Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nagyon köszi a választ! Mindenképpen olyannal csinálnám, aki nagyon penge ebben, en csak amatőr szinten.. se :) van egy ismerosom autóelektronikai műszerész ot megkérdezem hogy tud e segíteni majd a projektben télen természetesen pénzért úgy hogy együtt csináljuk hogy beletanuljak. Vagy ha valaki van itt aki közel van Bp-Érd és hajlandó segíteni szinten nem ingyen akkor lehet az az irány is.
Azt gondoltam hogy óriási azért a “rés” a kos dobozon, mivel minden ilyen dolog azért elég drága ha úgymond egy előre legyártott kis csomagot vesz az ember. Nem ragaszkodok amúgy ehhez, sőt ha egy ebben a témában nálam sokkal okosabb azt mondja higy tok felesleges ez az egység, és inkább egy Profival tegyük rendbe a gyári vezetekelest akkor természetesen egyet értek vele és elfogadom a válaszát :)
Itt az IGUS-nál vannak energialáncba való extra flexibilis kábelek.
Nem is olyan vészes az áruk.
https://www.igus.hu/chainflex/...
Valószínűleg acél volt. Azt nehéz forrasztani, de baromira bírja a hajtogatást. Kb. mint a dupla sodrású bowden.
wago, krimpelős toldó, vagy csak simán prosztó csavaros csoki megoldás
Végül egy automata gép jeladó kábelt tettem a km jeladó hoz Az kb 3 másodpercenként hajlik meg 5 centis rádiusz alatt évekig......
Nem tudom milyen vezeték volt de nem tudtam forrasztani sem, végül ra lett sodorva a másikra és az olvadó belű zsugor csővel lett rögzítve
Ezeket a sok eres kábeleket nem ismerem Felénk nincs is a boltban
Azt hiszem a würth Forgalmazott régen ilyen 50m tekercseket
Nekem megvannak vagy 10 éve jellemzően a fekete Fehér kék piros barna a leggyorsabb fogyó pl a lila alig fogy
No igen. a 15 féle vezeték beszerzése a legnagyobb problémám nekem is egy ilyen melónál
Mert ugye egy saját motorhoz nem fogok megvenni 50 métert, de kimérősnél meg nehéz felhajtani.
Ezért szeretem a vezérlés technikai kábeleket, mert ezeknél az erek jelölve vannak és össze is van kötegelve alapból, nem kell a színekkel szarakodni.
Ezek jellemzően jobb minőségű vezetékek, mint a sima MT kábel.
3D nyomtatómban már több éve működik gond nélkül.
Motoroknál is szerintem az elvezetésen múlik, nekem még ezzel sem volt gondom.
Nyilván nem a 36 eres vastag kötegből kell vezetéket tenni a kormányhoz. Meg kell nézni hogy hány ereset praktikus venni és akkor egy féléből meg lehet oldani, úgy hogy hármat egymás mellé teszel.
Ha túl kis ívben van hajtogatva, akkor nyilván eltörik a réz, de a gyári vezetékek is ugyan ilyen PVC szigetelésűek, meg az erek sem vékonyabbak.
Vannak spéci hajtogatásra tervezett kábelek is, sokkal finomabb sodrattal, meg szilikon szigeteléssel, de ott is meg van adva a rádiusz amit be kell tartani.
De mivel gyárilag nincs, túl lihegve olyat nem akartam ajánlani. Ezeket energia láncokban használják ipari gépeken, ott elég sokat vannak hajtogatva kicsi rádiusszal, ott azért indokoltabb.
Ezek a kábelok mennyire bírják a hajtogatást?
Pl váz nyak
Mert a sima falu kábel egy évet se bírt ki a km óra jeladónál és eltört a réz benne
Ha nem számít a kidobott vezeték mennyisége (1db mellett) akkor nem olyan bonyolult az a vezeték köteg készítés
Ha ki vannak hagyva a gyári extra biztonsági szarok akkor a sarokkal se kell túl sokat kínlódni
Nekem van vagy 15 féle vezetékem 50m tekercsekben Aztán lehet csinálni a csodát fillerekből
Pl gyári ktm hőgomba vezeték 35 centis 2 eres 6 saru és 7 ezer forint
Megcsináltam kb 1500bol de csak azért lett ennyi mert derekszögű Saru nem volt itthon éppen egy sem és kellett vennem kettő biztosíték tartót hirtelen Mert ahhoz azt adtak a helyi boltban
Ja és ha a gyári vezetékezésed gányolt, akkor tényleg célszerűbb teljesen új kábelkorbácsot csinálni.
Ha csak simán nem látod át, akkor meg keresni egy embert aki átlátja.
Vannak úgynevezett vezérléstechnikai kábelek. Ezekből van mindenféle érszámú és vastagságú.
http://shop.villamossagidiszko...
Én ilyenből csinálnám a motor vezetékezését, nem szívnék a kábelkorbács gyártással, mert azért az nagy meló úgy is hogy értesz hozzá.
na de hogy ne legyek már ennyire bunkó,

az a kis doboz, arra való, hogy telefonoddal, kulcs nélkül indíthatod a motort, meg riasztót kezeli, reléket, biztosítékokat is helyettesíti.
Nem mintha sok relé lenne egy motorban alapesetben.

