Idén júliusban jelentette be a kormány, hogy 2020 januárjától nő a biológiai eredetű összetevők bekeverési aránya a Magyarországon forgalomba kerülő üzemanyagokban. A benzinben és gázolajban megtalálható, megújuló összetevők legkisebb mértéke 6,4 százalékról 8,2 százalékra nő. A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lesz, miként azt a bioüzemanyagok fenntarthatósági követelményeit szabályozó rendelet előírja.

2020-januarban-erkezik-az-e10-benzin-24009
Könnyítés, hogy a használt sütőolajat és más hulladéknak számító anyagokat továbbra kétszeres energiatartalommal számolhatják el a bekeverési részarány összesítésekor

Ezzel Magyarország csatlakozik a környezetbarát E10-es üzemanyagot használó államokhoz, egyben szeretné elérni, hogy a kőolajigény mérséklésével hozzájáruljon az ország energiafüggetlenségéhez. Ez egyébként megfelel az EU előírásainak is, nevezetesen, hogy el kell érni a megújuló energiák legalább 10 százalékos felhasználási arányát a közlekedésben.

2020-januarban-erkezik-az-e10-benzin-24008
Az fiatal, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt autók, motorok aligha „vesznek észre” bármit a váltásból

Az átlagos, tíz-húszéves autók és motorok tulajdonosainak nincs különösebb teendője, mivel Európa több államában már évek óta E10-zel fut a járművek nagy része, vagyis nem kell attól tartani, hogy kárt tesz a motorban, illetve az üzemanyagellátó-rendszerben. Persze a veteránkorú vasak gazdái továbbra is jobban járna, ha alternatív megoldást keresnek, mint például az OMV 100 oktános benzinje, amibe - etanol helyett - dupla mennyiségű etil-tercier-butil-étert kevernek.