Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ezt a képről eltüntetni legegyszerűbben PhotoShoppal lehet...
Nem vagyok amúgy szakértő, én elvinném egy fényezőműhelybe, ahol járműfényezéssel foglalkoznak, szerintem kevés pénzért megcsinálják szépen. De amúgy szerintem lecsiszolják, lealapozzák, hőálló fekete festékkel lefújják, nagyon más módja nem hiszem, hogy van.
Sziasztok! Van egy kawasaki ninja 250r típusú motorom, és van egy nagy karcolás/horzsolás a kipufogó dobon (fekete dob, eredeti) és azt szeretném krédezni hogy van e ötletetek mivel tudnám kijavítani , eltüntetni ezt a sérülést?
A segítségeteteket előre is köszönöm!
Köszönöm szépen a válaszaid!
A K&N levegő szűrő ezek szerint bevált, nálam is ez a szempont, hogy könnyen tisztítható, karbantartható legyen.
Nem is tudom, mennyit mentem vele... Sokat. Nem tudom, mikor raktam be, de még mindig használom. Szerintem 30.000 km biztos van benne.

Gyakorlatilag minden olajcserekor tisztítom (6000 km-enként). A K&N leírása meg fényképei szerint bőven lehetne ritkábban, mert sosem lesz olyan dzsuvás ennyi km alatt, mint amire a K&N azt írja, hogy olyankor kell tisztítani. Itt egy kép pl.:
https://s3-ap-southeast-2.amaz...
Hát nekem sosem volt még a jobb oldali szinten, inkább a bal oldali mértékben koszolódik el, amire azt írja, még nem kell tisztítani. De azért tisztítom, mert ha már 6000 km-enként úgyis kicsit szétszedem, átnézem, karbantartom a motort, akkor miért ne, akkor már nem hagyom ki a légszűrőt sem.

Mivel: anno szettben vettem, kaptam hozzá K&N tisztítót meg olajat. Az olaj még megvan, azzal fújom, a tisztító elfogyott, ahelyett vettem Fuchs tisztítót, mivel a Fuchs híve vagyok, sok terméküket kipróbáltam már, csak jó tapasztalataim vannak. Sőt jobbnál jobbak. Van amúgy légszűrő olajuk is. Itt mindkettőt megtalálod:
https://www.silkolene.hu/shop/...
Foam Filter Oil, meg Foam Filter Cleaner. De amúgy szerintem sok más tisztító és olaj is használható, olyan túl nagy különbség nem lehet.

Hogy vált be, ez a legnehezebb kérdés... Attól függ mire. De szerintem ezt írtam korábban. Csodát nem kell várni, hatalmas változást nem hoz. Ami nem is lenne jó, mert ha a szívó oldali viszonyok nagyon megváltoznak, akkor padon utána kéne hangolni az egész motort (illetve hát főleg a kipufogó oldalt).
Egyébként működik, nincs vele gond. Élettartamban jobb, mint a gyári, mert azt kétévente cserélni kell, ezt meg sose. A gyári egyébként ugyanúgy olajos szivacs, nem papír, mint sok autóban, szóval a gyárit is olajozni-tisztítani kell, ebből a szempontból nincs különbség. A fogyasztásban talán belejátszik egy picit, elvileg csökkenti, de igazából sosem hasonlítottam pontosan össze a két légszűrővel a fogyasztást pontosan, szerintem század, max. tizedlitereket változtathat. Aztán még azt vettem észre, hogy pl. nehezebben fullad le a motor, alacsony fordulaton is stabilabb. De ezek igazából nagyon kicsi különbségek.

Szóval nem beszélném rá senkire, nem mondom, hogy vedd meg, vagy hogy szükség lenne rá. Ha akarod, megveszed, baj nem lesz vele, ha nem, úgyis jó, a gyári is teljesen jó, és nagyon hasonló.
Jól olvasod.
Nemcsak ez a topic halt ki amúgy, hanem kb. az összes. Régen akkora élet volt az oldalon, össze sem lehet hasonlítani. Aztán az oldal színvonala erősen megsüllyedt, szerintem alapvető hiba, hogy nincs moderáció, pár troll nagyon elharapózott, aztán az állandó kötekedésből, hülyékből sokan nem kérnek. AZ emberek egy része elhúzott, másik része átment Facebook-os csoportokba, meg ki tudja hova. Úgyhogy az oldal árnyéka régi önmagának, ez a topic sem kivétel. Sajnos ez van, kár érte.
Ja, meg mi "régiek" lassan felnövünk, pl. család mellett már nem nagyon jut idő rendszeres fórumozásra, az újak meg nem jönnek ide. Hát ez van. Én is nagyon ritkán nézek már fel.

