Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hi,
Igen van. A motorvezérlő meghal a kipufogó hőtől. Ha még nem döglődik le kell hőszigetelőzni ott mindent! Tünetei a rángatás, és melegen leáll utána csak ha lehűl akkor tudod elindítani.
A valtó felújításkor szerintem nem volt körültekintöen minden kopott alkatrész kicserélve. A kopott kapcsolokörmök-kapcsolozsebek összefekvö felületei motorfék üzemben szét tudják tolni a kapcsolatban lévö fokozatot. A rángatás amikor átugrik a kapcsolóköröm a következö kapcsolózsebbe a fogaskerék oldalán párszor, majd egy idö után már nem visszaugrik a következö kapcsolatba, hanem legyözi a léptetövilla támasztását, és átugrik a másik fokozatba. Ha továbbra is igy használod a kopás felgyorsul, és egyre kisebb erö hatására motorfgéknél ki fog ugrani a fokozatból, közben folyamatosan válik le kapcsolodó felületekröl a fém szennyezödés ami az olajkenéssel eljuthata kényes kent felületekre, mielött fennakad a szüröben.
A másik ami még lehet, hogy a léptetödob végén szokott lenni egy tárcsa amin a fokozatoknál bemélyedések vannak a palástfelületen. Ezt egy rugós-karos mechanika, rögziti. Nekinyomodik egy kisebb kerek alkatrész a alakos tárcsának. Ha ez ebben a fokozatban jobben meg lenne kopva, akkor kisebb erö elég ahhoz, hogy a léptetödob elfoduljon. Igy kisebb erö elég, hogy a léptetövilla elengejen és a fokozat átugorjon.
Az elöbbi esetben újra bontani kell a blokkot, a második esetben általában a kuplunk dekli felöl hozzá lehet férni a mechanikához.
Bocsi,már látom
Milyen évjáratú a motor?
Sziasztok! 2005-ös zx6r váltóproblémával fordulok hozzátok. Pályamotorról van szó. A jelenség a következő: 3. fokozatban kihúzatva 15 ezerig , majd motorfékkel lassítva a motor először rángat majd kb 9-10 ezer környéken visszaugrik 2. sebességbe. A fokozatokat egyébként szépen veszi.
A váltó fel lett újítja( fogasketekek, léptetővilla), gyári új alkatrészekkel, mert a 3-at már nagyon nehezen vette be, viszont felújítás óta ez a hiba áll fent. Már látta több szerelő, de senki nem tudja konkrétan mi okozhatja.
Esetleg volt már valakinek hasonló gondja?
Előre is köszönöm!
Szinte minden manualjuk igy azonositja, hogy "Green". A 84-es GPz900R-tol a Vulcan 1600-ig...
Igen, ezt néztem én is már... Meg most is rózsaszín van benne... Baja biztosan nem lesz tőle! Viszont a gyári Kawa service manual "zöld"-et ír, azért gondoltam, hogy visszacserélem zöldre... 🤫 (Meg hát ha már egyszer KAWA, akkor legyen zöld! Mivel zöld a vérem... IS... 😆)
Sziasztok!
Nekem a MOTUL keresője a 2005-ös ZX6R-re hozza ajánlottként a MOTUL Motocool Factory Line -35 fagyálló folyadékot. Ez rózsaszín és OAR (organic acid technology) azaz szerves. Szóval papírforma szerint ez is jó bele...
A piros nyíllal jelzett csövön át (túlfolyó csövön) folyt ki a folyadék, mert levegős volt a hűtőben lévő folyadék. Csak mi azzal szopattuk meg magunkat, hogy amikor kihülés után elkezdte visszaszívni az anyagot, és a tartályból elfogyott, megint visszaszívott levegőt! Ezt megcsináltuk párszor, mire rájöttünk, hogy úgy kell feltölteni, hogy a tartály is fullon legyen, és a piros nyíllal jelzett cső végére rárakunk egy üveget, amiben fagyálló van, és akkor ugye amikor visszaszívja az anyagot, akkor nem szív be levegőt... Kb olyan, mintha az a tágulási tartály túl kicsi lenne, többet akart visszaszívni a sárga csövön... De utána jó lett... Még egyszer kinyomta a fölösleget, de már nem szívott be levegőt... Most nincs is ezzel probléma. Biztosan nincs sehol dugulás, hiszen akkor nem tudna áramolni szabadon a folyadék...
Haverom szerint levegős volt a rendszer, azért folyt... Most már nem folyik... Csak amiatt cserélném át a folyadékot rózsaszínről zöldre, mert hogy az a gyári előírás... Csak most elbizonytalanodtam, hogy szivassam-e még magam ilyen légtelenítős baromsággal, bár a végére rájöttünk, hogy mi a megoldás... 🤫 Köszönöm a segítséget! 🙂 👍️
Az a helyzet ugyanis, hogy a táguló folyadék nyomása megemeli a rugós gumi tömítést a hűtő sapkán. Ekkor a folyadék a sárga nyíllal jelölt csövön át lejut a tágulási tartályba s amint a nyomás elmegy, a gumi tömítés ismét csukja a rendszert Miután kihűl a motor, a hűtőrendszer a tartályból a sárga nyilas csövön visszahúzza a cuccot.

A piros nyíllal jelölt cső a túlfolyó, ha túl van töltve a tartály, ott jön ki a felesleg. Ha sárgával jejölt cső csatlakozásánál dugulás van vagy a hűtő sapkájának a tömítése rotty, csak akkor ereszthet a rendszer, amúgy nem.
Ebben nem tudok okos lenni, elméletileg ha a csövek rendben vannak és a tágulási tartály szintig van töltve, akkor nem lenne szabad folynia. A tartály pont azért van ott, hogy a túlnyomás miatt kiszoruló folyadék tudjon hová távozni és kihűlés után visszamenni.

