Frigyre lépett az Italjet gyár és a korábbi 125-ös világbajnok, Andrea Dovizioso, hogy együtt faragjanak még ütőképesebb gépet az extravagáns Italjet Dragsterből.

Dovizioso is beszáll a Dragster tesztelésébe

Tavaly a járványhelyzet és az európai környezetvédelem normák szigorítása is gátolta, hogy a Dragster hódító útjára induljon, ám nem ültek tétlenül a tervezők – addig is fejlesztettek ezt-azt a motoron.

dovizioso-fejleszti-az-italjet-dragstert
Egyszerűen lenyűgöző lett a Dragster limitált, fekete-arany fényezésű változata

Az eredeti, 175-ös helyett kereken 200-as első féktárcsát szereltek fel, a 125-ös is megkapta a kombinált fékrendszert váltó ABS-t, sőt Paioli felfüggesztéssel tették még fürgébbé.

dovizioso-fejleszti-az-italjet-dragstert
Komolyabb fékrendszer és két literrel nagyobb üzemanyagtartály – erről lehet felismerni a továbbfejlesztett, új Italjet Dragstert

Azt akarom, hogy a Dragster egyszerűen kategória legjobbja legyen. Ezért úgy gondoltam, hogy egy világszerte híres pilótát kell „szerződtetni”, aki segíthet a fejlesztésben, és egyből Dovizioso jutott eszembe – mesélte a megállapodás hátteréről Massimo Tartarini, az Italjet elnök-vezérigazgatója.

dovizioso-fejleszti-az-italjet-dragstert
Arról nem nyilatkoztak az Italjet mérnökei, hogy változott-e az erőforrás teljesítménye az Euro5-ös váltás után. Mindenesetre a korábbi, Euro4-es változat kifejezetten fürge volt: a 15 és 20 lovas teljesítményű robogók mindössze 108 és 112 kilóval mérlegeltek

Főként abban számítanak a világbajnokra, hogy az előszériás motorok pályatesztjein segítsen a mérnököknek. Elsősorban az erőforrás és a felfüggesztés  finomhangolásában támaszkodnak majd a Ducati egykori pilótájára, mielőtt folytatódik a 125-ös és 200-as modellek árusítása.