezérlőre az alábbiak vannak ráírva:
A K B N 04
131 100-3961
12V KM3


NIPPONDENSO MADE IN JAPAN
vivaldi2000
Csak jelzem,hogy a gyújtásvezérlő nem csereszabatos az emlitettek között! Nem teljesen egyformák a hengerfejek, emiatt más a gyújtástérkép. Nem mondom hogy be sem indul ha nem belevaló,de nem optimális, akár kárt is tehet ha nem passzol az előgyújtás.
Ha megirod milyen kódos,megmondom melyik tipusé...tudod a 3 nagybetús kód, pl.:KVO vagy KDY...
Fesszabályzó az OKs,az mehet bármelyikre.
Sziasztok! Van egy csomó eladó cuccom VT250F-hez (majdnem komplett motor). Írj mi érdekel, és megmondom, hogy van-e!
Sziasztok!
Eladó VT250-hez, Xelvis-hez, Spada-hoz 1db feszültségszabályozó és 1db gyújtásvezérlő elektronika. Ha valakit érdekel, jelezze!
Üdv mindenki!
Hol keresgéljek kipufogó a szeretett spadamhoz? 40e forintig gondoltam rákölteni. Az eredetit szeretném visszatenni rá, mert az előző tulaj gyártatott rá -szerintem- a haverjával egy carbon dobot, de mutyi egy munka lett, és megrepedt. Ha tudtok valahol még eredetit, írjatok pls, de ha az lehetetlen, akkor hol nézzem?
A rugó egyik végéhez raktam 3mm-es alátétet , úgy hogy ennek hengeres csapja belelógott 5mm-ert a rugó furatába. A fotónn a másik csavarhúzó azt ilusztrálja,hogy a rugó sugár irányba is kiverte a fészkét. Itt a lemez leszoritó fülét visszaütöttem kalapáccsal. Mivel eredetileg 5mm-es szegecseléssel szerelték , ezt én csavarkötéssel helyettesitettem. Az alu furata épp befogadta az M6-os menetet,vettem torx fejű süjjesztett csavarokat , ennek fejét enyhén besüllyeztettem a vas lemezbe , csavarrögzitővel ezeket megkenve hajtottam be. A 6mm-es anyákat felére esztergáltam,és a harang belső sikján a túllógott csavarokat ezekkel lekontráztam,ugyancsak csavarrögzitővel ! A persely cuppanósan illeszkedik a tengelyre. A furatába én csak középre szúrtam be olajvezető,olaj tároló árkot. Tehettem volna bele nagyemelkedésű menetárkot is , de én a rövid hossz miatt ennek nem kárositottam a felületét ! A gyártó kétirányú árkot rakott ráadásul ! Én úgyvélem,hogy a vezérmű tengelyem lógása miatt hallható a szelephang ! A hengerfej levétele előtt megpróbálok a csapágyfelekből elhántolni,vagy elcsiszolni. Igaz tojás körüli furat fog lenni,de tűzoltásnak lehet megfelel ! Ha a lotyogás beszűkül,ésha ezutánn is hallani a csettegést , na ezutánn veszem le a hengerfejet ! Vidám napot kivánok.
Szia Attila5959!
Kérdéseim a mellékelt képen.
Tömítés készítés, minta alapján 24 óra alatt.
Itt, készítenek rézből is motorokhoz.

http://magyarceghirdeto.hu/?id...
Szia Attila5959!