Lehet valami dugulás van a rendszerben a tágulási tartály irányába, azért nem kóser a dolog. Látatlanban nem tudom.
Köszönöm a választ! Tavaly lett cserélve rózsaszínre, előtte is rózsaszín volt benne, csak egyik haverom mondta, hogy a GSXR750-be ő zöldet tett, mert az az előírás... Erre most megnéztem én is az előírást, és ezért cserélem le újra, most már zöldre. Vagy kékre... Ezt a Motult néztem ki, mert olajban is Motul van benne, az jóféle szerintem... (Tavaly a motorszerelőm cserélte.) Haverom szerint a zöld jobb, mert nincs olyan tágulása, nem annyira nő meg a térfogata... Tavaly a csere után már nem használtam a motort, aztán idén az első gurulás után kifolyt belőle egy csomó... Ezután haverommal szoptunk vele egy sort, mire lelégtelenítettük, ekkor merült fel, hogy a Suzukival ő is szopott, és amikor átcserélte zöldre, azzal nem szopik... 🤫 Szerinted melyik a jobb fagyálló, a rózsaszín, vagy ez a Motul?
Persze, hogy jó. A "zöld" fagyálló a legalapabb hűtőfolyadék, a modernebbekhez képest más korróziógátló adalékok vannak benne - a zöld szervetlen, a rózsaszín jellemzően szerves savakkal operál. Régebben legalábbis ez volt a módi, most a legokosabb megnézni az adatlapot.

A Motul Innugel Expert ugyan kék, de összetételét tekintve nem sokban tér el a régi vágású zöld cucctól, az adatlapja szerint ez is etilénglikol alapú, ez sem bántja az alumínium hűtőt, vagy a műanyag és gumi alkatrészeket. Csere előtt azért most át a rendszert, ha valami régebbi motyó volt benne. Régi hűtőlé le, ioncserélttel feltölt, megjárat, leereszt, utána mehet az új.
Sziasztok! Szerintetek 2006-os ZX636R-hez jó ez a fajta Motul Inugel Expert fagyálló? Gyárilag zöld színű fagyállót ír a Service manual. A Motulra néhol zöldet írnak, néhol meg kékeszöldet...
Szétmegy benne a kettes. Nekünk a harmadik vagy a negyedik van benne. De mi ketten használjuk egy lábtartó beállítással és az szerintem nem tesz jót neki.
Viszont a 2003-2004-es fogaskerék is jó bele. A váltó nem, de a fogaskerék igen.
Egyébként semmi baja nem volt sose.
Szia!
Én 8 év GSX-R tulajdonlás után vettem most egy 2005-ös 636-ost. Mit takar az, hogy kényes a váltója? Van amire különösen érdemes odafigyelni esrtleg?
Köszi, előre is!
Én egy szinte stock 2005 636-al pályázok olykor. A váltója kényes amúgy jól megállja a helyét. Gyári fék, fém fékcső, fordított gyorsváltó, PC5, gyári futómű.
1:59-et tudtam vele menni. Értő kezekben jól felkészítve szerintem 1:55 is összejöhet vele.
Ezek az évjáratok idegesek, nem lehet olyan finoman menni velük. Valaki még is megteszi, de csodát nem kell tőle várni. Ettől függetlenül ha ügyes vagy lehet neki kenni.
Üdv, egy 636 tulaj.
Nem egészen értek egyet,a 15éves K5 gixxerrel lazán összejött pàr éve az első hely gyorsulàson,meg nem körversenyről lenne szó,csak pályanapozàsról arra nem szükséges nekem 2022es motor.A két motor közti különbségre lennék kívàncsi ennyi igazából.
A helyedben ilyen kérdést, akkor a pályánapokon tennék fel az ott résztvevöknek.
Nekem, hangsúlyozom NEKEM egy kicsit ellentmondásos, hogy egy 15 plusz éves 600-astól várod el az "ütöképességet" ami felett elhaladt azért a kór és gondolom voltak már nehéz napjai, lóg fülük-farkuk...
Vagy ezek a típusok a szent grállal együtt születtek, és az élet "vize" hüti az "eröforrást"?!
Sziasztok!Zx6r vàsárlàsàt tervezem,és két model között vacilálok,a 2005ös 636ccm,és a 2007 es 600ccm között.Keves utca,pályàzàs,és gyorsulás lenne a fő felhasználási terület.Tapasztalatotok alapján melyik ütőképesebb a kettő közül motorerő,futómű,fék szempontjából?Köszi a választ előre is!!
Köszi megnèzem
A könyv 68 kilós pilótával számol és ennek megfelelően kicsit korrigálnod kell egy kiindulási állapothoz, de neked kell megtapasztani azokon az útszakaszokon, ahol te járkálsz. Más akármit mondhat.

A rugóelőfeszítésre 10-25mm-t ír (első kép), 17mm-t mond 68 kilós pilótára, mázsa környékén 14mm-rel próbálkoznék.
Nyomófokozati csillapításra 3/4 fordulatnyit nyitva (óramutató szerint tekerve koppig "elzárod", onnan 3/4 ford vissza) ír 68 kilóra, 1 teljes fordulattal indítanék.
Húzófokozati csillapításra 1 és 3/4 fordulatot ír, egy mázsa esetén másfél fordulatra próbálnék rá (a fentiekhez hasonlóan, óra járása szerint koppig, és onnan visszafelé számolva az 1 és 3/4 karikát).

Ismétlem, ez csak egy durva kiindulási állapot, ezen még lehet és kellhet finomítani.