Utóbbi időben én sem olvastam, de mivel külföldön vagyok, nem is foglalkoztam ezzel. Írj egy levelet az Ivanicsnak, ha válaszolnak, megoszthatod. Vagy lehet ha feliratkozol a hírlevelükre, akkor kapsz értesítést a programokról. Nem tudom. Tény, hogy a Kawa honlapon nem nagyon promotálják az eseményeket, ha vannak.
Szervusz SMICE!

Írnál néhány gondolatot a K&N sportszűrőről!?
Hogyan vált be?
Hány km-t mentél vele?
Mennyi időnként tisztítod, olajozod és mivel?

Válaszod előre is köszönöm, KicsiJenő
Szervusztok!
Most értem a topik végére. Érdekes, tanulságos olvasmány, jó sok hasznos információval.
Ez is megerősített abban, hogy jó lesz nekem is a Ninja 250r.
Érdekes, hogy az első néhány évben milyen aktív volt a topik és talán barátságok is szövődtek, most meg eléggé kihalt.
SMICE aki kezdetek óta itt van, de Ő is külföldön él, ha jól olvasom a topikot.
Tehát egy 2010-es Ninja 250r éppen papírozás alatt áll, egy-két héten belül haza is hozom.
Más,: korábban olvastam itt, hogy a Kawasaki jó néhány Kawás programot, vezetési tréninget rendezett, de az utóbbi időben erről nem olvastam, ezek megszűntek?
.
Szervusztok!
Éppen egy Ninja 250r 2010 beszerzése van folyamatban.
Valaki elolvassa ezt a listát a "hibákról" meg "visszahívásokról", sikítva fog menekülni szegény motortól. Pedig az igazság pont az ellenkezője, ha valamiben igazán jeleskedik, az a megbízhatóság.

Úghogy csak a reális kép miatt, tisztázzunk egy-két dolgot!
A visszahívásokat iletően: 1, azaz egy darab gyári visszahívás volt összesen. Ez a dőlésérzékelő tartókeretére vonatkozott, nem a jeladóra. A jeladó sosem volt hibás. A gumianyáknál nincs anyaghiba, a vezérműlánc feszítőre sem volt visszahívás, minek is hivnának vissza egy tökéletesen működő alkatrészt? Nekem 60e km után hibátlan a vezérműlánc meg a feszítő is, viszont nagyon gyanús, ha neked már 24e-nél is zörgött... Abban a motorban akkor inkább 124e km volt. 24e km-nél még szinte új állapotban van a vezérműlánc. De mondom nekem 60-nál sincs baja.

Másik, különböztessük meg a típushibákat az egyéni hibáktól, amik leginkábba bizonytalan km-re, karbantartásra, előéletre vezethetők vissza, mert nem ezzel kéne jellemezni egy motort!
Pl. visszahívásért kiáltani a gumianyák miatt - ez szerintem nem fair, kb. ketten panaszkodtatok erre az elmúlt kb. 10 évben, nálam pl. - megint mondom, 60.000 km van a motoromban - hibátlanok a gumianyák, nem hagyok el csavarokat, nem zörög az idom meg hasonlók. Pedig egy időben pályázás miatt fel-le rakosgattam az idomokat, amihez ugye mindig át kellett rakni a gumianyákat az egyik szettből a másikba, szóval még macerálva is voltak. De ezért is tudom pontosan, nyomon követtem végig, most is nemrég ránéztem. A 2009-es motoromban még mindig a gyári gumianyák vannak, nem hogy nem hagytam el, még ki sincsenek repedezve, teljesen újnak néznek ki. A spirállal se volt soha baj, a teleszkópok sem szivárogtak, puhultak fel... Egyszer cséréltettem benne olajat meg szimmeringet, de csak önszorgalomból, nem azért mert bármi gond lett volna vele. Csak ugye illene néhány évenként cserélni, de azóta sem kellett hozzányúlni. Ezekből megint arra gondolok, hogyha ezek komolyan előjöttek egy 24e km-es motornál, akkor ott csúnya átverés volt a km órával. Én igazán nem kímélem a motoromat, kap ez mindent szegény, viszont rendesen karban is van tartva, és újként toltam ki a szalonból, nincs rejtett előélet. Úgyhogy ha ilyen anyaghibák lettek volna, már csak elő kellett volna jönnie 60e km-nél.

