Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Húúú, ez nagyon csúnya... ebből le is vontam a megfelelő következtetést!
(Biztosan nem veszek soha Pözsót 😁)
Ezt a pözsóban cseréltem 11 éve, miután megvettem. ( a bal oldali is ugyanilyen volt, csak az még nem folyt) Az előző tulajok is hasonlóan gondolhatták a nedvességet a fékrendszerben.
Elhanyagolt, jól megterhelt varnyú és viszonylag korszerű kawasaki első fék között nem vonnnék nagy párhuzamot... átlagos közlekedésben szerintem csak szándékosan tudnád túlmelegíteni.
A hátsó lehet hogy nincs annyira túlméretezve
Én is most cseréltem Ravennában, igaz csak a felét 😃
Megijedni én, és a három útitársam ijedt meg 97-ben, mikor a Krk szigetre vezető szerpentinen lefelé a haverom közölte hogy "nem fog a fék" a sokadik kanyar előtti fékezéskor beesett a (kétütemű)Wartburg fékpedálja a padlóig. A kanyar közeledett lent, ahogy a korlát nélküli szakadék is, és a haverom a huszonvalahányadik kétségbeesett rápumpálással + a kézifék tetőkárpitig tépésével elért némi fékhatást, és ha nehezen is, de sikerült a kanyar. Utána azonnal félreállva csekkoltuk a kékeslilára színeződött forró féktárcsákat, majd feltépve a motorháztetőt, a RÁTEKERT fékolajtartály kupak mellett kiforrt a fékolaj (tudom, fékfolyadék) és már csak a tartály alján volt egy kevés. (a haverom az út előtt nem sokkal vette a kocsit, mondtam neki hogy a fékolajat le kéne cserélni mert nem tudni hogy mikori, meg át kéne nézetni a verdát a szervizben indulás előtt) Mikor ott kérdeztem tőle hogy: "le lett cserélve a fékolaj?" "hááát nem, csak rá lett töltve mert nem sok hiányzott". Ott vártunk egy órát mire lehűlt a rendszer, feltöltöttük a tartályt, majd csigatempóban legurultunk Krk-ig. (kb. 20-25km volt még vissza) Ott a parton volt rá egy hetünk, szóval lecseréltük a löttyöt és hazafelé már nem volt gond.
Hozzáteszem: TÉNY, hogy a kétütemű Wareszon a motorfék nem sokat segített lefelé, szóval a fékek is jobban igénybe voltak véve, mint pl. később az 1,2-es Ladán, vagy mikor mivel mentünk. Viszont az is igaz, hogy előző évben is voltunk egy másik Waresszal (ami ennél ugyan sokkal szakadtabb volt, de azon rendben volt a fék) azzal semmi probléma nem volt, ugyanazon az útvonalon. (azon kívül hogy forralta a vizet és augusztusban maxra ráhúzott fűtéssel mentünk, hogy ritkábban kelljen megállni hűteni😸)

Nos azóta nekem mondhatja bárki, hogy ez "felesleges túlzás, én még sosem hallottam olyanról hogy ez baj lenne, nem is tud belemenni a víz a zárt rendszerbe, nem is számít ha ott van, stb" én azóta két évente cserélem mindenben, mert akkor ott a haverom és a barátnője+én ott 22 évesen a frissen megismert csajommal (aki azóta a nejem) hajszál híján ott pusztultunk ez miatt.
Egyébként a Kawasakin is puhult már fel a hátsó fék, mikor pár éve a Dolomitokban sokat volt taposva. (fogni fogott, csak mélyebben, és az elsővel nem volt gond, szóval nem volt baj a megállással, de a jelenség ott is megvolt a cserélt fékolajjal, szóval akkor a nedvessel valószínűleg sokkal sz&rabb lett volna)

Kb. 3 hét múlva indulunk megint, azért néztem meg hogy mi a helyzet a tartályban. (tavaly előttig nem volt ilyen teszterem, azelőtt csak két évente cseréltem és kész, most meg látom hogy nem is baj)
Na, most ha nem ijesztettél meg, de elgondolkodtattál, lementem a garagéba és a jó öreg fecskendős-vákumos módszerrel gyorsban én is kicseréltem ma délután, szinte napra pontosan két évvel az előző cserét követően.
Ha háromszög van felkiáltójellel a piros mellett, akkor az nem annyira jó, főleg hogy a felbontott fékolajos dobozba mártva csak a zöld led világít. (ahogy hozzáöntöttem az FZR kuplung tartályába a frissből -mindkettő átlátszó, színtelen- lehetett látni ahogy keveredik a két különböző sűrűségű folyadék, a friss tiszta átlátszó, a régi meg sötétebb színű)
A "zárt" rendszer meg akkor zárt, ha nincs mozgó alkatrész, vagy gumi/műanyag alkatrész a rendszerben. (zárt az a cső, aminek le van hegesztve a két vége)
A fékdugattyúk karmantyúin is simán bejut a nedvesség a rendszerbe, rohadt egy tulajdonság a higroszkóposság.
A lenti képhez még hozzátenném, hogy az összes járműben két évente cserélem. (a pözsóé most két narancssárga, az FZR-é szintén, pedig az csak a garázsban állt, talán össz. ha 300km-t mentem vele, a robogóé szintén piros, az sokat ment a két év alatt)
A teteje píros az nagyon jót vagy nagyon rosszt jelent? 😀
Egy zárt renccer hogy vesz fel vizet?
Két éve cseréltem.
10kilót már leadtam előfizetek cityfoodos fitt menüre 600 700cal sima ügy lesz 😎
Akartam de közbejött a meló.
Valahogy mindig te ugrasz be róla. 😸
https://www.youtube.com/shorts...
Fogsz menni Pupu?
És a legjobb, hogy egy hónap múlva PONT OTT, a közepén leszünk. 😺
Ez nem nagy ügy... azt a két kidomborodó emlőt az én fotocellám is érzékelte volna 😁
🤣
Ez de jó kis térkép!
Szerintem igen, bár sosem használtam még.
FBS is jó lehet?
Visszaragasztás kizárólag Epoxyval. A pillanatragasztók nem tartanak sokáig mert nem bírják a rezgést (sem). 😉
Epoxyból pedig a legjobb a Pattex Repair Epoxy, a kétkomponensű tubusos amelyik 5 perc után köt.
15 éve tartja az FJ benzincsapját, pedig ott aztán van hő, benzin, rezgés, stb.
Igen, kivettem mert zörgött de jobb azt vissza ragasztani mert eléggé tud rezegni ha nincs benne.