Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lámpa: ha jól emlékszem akkor két alsó ami egymás mellet van az a plusz. az egyik a tompitott a másik a hosszú fény. műszer mérd meg melyik a tompitotté. csak a plusz szálat vágd el. én anno baloldalra tettem egy billenő kapcsolot ami világított ha fel volt kapcsolva. ez a sima olcsó műanyag kapcsoló az 20Ah-ert tud.relé nélkül mehet.

aksi sarud szerintem nem vészes csa szigetelés kicsit távol van. keresztmetszete kép alapján jónak tűnik.

gyertyák szerintem rendben vannak. típus is jó. benzin csapról www.rfklub.hu oda anno feltettem hogy hol milyen állásban kell lenie. pl lehet ott hibázol hogy tartalekon a tankon on allas csove van. benzin folyik tartalekon?

majd otthon pc-n meg sasolom, hogy mi a helyzet. mert most csak mobilról tudom megnézni.
Az szét össze szerelés után még használtam utána nem bontottam meg és nem indul.
Nah szét kaptam. Csináltam képeket az elsőt azt azért csináltam mert ON nál van zárva, nektek is?! A másodiknál az első lámpa csatiról van szó, ott melyiket szakítsam meg a kapcsolóval?
A harmadik az a pozitív kábel. Nekem annyira nem szimpi, eddig nem láttam mert rajta volt a saruvédő.
A többi kép magáért beszél... Várom az észrevételeket
Amit azóta piszkáltál mióta nem indul.
Igazából mindent piszkáltam amikor a karbit kivettem de utána 2mp és beis indult azóta használtam de ha szétkapom mindent lefotózok és feltolom hátha kiderül vmi!
Azér keĺ egy kis idô mire
ennyi adalék lerakódik a karbikban.
Kivett gyertyákról,
mikor össze van rakva rajtuk a pipákkal,
amiben nem vagy biztos,
hogy onnan vetted le ahova visszatetted.
Bármirôl amit piszkáltál.
Nem a karbikat, hanem a hengereket kell
szárítani.
Gyertyákat kiveszed,
és teljes gázon szivaró nélkül
tolod a ház elôtt pár 10 métert
2-es fokozatban.
A dugattyúk kilökik ha van bent
fölösleges anyag a hengerekben.
Pontosan mikről csináljak képeket? Nehogy teliszórjam itt nektek haszontalan képekkel az oldalt (:
Ha megvannak a kivett gyertyáid,
azokkal is tehetsz egy próbát.
wd40 jó cucc, de ne cserélgess
össze semmit!
Minden csatlakozót oda vissza
ahonnan lehúztad!
Ha tudsz képet csinálni akkor csinálj,
valamit észrevehetünk rajt ami esetleg
megoldja a problémád!
Volt rá példa a nyáron.
Azt hiszem 9es van benne és két körmös. A gyertyákba nincs 500 km sem úgyh bízok benne h jók de kipróbálom feltéve ha beindul.
karbikat szerintem nem kell "száritani" gyertyakat vedd ki egesd ki ahogy irtam milyen gyertya van benne? 2 kormos 8as hőertekű ngk? crk8ek ha jol emlekszem
kezd az aksinal! toltsd fel. saruknal ellenorizd hogy a szemeknél nincse "eltörve" a kabel erei. ha igen saruzd újra önindítóig kovesdle mindenképp. test kábelt szintúgy. ha ezek rendben és kellően vastagok is a kábelek akkor ez pipa. utana jöhet a szikra ellenőrzés. pipak allapota kabelek a trafotol. csak ne csereld össze... gyertyaknal ha kiveszed es ad szikrat az meg nem biztos hogy 100osan jo. ha valamelyik gyertyad kormos jegyezd meg honnan vetted ki egesd ki es tedd 1 hengerrel arrébb. probald inditani ha megy hagyd jarni amig a hűtő venti egyszer nem hűti a gepet. hagyd kicsit hulni ellenorizd újból a gyertyakepet. ha megint ugyan annal a hengernel kormos a gyertya akkor tudod hogy annal a hengernel van valami geba.
inditani hogy inditod?
én anno így csináltam...
10Ah aksi van benne és igen benzin álló gyűrűket tettem bele nehogy szétmarja...
Hogy tudom a leg kevesebb bontásból kiszárítani a karbit?
Amúgy én is gondolkoztam már a lámpa kapcsolón csak még nem sikerült kivitelezni h szép is maradjon.
akkor elsősorban elektronikusan kezdjem el keresni a hibát? ha széthúzom a csatikat és adok neki wd40-et az használ vagy hagyjam a fenébe ezeket a dolgokat és próbáljam meg a + - kábeleket kicserélni? és így sorba?
most növelt fenyű tungsram van benne ez aug. óta. benne van. eddig ez birja a legjobban. es jól is világít. bár a világitásával semmi bajom nincs nagyon jó.
Milyen izzót használsz? "Növelt fényerejűt?"
Nagyon gyakori az a 2-3 hónap... :)
2003 ig a VFR-en lámpa kapcsoló van a Vtecen enyém 2004es ott úgy döntöttek vészjelző kell. :D de az enyémen van egy olyan mód a gyújtáskapcsolón ez a P-nek csúfolt, ott megy csak a vész villogója.

