Az utóbbi egy évben több érdekes újítással is előrukkolt a Bosch, melyek mindegyike azt szolgálja, hogy élvezetesebb, egyszersmind biztonságosabb legyen a motorozás. A cég neve ismerős lehet a korábbi vezetéssegítő rendszerek kapcsán, mint például a megcsúszásokat előrejelző és a vezetői hibákat is elhárító MSC:


Az utóbbi hónapok újdonságai között megannyi szoftver található, ezek főként abban segítenek, hogy bárki személyre szabhassa motorját, és így a járműkezelés vagy egyes funkciók elérése minél kevesebb figyelmet vonjon el tőle vezetés közben. Szintet lépett a Bosch az elektromos hajtásláncok terén is, és az eddig meghatározó, 3 kW-os egység helyett ezentúl az A1-es kategóriájú, 6 kW-os villanymotorokra összpontosít, melyek a nagy forgatónyomatéknak köszönhetően akár 90-100 km/órás végsebesség elérésére is alkalmasak.

bosch-fejlesztesek-motorosoknak

Az újdonságok sora ezzel azonban még koránt sem ért véget. A német vállalat ugyanis a fentiek mellett piacra dobta a TFT Cluster 5” ötcolos képátlójú kijelzőket, amelyek segítségével a motorosok útközben is könnyen figyelemmel kísérhetik sebességüket és a jármű egyéb adatait, mégpedig anélkül, hogy ez elvonná a figyelmüket a vezetéstől. Az eszköz nagyobb, tízhüvelykes változata pedig osztott képernyős módot is kínál, amely lehetővé teszi például a járművel kapcsolatos információk és a navigációs tartalmak egyidejű megjelenítését

– jellemezték a szakemberek az újdonságokat.

Végleg leáldozhat a karburátoros motoroknak? 

Jóllehet, a jövőben a hangtalan e-motorok vehetik át az uralmat az utakon, de addig is itt vannak velünk a jó öreg benzinesek, s a Bosch azon is dolgozik, hogy a belsőégésű motorokat is hatékonyabbá tegye, ezáltal még tovább futhassanak a csodás hangjukról híres két- és négyütemű gépek. Ennek egyik lépéseként különleges motorvezérlő rendszereket és alkatrészeket kínálnak, ráadásul a legújabb szenzortechnológiával, ami alkalmas lehet rá, hogy kiváltsa a feltörekvő piacokon még elterjedt karburátort, és így még szélesebb körben terjedhetnek el a modernebb, környezetbarát motorok.

bosch-fejlesztesek-motorosoknak

Végül pedig kiemelték a mérnökök, hogy a motorkerékpárokra optimalizált blokkolásgátló (ABS) és menetstabilizáló-rendszer (MSC) – a Bosch Accident Research tanulmánya szerint – minden harmadik személyi sérüléssel járó motorbalesetet megelőzhetne, vagy enyhíthetné annak kimenetelét. Ezt a célt szem előtt tartva a cég mostantól a nagymotorok után kisebb kétkerekűekhez is kínál MSC-t. Ennek köszönhetően új kiegészítő funkciók érhetőek el anélkül, hogy további hardverre lenne szükség: ilyen például a terep-ABS, vagy a kanyarokban is aktív blokkolásgátló fékrendszer és a kipörgésgátló is, ami így elérhető lesz a kisebb, kedvezőbb árú modellekhez is.