Az egykori agrárszakember, Pepo Rosell, aki nem mellesleg a Radical Ducati tulajdonosa volt hosszú-hosszú éveken át, most újra a garázsba vonult, hogy a motorkereskedők felkérésére elkészítse minden idők legkeményebb Monsterét. A munka során az ötvenes évek sebességrekorder gépe, Ducati Gran Sport 100 Siluro vezérelte, bár a nemrégiben napvilágot látott masina csak a közös származásban és nevében hasonlít a nemes elődre.

ducati-monster-atepites-xtr-pepotol-9265
Nem a valaha épített legharmonikusabb Ducati, de hogy az egyik legfürgébb, az biztos

Igaz, ez is villámgyors, ami főként annak köszönhető, hogy Pepo kereken negyven (!) kilót faragott a nem éppen duciságáról elhíresült Ducatiból. Hihetetlen szám, elsőre talán gyanús is, hogy mégis hol talált ennyi fölösleges kilót a karcsú csupaszmotoron, de egy ilyen szaktekintélynek igazán elhihető, ha azt állítja, hogy ilyen sokat javított az eredeti gép tömeg/teljesítmény arányán.

ducati-monster-atepites-xtr-pepotol-9259
Az utasszállítás csak elvi lehetőség...

A Termignoni kipufogóval és tucatnyi saját készítésű kiegészítővel ékesített gép - az elődhöz hasonlóan - a Siluro (olaszul: torpedó) nevet kapta, ezzel is utalva az építő egész életét végigkísérő elveire.

- Olyan motorokat szeretek építeni, melyek nem csak azt sugallják, hogy piszok gyorsak, hanem valóban elképesztő sebességre képesek. A megjelenést illetően maradi vagyok, ragaszkodom a hetvenes-nyolcvanas évek formáihoz, de nem mondok le a legfrissebb műszaki csemegékről sem, hogy a régies kinézetű vasak minél tökéletesebbek legyenek - nyilatkozta Pepo a nemrég leleplezett Siluro bemutatóján.