Meg mondom őszintén már készül az elektronikám ami 30mp-60mp késeltetéssel kapcsolja a lámpákat. ( nem az indítási procedúra miatt hanem az izzó miatt) Ugyanis 2-3 havonta új izzó kell neki. Nem szereti ezt a föl le föl le kapcsolgatást.
Félreértetted, veled mosolyogtam, nem rajtad.
Sajnos én is szeretem a gyári állapotot, ezért nem nyúlok hozzá. Csak fel nem foghatom hogy miért hasznosabb egy vészvillogó ami csak akkor megy ha legalább a gyújtás rajta.... mint egy lámpa be/ki kapcsoló

Nah mind1... RF én így szeretlek
Köszönöm, tetszett :)
Ezt jól látod Imi :D Nincs gond pöc röf! Bár nekem ez az első telem vele. Kicsit érdekes szívatót tolja neki rendesen. De imádom mikor el tolja és ki simul a hangja :D Csak az a tavasz ne lenne olyan messze!
Karácsonyra meg beszéltem a Jézuskával az új sisakomat, meg egy csizmát.
Januárba, meg rendelem a cuccokat hozzá és neki állok tavaszra meg csinálni, hogy ha bejön az első jó idő akkor csak rá keljen ülni és élvezni.

Kezdem meg szeretni a kicsikét. Bár hiányzik az RF-em. Tavaszra meg beszéltem hogy össze futok velük meg nézem milyen a sora.
játszok a gondolattal hogy apunak kéne szerezzek egy 600 Rf-et és meg csinálnám olyanra mint a 400-asom amilyen volt. Néha kicsit a sor élményt is ki használhatnám :P Na álmodik a nyomor :D
Pedig aztán egy befecskendezôs
motort még köszörültetni se kell.
Vagy indul a második karikára,
vagy nagy a baj.
Néhány izzó nem tétel neki.
"Amúgy sokszor hagyom sok időre állni, de a rossz benzint ilyen téren még nem érzékeltem. Bár lekopogom...."

Csak illusztrációk, hogy szélsöséges esetekben mire lehet számítani...
Pedig semmi viceset nem írtam a lámpa kapcsolóval! Gyanítom manuál szerinti 7-8Ah aksid van ami ha kínai jó 6Ah -nak is! gyújtáson csak a lámpád 4Ah meríti és még nem is önindítóztál. Télen Hondáról is lehúztam a sarút mert a bar..ja 2db 55W izzót éget a semmire gyújtáson. Még nem volt szívem szétvágni a kábeleit bár ide már tettek egy relét meg egy kapcsolót hogy az önindítózás pillanatába lekapcsolja. De agyament.
Lámpa kapcsoló megmosolyogtatott
Ha elsőre nem indul az a következő lépésem hogy kiveszem a biztosítékokat

Amúgy sokszor hagyom sok időre állni, de a rossz benzint ilyen téren még nem érzékeltem. Bár lekopogom....

