Igazán ritka, hogy egy motort csupán apróbb változtatásokkal, de alapjaiban ugyanolyan formában készítsenek több évtizeden át. A fehér hollók egyike a Yamaha üdvöskéje, az XJR1300, mely 1998 (!) óta van velünk, és az eltelt 18 évben csak kisebb ráncfelvarrásokkal frissítették a modellt.

befejezik-a-yamaha-xjr1300-gyartasat-9146
Csak pár hónapja maradt az XJR-re és Ténérére ácsingózó vásárlóknak - hamarosan mindkét típus gyártását leállítják

A hosszú pályafutásnak azonban vannak hátrányai is, mint például az egyre nehezebben teljesíthető környezetvédelmi előírások. A Yamahánál most jött el az idő, hogy végleg búcsút intsenek az Euro 3 besorolású típusnak, s ezzel együtt az 2008-ban bemutatott, s azóta rendőr- és tűzoltómotorként is használt XT660Z Ténéré gyártását is beszüntetik. Ha valaki pont ilyen masinákra vágyna, még nagyjából fél évig lecsaphat egyre, ugyanis mindkét gépet jövő januárig forgalmazhatják a kereskedések.

Az utódlás egyelőre kérdéses, bár valószínű, hogy jövőre egy soros, kéthengeres, 689 köbcentis terepmotor érkezik a hangvillás gyártótól, mely erősebb és gazdagabb felszereltségű lesz, mint a jelenleg forgalmazott, egyhengeres Ténéré. Az XJR méltó követőjéről ma még vajmi keveset tudni, sőt az is elképzelhető, hogy a legendás sornégyes nyugdíjazása után a nemrég bemutatott XSR900 tölti majd be a klasszikus izommotor szerepét a Yamaha palettáján.