A fogyasztás meg mindenkinek annyi, amennyi. Biztos meg lehet etetni vele 10 litert is, de nem ez az általános, főleg egy kezdő motorosnak (akinek elvileg ajánljuk ezt a motort). Sima városi használatban, ingázásnál, könnyed túrán 3,5-ből el van. 3 alá menni is lehetséges, de ahhoz már tényleg trükközni kell. 4,5-nél meg nem nagyon megy feljebb. Durva is lenne, ha átnézel pl. az ER-5 fórumba, ahol ugye 500 ccm-es blokkal mennek, 2x akkora sor2-tes, mint ami a Ninjában van, na ott is azt mondják, hogy ha 6 litert fogyaszt a motorod, akkor már valami baj van vele. Pedig az még nem is injektoros. Akkor nehogy már a 250-es kistesónál 6,5 legyen a minimum, az átlagos meg mennyi... 8 liter? Itt megint azt gondolom, hogy ha 24e km után ilyen 8 litereket eszik normál használatban, meg 6,5 alá nem megy, akkor abban nem 24e km van, hanem valami iszonyatosan szét van kopva, vagy esetleg jól fel lett borítva a töltéscsere a hengerben, mondjuk egy sportkipufogóvál, ami miatt nincs ellenállás, és a benzin egy része égés nélkül kifúj. Az tud ilyen magas fogyasztást produkálni. De ezzel sem riogatnám a tapasztalatlan motorvásárlót, mert egyáltalán nem ez a normál állapot. Leharcólt, kókányolt vackot meg mindenből ki lehet fogni, ez nem típusspecifikus.

A többivel egyetértek. :) A gyári abroncsok nem kanyarvadászatra vannak tervezve, inkább csak hosszú futásra. Bár... voltam vele pályázni is, és volt már fent rosszabb gumi is. De most jelenleg a Michelin Pilot Street Radial-nál nincs jobb a Ninja méretében. ha valaki gumicserét tervez, azt nagyon tudom ajánlani.
Feszültséget/áramot kell mérni, valószínűleg valahol a kábelköteget odacsípte a vázhoz valaki v eger rágta.... ennyi infóval nem lehet megmondani.
Több részegységhez megy onnan a táp, Pl, gyujtótrafók, önindító, ecu, műszerfal... tehát ezeket mind végig kell ellenőrizni.
Ha nem akarsz vele szívni most és később, bízd rá olyanra aki tudja is mit kell csinálni és van hozzá javítási dokumentációja.
- a vezérműlánc feszítő patron v mehanika miatt a lánc zörgése ami még előfordulhat, erre nem tudom lehet megint visszahivásos, de erről nem kaptam infót annó.
A 300.as modellnél módosítottak ? rajta (talán az megoldotta, nem tudom)
" ha indíthatóba teszem, kicsapja a 10 amperes önindító biztosítékot, csak simán gyújtáson, önindítózás megkezdése előtt"
Nézd meg nincs-e egy kontrollizzó, ami jelezné, hogy a motor indítható, és az a zárlatos??
Az alábbiakkal tudlak segíteni.

A KM futást gyári KDS diagonsztika ki tudja olvasni a motor elektronikus vezérélőjéből. (van ha nem tudod megoldani a kiolvasást)
Az jó támpon, ha kételkedsz abban amit az óra mutat.

Alábbi hibák jelentkeztek:
- dőlésérzékelő miatt véletlenszerű motor leállás menet közben (már írta valaki, a jeladót cserélték visszahívásban, hogy konzollal együtt v nem, meg tudom nézni, mert magam végeztem a cserét)
tehát erre volt gyári visszahívás
- KM.óra spirál
- idomokat rögzítő csavarok gumis anyái 1év alatt elértek, sajna ezt nem kezelték gariban (pedig szerintem anyaghiba), figyelni kell rá és cserélgetni ami elérik mert elhagyod a csavarokat szepen sorban :) majd az idomok zörögnek.
- gyári gumik nekem nem váltak be, sajna csúszás lett belőle több esetben is, gumi csere után meg lehetett fogni és kontrollálható volt a megcsúszás
...az is lehet fakezű és botlábú vagyok :)
- első teleszkópok olajszivárgása, ill felpuhulás, lehet elhasználódás

Amúgy jó motor, probléma nem volt vele, kb. 24eKM van az enyémben.
Szervízkönyv otthoni szerelgetéshez is ajánlott, és az alapvető szerszámok mellé egy nyomatékkulcs, tudom mindenkinek a kezében ott van a tudás, de sok esetben találkoztam túl vagy nem megfelelően meghúzott csavarral, ami aztán további problémákat hoz magával...