Az előírt hézagon túli +0,1mm a szelepnél már komoly hangot ad!
Esetleg, olyan orvosi sztetoszkóp szerű hallgatóval érdemes lenne még kísérletezni.
Valahol már láttam ilyet.
Azt hiszem, Edd China csinált ilyet az "Autókereskedőkben".
Pontosan be lehet vele azonosítani a hang forrását!
Más:
Szerencsére, nekem még a hengerfejet nem kellett levennem.
De ha ott réz a tömítés, akkor azt vissza lehet tenni.
Persze, ha tudsz újat, akkor azt.
Még egy dolgot elfelejtettem: Tavaj levettem a kuplungot. Egy picit lógott a bronzcsapágya , kicseréltem,jól sikerül az új persely illesztése ! A kuplugharangba vannak erős rugók. Nos ezek rövidülése miatt zörögtek a helyükönn. Csináltam 3mm-es csapos alátéteket,igy ezek segitségével enyhe feszüléssel kerültek vissza a rugók. Tavaszban inditok , próbálom , nos csend van ! Na mondok ez volt a baj ! Kb egy hónap múlva ismét előjött a csettegés,na mondom mégis máshol van a baj ! A lamelláknál viszont lógást láttam,vagyis a lamella a harang füleit kiette. Kb 1mm lehet a lógás ! Elképzelhető,hogy itt a baj ? Igen,de a csettegés gyorsitáskor is megvan,és ebben az esetben a lamellák nekifeszülnek a harang füleinek !
Szeva Vivaldi2000 ! Én is a kipufogó hengerfelőli tömitettségére gondoltam. Ezt próbáltam is javitani , tömitést is raktam bele , meg a hátsó henger kis csőtoldatát javitottam,mert ott gyárilag bronzos azbesztes csőszerű tömités volt. Nos ezt a tömitést kihagytam,mert avétos volt , esztergáltam ojan csővéget,ami átmérőileg cuppanósan illesztett összedugást tett lehetővé. Az eredmény ugyazaz,vagyis nem kipufogó kifújás a hang ! Egyébként én arra gondoltam itt , mivel a bolkkban kb 50mm hosszan illeszkedne a cső (beszoritó hüvellyel együtt) ,és a melegedés következtében pára jön itt a rések közt létre , és ugye a 2 km utánn már ojan tüzes a cső,hogy a vizpára hidrogén formájában kicsettegne ! De ez csak az én fejembe fordult meg , de az érdekes hang nem innét ered ! Én a szelephézagot igy állitottam : A szivó szoros egy tized , a kipufogó tizenöt század , vagyis másfél tized. Van egy kis hiba , de lehet nem ez a gond :: A vezérműtengely lánckerékkel ellentétes végénél csavarhúzó mozditásra mozdul , vagyis olajfilm mozdulást csinál , ez kb egy tizedes lógás lehet. A lánckerék felőli végét viszont nemtudtam megfigyelni ! Elképzelhető , hogy ennek lógásától lehet a csettegés ? Abban igazad lehet,hogy a szelep esetleg megszorult a koromtól. Mostanság (mivel közeledik a jóidő)tervezem,hogy leveszem a hengerfejeket. Csak nyűgösenn állok neki,mert attól félek,hogy a hengerfejtömités összerakás utánn ereszteni fog. Mi a tapasztalatod e térenn , visszarakható a régi tömités : Mivel az eredeti blokkot is megkaptam,igy én ezt széttbontottam,és tudom,hogy vékony rézlemez a tömités. Ezt összerakáskor ugye nemkell semmivel sem megkenni !? Meg nememlékszem a láncfeszitő rögzitésére sem. Ez csak felül van ugye megcsavarozva , a lenti vége nincs !? Nagyon köszönöm,hogy válaszoltál ! Üdv
Szia Attila5959!

A zörejjel kapcsolatban kérdezem, hogy ugye a második Km-nél már nincsen rajta a szivató?
Vagy a blokk, vagy a kipufogó rendszernél kell keresgélned.
Látatlanban nehéz megítélni de szerintem az egyik szelep lesz az!
Eleinte csak elvétve, aztán rendszeresen majd később folyamatosan fog csettegni.
Később, is a blokk hőmérsékletének függvényében változik a hang ereje és magassága.
Motorostársam Honda VF 500 F2 típusánál is volt ilyen jelenség.
Szelepállítás után elmúlott.