A kulcs nélküli indítást leszámítva semmit nem ad hozzá a hagyományos vezetékezéshez, mivel mindent el kell a dobozhoz vezetni, ahelyett hogy kormánykapcsolóról egyből a megfelelő helyre menne. De annak aki nincs otthon az elektronikában, valóban jelentősen egyszerűsíti a vezetékezést, de kábel nem kell kevesebb ettől.
300€-t sokkalom személy szerint, mert 30€-nyi alkatrész van ebben, de ha neked megéri akkor ne az én véleményem tartson vissza, a célodra alkalmas.
Ha csak egy doboz kell amibe befut minden, akkor arra ez is elegendő:
https://www.vilagitascenter.hu...
Én újra vezetékeken az egészet minimalista módon
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy valaki épített már be a motorjába Motogadget Mo Unit Bluetooth egységet? https://motogadget.com/shop/en...
Nagyon szimpatikus cuccnak tűnik, már amennyit megértettem belőle, feltéve hogy egyáltalán jól értettem. Sajnos az elektronikai dolgokban nem vagyok annyira otthon :(
Letisztult Ducati Cafe Racer építés a terv, és a vezetékelés elég kusza benne, érdemes lehet egy ilyen okos kis cuccal kiváltani egy részét? Ha jól értelmeztem, akkor a fogyasztók, illetve a kormányon levő kapcsolók vezetékelése ezen a kis cuccon menne keresztül, nagyban leegyszerűsítve az egész rendszert.
Vagy gyári kapcsolási rajz alapján (van) érdemes inkább a gyári vezetékelést átnézni, rendbe rakni esetleg kitalálni, hogyan lehetne valamilyen szinten eldugni?
Valakinek van ezzel tapasztalata?
Kösziii
Mondjuk az már stabil...
lenne 2 méter hosszú
felbuksz a kis kerék/nagy sebesség/magas súlypont miatt
én azon agyalok hogy szét kellene vágni asszony robogóját (yamaha jog) és csinálni belőle egy rollert
a robogó kb ló@ sem ér szóval ha elrontom nem lehet nagy bukta, motorikusan meg tökéletes, szóval ha összejönne lehetne jókat csapatni vele
ez így nagyon bután néz ki a hűtő miatt...

léghűtésesből csinálnám ...
mondjuk bws-ből...
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni vettem egy honda ntv 650 es motort nagyon jó szeretem csak egy baj van nagyon lent van az üléspozíció és szeretnék egy kicsit emelni rajt de nem tudom a kardán mennyit enged ha valakinek van valami ötlete kérem írjon .
CBJózsi : valamikor 2010-ben jártam EGÜmotor robogós hétvégén Kakucson . Ott láttam egy általad leírt robeszt . Ez ha jól hazudok akkor Yamaha Aerox az alap .
Egy minimálrobogó építésén töröm a fejem már jó ideje, talán most az újévben neki is látnék ha összejönnének hozzá a dolgok.

Arra gondoltam, hogy leszednék minden idomot, ülést, talán még a gyári tankot is és szinte gördeszkás egyszerűségűre alakítanám a gépet.
Vezetékeket elrejteni, amit lehet meg is szüntetni.
Különálló lámpát, ülés helyett nyerget, tank helyett valami dizájnos dolgot vagy egyszerűen csak egy fémpalackot. Nem tudom még. Ha valaki tud jó linkeket ötletnek, azt is szívesen fogadom.
De a kérdés: mi lenne jó alapnak?
A cél, hogy kicsi legyen és filigrán, legyen hozzá alkatrész, már elég öreg legyen ahhoz, hogy ne legyen drága. Persze az sem lenne nagy baj, ha legalább a fékje modern lenne - de ez nem feltétel.
Ilyen kiskerekűekben gondolkodtam, mint Jog / Pal stb. de igazából a Scarabeón kívül egyetlen robogót sem ismerek. OK, régen volt valami ős Jog-om, ami rettenet jól ment de a blokkja rettenet rázkódott - csak ennyi emlék maradt belőle mára.
Bakker...
Te most tényleg teleszpemeltél minden topikot???
Ha lesz egy cégem, istenbizony felveszlek marketingesnek
MAMI kupához keresek csajokat!