Beszélhetünk tömlős vagy a nélküli, diagonál-, illetve radiálabroncsokról, de a lényeget tekintve a gumik felépítése nem sokat változott az utóbbi évtizedekben. Persze ez nem meglepő, hiszen a motorkerékpároknál különösen nehéz valami forradalmian újat letenni az asztalra, elvégre a nagy teljesítmény, a rendkívül csekély felület és az elvárt magas futásteljesítmény triója nem sok lehetőséget ad az újításra.

Felejtsd el a defektet!

Éppen ezért meglepő a Bridgestone bejelentése, mely szerint másfél-két éven belül előrukkolnak az extra légnyomást nem igénylő - rossz szóval nem pneumatikus - abronccsal, mely az AirFree nevet kapja. Kezdetben kerékpárokhoz lesz elérhető a termék, mely a csekélyebb karbantartás (nyomásellenőrzés) mellett további előnyökkel is kecsegtet, hiszen így sérült felnivel vagy átszúrt gumival is bármikor elevickélhet a tulajdonos a legközelebbi szervizig - a defekt esélye egyenlő lesz a nullával.