Fogyasztás, hát nem tudom, biztos velem van a probléma megintcsak, 6-6.5L alá nekem nemigen megy, persze tudom ... nem kell neki húzni... 2L.ek azt kétlem...
Nem HONDA :) na azok tudnak ilyen alacsony fogyit...kawa nekem soha nem tudott... de valaki megmutathatna hogyan hoz ki 2L-es fogyit :)

Ha szervízdoksi kell, szolj.
Hello! 2008-as évjárat, ha a jobb oldali piros kapcsoló indítást gátló üzemmódban van, minden oké, de ha indíthatóba teszem, kicsapja a 10 amperes önindító biztosítékot, csak simán gyújtáson, önindítózás megkezdése előtt. Van valakinek valami ötlete, mi lehet a baj, illetve a megoldás?
Sziasztok! 2008-as kawasaki ninja 250r-hez keresek jobb oldali idomot. Aki tudna segíteni kérem írjon! Előre is köszönöm!
Azért írtam az Ivanics-ot, mert ők a Kawasaki hivatalos magyar képvislete, szóval ha nem is náluk vetted, elvileg tudnak segíteni mindenféle típusspecifikus dokumentáció beszerzésében. Mondjuk egy 30 éves géphez nem biztos, de szerintem egy Z300-hoz nem kéne, hogy gond legyen.

Otthoni boltokban fogalmam sincs mennyire van doboztartó... Gondolom nem sokan keresnek. Páran csinálnak rá, a Givi, SW-Motec, Hepco&Becker, Renntec, meg még pár ami nem jut eszembe... Volt valami U-bar, de ők talán már megszűntek... De ezeket rendelni kell külföldről. Talán a Louis magyarországi forgalmazójánál, melyik is az, a bázismotor? Ott talán lehet kapni. De összességében egyszerűbb beszerezni valami univerzális ülésre rögzíthető táskarendszert.
Red Baronos a gép ők adták el újonnan is és gondolom ott szervizelték, mondjuk tesztekben sem nagyon volt 4 alatti fogyasztás ha faszik mentek vele no meg én igyekszem haladni, amúgy azon meglepődtem, hogy miképp megy, nem vártam tőle ennyit, de a nyáron ezzel fogok járni, hogy amíg garis addig jöjjön ki ami ki akar jönni na meg így is 2 literrel kevesebbet eszik az enyémnél. Hátsó doboztartó konzol van hozzá? Nem nagyon találtam itthoni boltokban.
Elvileg a 300-as kevesebbet fogyaszt, mint a 250-es... 4 alá simán le lehet menni vele. Hypermiler-ek kedvence a 250-es Ninja (aminek utódja a Ninja 300/Z300), akár 2 liter környékén is el lehet vele járni... Gondolom nem mondok újat: sok függ a használat módjától.
Neten nem találtál semmit? Megint csak a 250-esből tudok kiindulni, ahhoz minden van fenn (több helyen is), illetve anno a forgalmazó is kiadott egy magyar nyelvű használati útmutatót. Mivel a Z300 nem régi motor, és Magyarországon is forgalmazták, a helyedben írnék az Ivanicsnak, biztos tudnak segíteni, ha letölteni nem lehet semmit.
2 évesen vettük 2 hónapja 7000km-el, azt is kevésnek találom, de a 4 ennyi idő alatt tényleg karcsú.
Így jártunk a lányom most vett Z300-ával, kerestük egy darabig, hogy mi a bánat kezd sípolni időnként. Amúgy érdekes jószág, most én járok vele melóba, azt hittem kevesebbet fog enni, de eddig két tank 4-4.5 között alakult. Kéne valami manual mert semmit nem kaptunk hozzá.
Heh, téged is megviccelt a tanksapka... Semmi baja nincs, ne aggódj. A tanksapkában van egy szelep, ami túlnyomás esetén nyit (pl. ha nagy melegben nagyon párolog a benzin a tankban), és kiereszt egy kis levegőt/gőzt egy lyukon át. És gyárilag sikerült olyan lyukat csinálni, hogy amikor átáramlik rajta a levegő/benzingőz, akkor sípol. Próbáld ki, mikor sípol, kinyitod a tanksapkát, egyből meg fog szűnni a sípolás, és a túlnyomás félreérthetetlen szisszenő hang kíséretében fog kiegyenlítődni - mint amikor kinyitsz egy felrázott kólásüveget.