Csap RES, szívató be, várok egy fél percet percet, gyújtás, indítás és kb 4. másodpercnél már el-elkapja, majd jár.
Gyűrűzésnek nem fogsz nekiállni mert horror ár! Nem ér annyit sajnos.
O gyűrüket gondolom VITON-ból tetted bele.

Még egy próbát megérne egy benzincsere. Régit leszívod, öntesz bele pár liter frisset úgyis olcsóbb mint ami bent van.
Karbikból engedd le a bent lévőt és próba szivatóval gáz nélkül
esetleg tolva. Csapot ne feledd el megnyitni és a gyújtást ráadni!
(Egyszer toltunk autót pár száz métert mire valaki ránézett a műszerfalra, hogy mér nem világít semmi!? )
Halihó!
Olvasgatom párnapja amit írsz illetve a többiek válaszolnak.
Az én véleményem az hogy kicsit mindig mindenki előbb szét szed valamit mint hogy alap hibákat keresne! Mérjük a kompressziót és új motort várunk és mellesleg temetjük a vasat hogy szar.
Én ugyan nem vagyok mérnök és autó, motor szerelő sem. Itt van egykét rutinosabb motoros ezekben a dolgokban sokat tanultam itt, de van egy nagy DE!


Még pedig az első amit illik tudni közel 20éves motorról van szó. Kábelek csatlakozási pontok. az én RF-em 2008 ban ugyan ezeket a dolgokat csinálta. szét kaptam és hát bizony aksi kábelek szarok voltak, test pontok szarok kábelek cukorspárgák. (Új korában lehet hogy jó volt de 20 éves )
Én kicseréltem a testkábelt egy jó combosra, önindító kábelt is. Ugyan is egy indításnál nem elég az hogy pörög az önindító. Igen pörög csak nem mindegy hogy a kábelen akkor ampert vesz fel hogy a gyújtásnak nincs kakaó! És ezt a 400 RF bizony produkálja. tekeri fülre jól és mégsem indul. Aztán aksit töltsd fel fullra és legyen jó ha 2-3 éves akkor ott már lehet aksi gond is! Aztán ezt a többiek nem osztják én vallom, hogy azt az isten verte lámpát indításnál nem kell működtetni. Tegyél neki egy csodás kis kapcsolót és indításnál ( legalább a hideg indításnál) kapcsold le! 50 watt = 4,1Ah szopatod rögtön gyújtáson a kecskét. még szép hogy nem akar indulni ha valami nem klappol.

Ezek meg vannak akkor lehet ábrándozni tovább hogy mi a baja. Ha nyáron pöcre indult ne karburátorba és a motorba keresd a hibát.
Az én rf-em annó -15 fokba 2hó állás után másodikra indult. persze egykét henger késett de nem egy új motor volt.

Amúgy hogy meséljek a kábelekről. Hoztak hozzám egy autót amiben volt egy komoly hifi cucc. Srác el volt keseredve mert lenyúlták már csomó helyen de nem ment a cucc. Ez azt jelentette hogy be kapcsoltad a rádiót és elindult a rádió kapcsolta az erősítőt. Minden kontroll lámpa aminek kellet azt jelezte minden happy és jó. mikor el kezdted hallgatni a zenét nem szólt, lámpák továbbra is jelezték hogy jó minden fesz is meg volt ráadásul úgy hogy amit az aksinál mértem az meg volt hátul is az erősítőnél. Hátra vittem egy másik szál kábelt és meg szólalt 8 négyzett mm-es kábel volt. kicseréltem és jó lett. Pedig nem volt el szakadva jók voltak a kontaktok!

Bocs a hosszú levél ért de RF-nél 400-asnál szerintem ezt meg kell tenni és utána minden tuti lesz ha a blokk karbi stb jó. Az akksi szerintem sarkalatos pont mekkora van benne?