Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Yamaha XQ125 robogó. Aksit és fesz szabályozót cseréltem. Viszont az üzemanyagszint és akkumulátor szint jelző egy mutató mutatja. Viszont most le-fel mozog egyfolytába. Van valami trükkje módja hogyan kell ezt betanítani?
Na, most fújtam le a gyerek robogójának a burkolatát füllerrel (vagy mivel). Egy helyen egy körömnyi részen mintha felmaródott volna, azt holnap megcsiszolom leheletnyit és rápösszentek, aztán megyek a boltba színt kevertetni. Meg megcsináltatom a matricát közben a grafikussal.
Úgytűnik ezen dolgok valamelyike kreálta a hibát,mert azóta tökéletesen üzemel a motor. A szimering csere óta az olajszivárgás is megszünt,úgyhogy fasza lett!
A fiam próbálgatta a kisutcában tegnap délelőtt,nem produkálta a hibát. Aztán délután visszaszedtük az idomokat,hogy hozzáférjek valamihez eggyáltalán. A szivatóbovden mintha feszült volna,kifűztem,és elvezettem máshogyan,meg levettem a gyertyapipát,és ott azt tapasztaltam,hogy csak úgy ímmel-ámmal volt rátekerve a kábelra. Lecsíptem a végét,és tövig rátekertem. Aztán kapott egy erőltetett 25kilómétert...bár csak otthon mertem leállítani 😀,de beindult utána. Többször is próbáltam. Úgyhogy tegnap hibamentes volt a működése. Ma elmegyek, kerülök vele valami nagyobbacska kört,aztán közbe is próbálgatom majd....csak kiforrja magát. Ilyen a gyertya...új,még nincs kiégve,de ezen pár kilóméter alapján nem kormos,olajos. Inkább száraznak mondanám. Meg megpróbálom majd a sérült vezetékdarabot is kicserélni,biztos ami biztos alapon...Kiváncsi leszek a mai körre,mit produkál 😁!
menet után járasd legalább fél percet alapjáraton
nekem a honda volt ilyen vicces
egy megerőltetőbb menet után az istennek se indult be, át kellett szellőztetni a rendszert
Sziasztok! Összeállt az Rs,végre tudnánk használni,de hibája van. A vételkor próbakörnél semmi,jött-ment-indult. A vétel után hazamotoroztam vele,kb 50km. A kúton tankoltam,majd utána nem indult. Mondom biztos bénán indítottam,vagy valami,új motor ,ki kell ismerni. Aztán otthon meg is jöttek a mínuszok,így nem mentünk vele. Néha beindítottuk,pöcc-röff. Szemrevételezés,folyadékok, cseréje,stb. Mostanra állt össze. Szóval a hiba. Beindul pöccre,faszán megy,szép egyenletes alapjárat,semmi rendellenesség. Elmegyek,kerülök vele eggyet,ház előtt megállok,leállítom. Átadom a gyereknek,és már nem indul. Tekeri az önindító,de semmi. Gyertya ki,üzemanyag van,szikra van. Gyertya vissza...pöccre indul. Tegnap ismét megyek vele. Beindítom,járarom kicsit,és többször megpróbálom,hogy leállítom és beindítom. Minden jó. Elindulok vele,egy parkolóba megállok,leállítom próbaképp,hogy mi van,de már újra nem indul. Kb 10x rápróbálok,de csak teker,nem indul. Mondom akkor séta 😁,de azért egy 500 méter motor tolás után rápróbálok,és pöccre indul. Hazaérve többször beindít-leállít és jó. Tehát ha beindult,akkor magától nem áll le,de ha leállítom,akkor nem mindig lehet újra beindítani. Olyan,mintha a vészleállító "off" állásban lenne. Az üzemanyagra nem gondolnék,az jónak tűnik. Az eggyik szikraellenőrzés során a vészleállító Off állásában is mintha szikrát láttam volna a gyertyán. Egyébként üzemszerüen működik a kapcsoló. Azért szétszedtem,és a kettő vezetékéből az eggyik be volt valószínüleg csípődve,mert 2 helyen,ahogy kijön a kötegből sérült a szigetelés,mintha kilátszódott volna a réz vezeték. Szigszalaggal körbetekertem. Esetleg,ha ott vezetékszakadás van,akkor ezokozhatja a fentebb említett hibát,ugye??! Másrészről viszont akkor mindezt menet közben is kelle csinálni. A vészleállító 2 vezetéke a gyújtásvezérlőbe,vagy cdi be megy? Mert a vezetékszakadást gondolom csak úgy lehetne kiszűrni,ha megvan a másik vége is. Esetleg mi van akkor,ha a vészleállítórol leforrasztom a 2 vezetéket,és összekötöm,próbaképp kiiktatni a sérült vezetékszakaszt,és kiiktatni az esetleg hibás kapcsolót?? Ez járható lehet,vagy rossz úton járok? Még egy gyertyapipa cserét megejtek,hátha...de ha a gyújtás többi része lenne a rossz,akkor az menet közben is produkálna hibát. Vagy nem? Ez menet közben probléma mentes,de ha leállítom,akkor elég sokszor nem indul el,aztán meg mégis. Bocs,ha kicsit hosszúra sikeredett...Gondolatok,ötletek???