Neten lehet találni különböző praktikákat ha zavar, pl. van aki kicsit kitágította a lyukat fúróval, van aki szivacsdarabot rakott bele... Én pl. meghagytam gyárinak, egyrészt mert nem zavar, legalább a tolvajokat is elriasztja , másrészt a működésben az égvilágon semmilyen zavart nem okoz, harmadrészt mert nem szeretném indokolatlanul szétbarkácsolni a motort, annyit nem ér ez a kis sípolás.
Sziasztok, vettem két hete egy kis Ninját és egy sípoló hangot hallok, de nem állandó. A motor 2008-as de sokat állt. Főként akkor hallani, amikor túlmelegszik. Hűtőfolyadék lehet szerintetek? Előre is köszi a válaszokat!
Ha az a kérdés. hogy a típus vehető-e, IGEEEEEEEN!!!!! Nem tudok jobb kezdőmotort, nagyon kezes, megbocsátó, nem vág földöhöz, nincs vele baj, nem kell szerelni az út szélén, nem kell ismerni speciális szakikat a fenntartásához. Az enyémnél most jön az 54e km-es szervíz, az égvilágon semmi baja nincs és nem is volt, csak megy és megy és megy... Pedig nem kímélem, nem babusgatom egyáltalán. Ha megkapja a minimális előírt karbantartást, és nincs rommá törve, akkor a világból kimegy.

Ha az a kérdés, hogy a konkrét példányt megvedd-e (UIW-413) - hát nem tudom... Nekem is sántít a történet, 4-en is megvették előtted, és gyakorlatilag nem használták - még az első 6000-es szervizig sem jutottak el vele... Jó, előfordul, valaki motorozni akar, megveszi az új motort, majd hirtelen beüt valami családi tragédia, és mindenét el kell adnia, így a motor is a hirdetőoldalra kerül, még mielőtt igazán mehetett volna. Na de ez négyszer egymás után, négy különböző emberrel? Nehéz elhinni. Gondolj bele, csak a bejáratás 1600 km, utána lehet igazán elkezdeni élvezni és ténylegesen használni... És 11 év alatt, 4 tulajjal ezt alig sikerült túllépni...?

Egyébként el kell menni, lehetőleg motorszerelő ismerőssel, megnézni, tényleg 4000 km-es az állapota, és kideríteni mi a történet, lehet van rá magyarázat, ezt innen úgysem fogjuk tudni megmondani, de tényleg gyanús. Egyébként meg nem csak a km számít, az sem jó, ha egy motor éveken keresztül csak áll valahol (ideális esetben fűtött garázsban, de ez sokszor nem így van), akksi lemerül, tömítések kiszáradnak, olaj és gumik elöregednek stb.
Én csak annyit mondanék h 10 éves motor 4 tulajjal és csupán 4300km-el? Felettébb gyanús!

Amúgy nekem volt zzr 250-es aminek a blokja hasonló volt és 60ekm-el is jó állapotnak örvendett tehát amiatt nem aggódnék inkább a gyanús kilóméteróra állás zavar.
Sziasztok.
Véleményekre lennék kíváncsi, hogy vegyek-e kezdő motornak egy Ninja 250r es motort? 165 cm magas és kb. 60 kg vagyok, megvan a korlátlan jogosítványom párszor mentem már GSX-R 600-al.
Használtauto.hu-n kinéztem egy fekete 2008 as 4350 km-es ninját 880.000 Ft ért. ( UIW-413 rendszámú, ügyfélkapun lekértem az adatait és 4. tulajánál van most... esetleg valaki tud erről a motorról valamit ? szerintetek mennyire lehet megbízható motor ilyen háttérrel és ennyire kevés km el?