Hallotam ilyenről, hogy lég-ojal csillapítású, de azok speciális versenyfutóművek voltak, bár ha azt nézzük, annak idején volt jó pár olyan technikai megoldás a japánoknál, mint pl a 80-as években a gsx-eken gyárilag a fokozatkijelző...
Van a telón valami levegő nyomatására csatlakozás vagy bármi valahol?
A manualban találtam egy részt, ahol az olajbeöntés után elvileg meg kell nyomatni levegővel, ha jól értelmezem? Ezért nincs csillapításom és zakatol valami, mert nem megy magától az olaj a helyére? De ha meg van nyomva levegővel, akkor onnan hova megy a levegő, ahova az olajnak kell mennie? Mivel lehet megnyomatni, ez valami speckó szerszám?
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Nekiálltam a telószimeringet és az olaját kicserélni a mocimon, mert eresztett már nagyon, volt, hogy le is koppant párszor. Ez az egyszerűbb fajta ami nekem van, nem a bólintásgátlós. Simán szétjött, alig van benne pár alkatrész, az is adja magát. Egy kicsit kúpos távtartó van csak, amit fordítva is be lehet tenni, de csak táv-tart, más szerepe nincs, és akkor látod meg, amikor teljesen szét van szedve, ott ül az alsó szár alján. Szóval kicseréltem a szimeringet, szépen kimostam-tisztítottam mindent, összeraktam új, gyári szimeringgel, bele az olaj, rugó, teljesen kész.
De ha ránehézkedve rugózok rajta, minden lenyomásra koppan benne valami! Mindegy, hogy milyen magasan áll a fölső szár, lefele induláskor koppan, mint ha valamit akkor nyomna meg. Ráadásul szerintem nincs lengéscsillapítása, mert gyorsan tudok rugózni rajta föl-le. Az előírt mennyiségű olaj benne van. 3dl.
Megcsináltam a másikat is, még jobban figyelve mindenre, és az is ugyan ezt produkálja.
Ekkor szétszedtem az elsőt és megfordítottam a kúpos távtartót, összeraktam, de semmi változás.
Szerintetek mit lehet el.....ni ezen? A kiszereléskor sorba raktam minden alkatrészt, visszafele raktam össze. Sokszor ellenőriztem mindent.
Jó, nem vagyok motorszerelő, de pár dolgot már csináltam autón is, motoron is!
Minden ötletet szívesen várok!
hát igen...én se bírom ezeket az apuci drága pici fiacskáit...400-500k-s mocikkal toptuninggal meg mindennel...én a saját mocimat 1 hónapnyi kemény diákmunkával keresett pénzemből vettem...napi hivatalosan 8 nem hivatalosan akár napi 10-12 óra munka árán...kinnt 40 °Cfokban a földeken itt a Tápláni Gabonakutatóban....itt sokkal tovább tart egy aratás mert itt minden parcellát külön meg minden...szóval nem egy egyszerű munka...majd idén is megyek és akkor majd befejezem drága mocimat :) Most egy kicsit hiányos...kipufogót műanyag gyorsfűző tartja...festése se az igazi de majd szép lesz :D
Agusztus közepén megkaptam a fizetésem és elkezdtem nézegetni a motorokat...simson s51 80'000, simson 90'000 babetta 40'000.....Derbi Fenix 60'000 :) 6 sebességes váltó 8 lóerő léghűtéses, elől-hátul tárcsafék...na mondom megtaláltam a Simsonevőt :D
Elsőre kcisit különösen nézett ki a moci...a kormánya ferde volt...az első fék nem működött...de azért az előző tulaj megkérdezte: ki akarod próbálni? XD
Azt az igénybevételt, amit tőlem kap, nevetve tudja teljesíteni. Két személy+csomag túratempóval. A kapkodásból már kinőttem
Hidegen-melegen pöccre indul. Csak a szelepszár szimmeringeket kéne kicserélni. Eszegeti az olajat.
Abból egy garnitúra durván 9 ezer Ft, hengerfejtömítés 14 ezer, ezt én nem tudom megcsinálni ezért munkadíj X-ezer, akkor már szelephézagolás Y-ezer, hamármegvanbonta-kitudjamijönelő Z-ezer...
Na ez az összeg hiányzik most a zsebemből.
Ezt a nyarat még kihúzom egy kis pót-olajjal, aztán következnek ezek is.
Most van soron az ülés újrahúzatás, telószimmeringek-olajok, gyertyák, hátsó indexek, csomagtartó-táska felrakása, kipufogó átalakítás, talán egy első gumi. Ja, karbiszinkron! Előző tulaj azt sem tudta, mi az!
Szóval semmi komoly...
De élmény vele menni
Fúrom-faragom, hogy méltó legyen jó híréhez !
Remélem, szezonra összeállnak a fontosabb dolgok, sajna záros a keret. A motorba még nem tudok nyúlni, talán a jövő télen.
Előző gazdija elég sok mindent rám hagyott, lassan azért alakul!
"az egyiküknek lehet bevonják a jogsiját gyalogos gázolás miatt"
Szépen vág neki a motoros életnek.
Kövezzetek meg, de én nem igazán tartottam őket sohasem motorosnak.
A simsonnal és hasonló járgányokkal próbálkozó kiscsávókat többre értékelem.Nekik nem apa vette a robogót és azzal próbálkoznak ami van.Na belőlük lesz az igazi motoros.
15-16 éves csávók?Az szép.Vagyis robogósok...
Hát gyerekek tényleg csak ésszel.Bár kívülről egyszerűnek látszik, de mégsem olyan egyszerű az ilyesmit lebonyolítani.
Na meg a rendőrséget tájékoztassátok róla mert harapnak az ilyesmiért, ha nem tudnak róla.
a gyalogos gázolás az meg este,zuhogó esőben, kivilágítatlan zebrán...tudok ennél jobbat is..Sárvárnál 2 motoros ment egymásnak:D Egy Gilera Runner és egy Yamaha Jog XD
Mindketten a záróvonalon mentek a kanyarban....aztán találkoztak:D
értem...csak elrendezik a dolgokat...majd még kiderül mi lesz, lehet meg se tartják....meg ahogy ezt a rövid kis útvonalat néztem...még 10 perc se lenne nekem mocival...
én meg most így a 80km/h-s végsebességgel döngetek :D ahhoz képest hogy tél van....bukósisak alatt símaszk, síkabát, 2 pulcsi, vastag zokni vastag farmer vastag bakancs aztán már mehet is:D
-6°C-ban is első rugásra indul a moci :) Majd nyáron felújjítom :) Most így télen keresek hozzá alkatrészt kitöl mit lehetne, mert elég gyér az alaktrész utánpótlása....jelenleg 4 ilyen moci van Magyarországon működöképes ami működik....meg amiről tudok, de ez nem olyan elterjedt egy gép mint egy Aprilia RS, Derbi Senda vagy Derbi GPR :)
egyszerű 15-16 éves csávók kismotorral:P én se ismerem egyiket se személyesen :D az egyiküknek lehet bevonják a jogsiját gyalogos gázolás miatt.....majd kiderül mi lesz belőle...én meg még 4 barátom megyünk majd talán aztán majd csak kiderül hányan leszünk....az útvonal se valami hosszú....
Nem tudom ki hova valósi, de ha Szombathely közelébe akkor:
Március 5-én motoros összeröffenés :) http://www.facebook.com/home.p...!/event.php?eid=195111803836838
Basszus már háromszor szétszedtem de nem jövök rá, hogy mi nem stimmel