Az sincs kizárva hogy le van ragadva az injektor ki kell szeni aztán megnézni adni neki áramot meg fújni neki valami féktisztítót vagy karbi tisztítót lehet a többi sem porlaszt rendesen vagy nem tökéletes azért is nem indul el mert három hengerrel sőt kettővel is el kellene hogy induljon annó míg megvolt a karbis F4-em az is tavasszal kettő aztán három majd kis idő múlva 4 henegrrel járt de indulni mindig foghíjasan indut tavasszal 😁
Azt sajnos nem tudom megmérni. Én az injektor fejre gyanakszom a sokéves állás miatt. Szerintem 3 hengerben volt robbanás, és szerintem el kellett volna indulnia, még ha egyenetlenül is az 1. henger miatt. Arra tippelek,hogy falls levegőt szív a hiányzó tömítések miatt. Ha mégsem az a baja, a tömítéseket pótolni kell mindenképpen, úgyhogy ma megrendeltem.
Hát vagy nyomás alatt nem szikrázik vagy nem kap az a henger üzemanyagot 🙄 zár mindegyik szelep rendesen abban a hengerben vs kompresszió van a hengerben?
A gyertyák. Bal szélén az 1. henger
Mindegyik szikrázik.
ja a csapágy
elég sok csapágyat cseréltem már kompresszorokban, azért egy 30 ezres meg egy 10 ezres között jelentős élettartam különbség van, az olcsó az 1-2 év, a drága meg akár 5-6 év vagy még több, és amikor a csapágy árának tízszerese a munkadíj nem éri meg spórolni, de volt aki spórolt, össze is futottak a golyók nagyon rövid idő alatt
persze ez nem futó ami megy egy évben 100 órát....... néhol 0-24-ben megy hónapokig
nem egy gyertyát hanem minden honda cuccot
de ha nem honda kell akkor gondolom vannak egyéb beszerzési források is
ilyen honda dobozost szerintem nem árulnak az alkatrész kereskedők
Nem is feltétlen a régi tapasztalataim miatt amik elég riasztóak a ilyen bizalmi hiedelmek ellen, de mondanám, hogy most szervizes vagyok és szakszervizekbe járok garis dolgokkal is, nem kell mondanom milyen autóalkatrészes cégek futárai adják a kilincset egymásnak a raktárakban. Mennyire hihető, hogy egy gyertyát ausztriából rendel a derék öreg szaki? Nincs ezzel baj hisz ma már annyira nem jellemző a hamisítás inkább az eleve gagyibb minőség, de annak a neve sem patinás termékek használata jellemző, ha neves cuccot veszünk szerintem nagy az esély, hogy azt is kapjuk igaz sokszoros áron a gagyihoz képest, én is beleestem az olcsóság csapdájába amit itt is leírtam 3 hónapja, utánfutó kerékcsapágy, koyo 22000 kínai 9600, némi vívódás (12mp) után kínai, beépítve pont úgy lógott mint az előző csak nem zúgott......még. 😆
elég öreg már
de hihető a történet, de ha mégsem akkor is jól jártam mert sosem volt gyertya gondom utána
amúgy rendeltem pár cuccot a hondától anno, volt amit cegléden munkatársan, volt amit kiskunhalason mindegyik az osztrákokat emlegette amikor késett a termék
már nem emlékszem hol volt az európai elosztó talán a hollandoknál, szóval ha rendeltél a japóktól a hollandokhoz ment utána azok az osztrákokhoz vitték és onnanjött be hozzánk
legalábbis a halasi ember ezt mondta
amúgy rendes volt mert ingyen feladta a postán mert mentem érte amikorra igérték hogy meglesz de nem lett meg és elküldte
na szóval egyik se a bárditól hozta az biztos
Tényleg? Hány éves vagy szép szőke herceg? 😆
a honda mindent az osztrákoktól hozat szóval a sunyi magyar hamisítók oda nehezen tudnak beférkőzni
volt egy motoros ismerős aki honda szervjzben dolgozott, ő adta a tippet hogy az a gyertya tuti lesz és az is lett
nekem az xr4 berúgós volt, csupa víz lett a hátam mire beindult annyit rugdostam, a hondás densoval meg 1 rúgás és pöföfött
ami fura hogy ha bemelegedett a hamis gyertyával is ment rendesen, de hidegen az istennek se indult, ha kivettem a gyertyát és gázon felforrósítottam és gyors betekertem akkor a hamisal is 1 rúgásra indult
amúgy a hondás denso meg a bárdis denso feliratok között is volt különbség, tuti nem egy gépsoron készültek
ellenben az ngk gyertyán semmit nem láttam olyan volt a szarul indulós vélhetőleg hamis mint ami benne volt eredetileg
És a honda szerviz honnan veszi? 😁
el kell menni a hondához aztán venni gyertyát
az legalább nem hamis
tizenpár éve amikor volt a hamis ngk gyertya dömping 3 hekyről vettem mindhárom helyről szart kaptam
honda meg adott szép piros dobozos denso gyertyát és megoldódott a problémám
utána már a yamaha is "hondás" gyertyát tettem
Ha hamis, gyorsan tönkremegy.
Ha leömlöben kijut a benzin, akkor a fö ok, hogy nincs gyulladás. Ez elsö sorban lehet:
- az elmaradt szikrától
-a nem megfelelö benzin levegö keveréktöl
-alacsony kompressziótól ( kopott motor, nyitvamaradt szelep)
Ebböl a leggyorsabban a gyertyát lehet kiszürni. Tenni kell bele egy régi, bizton müködö gyertyasort.
Utána lehet a többit hibalehetöséget feltárni.
Igen, néhány robbanás volt is. Ígérte, hogy beindul,de aztán abba hagyta.
"és gyertyát is cseréltem benne"´

Ad még szikrát?
Sziasztok! Nekem is lenne egy kérdésem egy 2002-es Honda CBR 600 FS-el kapcsolatban. Néhány éves állás után hozzá kezdtem életet lehelni belé. Kitakarítottam a tankot, vettem bele új AC pumpát, ami az autósboltos haverok szerint a régin lévő számok alapján jó bele. Levegőszűrőt és gyertyát is cseréltem benne. Ma este megpróbáltam beindítani. Eleinte ígérte, de nem indult be, aztán nem is ígérte. Rájöttem,hogy a légszűrőház és a folytószelep ház között, illetve a légszűrő ház két fele között is kellene lennie tömítésnek, amik nem voltak benne, amikor szétszedtem. Ez lehet a probléma? Vagy esetleg eltekergettem az alapjárat állító csavart?Egyébként a kipufogó enyhén benzinszagú. Elvileg kap benzint szem.
Az Rs még mindig darabokban,a gyári szimeringre várok 😑,vicc ami van ezen a világon. Boltokban már semmit nem kapni,raktárkészlet 0. 3 helyen kérdeztem,volt közte specko csapágybolt is,és mindenhol 2-3-4hét,mire megérkezik. Egy koszos szimering. Jó persze,nem sima mezei...de akkor is! Mondjuk le nem késünk semmiről,csak szimplán bosszantó!
Én is úgy gongolom,hogy melegíteni kellene,de igen,kevés volt a hő,mert nem történt semmi. Még azon gondolkodom,hogy a lábak közé reszelni egy oda illő támasztékot vasból,hogy legyen tartása,akkor talán ki tudnám ütni. Jó lenne nem kárt tenni semmiben!