Bombaformában kezdte az évet a Kawasaki SRC legénysége Le Mans-ban, a legendás 24 óráson. Bár a verseny első harmadában egy kisebb esés hátráltatta őket, végül ez sem tudta megakadályozni, hogy Gilles Stafler alakulata egyszerűen letarolja a mezőnyt. Vezettek a nyolc és a tizenhat órás fordulópontnál, ezzel pedig az elérhető maximumot, 60 pontot zsebeltek be, kilenc kört verve a Suzukival pályára lépő Team April Moto Motors Events-re, és az újoncként kiváló eredményt elérő F.C.C. TSR Honda csapatára. Joggal bizakodhattak ekkor a zöldek versenyzői, hiszen egy ilyen rövid szezonban 80-90 ponttal már vb-t lehet nyerni, amiből ők hatvanat zsebre is vágtak, szóval minden adott volt a diadalmenethez.

fim-ewc-endurance-vilagbajnoksag-9950
Erősen kezdte az évet az ELF által támogatott Kawasaki legénysége - Le Mans-ban egyszerűen mindent vittek, és Portimaóban is ők uralták az edzést

Rövid távon minden más

Ilyen impozáns kezdés után sokan előre odaadták a bajnoki címet a zöldeknek, ám Portimaóban fordult a kocka. Nem mellesleg ez a hétvége a sorozat eddigi legizgalmasabb befutóját hozta, ugyanis a 12 órás száguldás utolsó perceiben az élen álló GMT94 Yamaha és a Suzuki Endurance Racing Team pilótái, Etienne Masson (Suzuki), illetve David Checa (Yamaha) az egykori 125-ös GP küzdelmeit idéző csatát vívtak egymás ellen.

Soha nem látott izgalmak: ilyen vérbő csatát hozott a portimaói 12 órás utolsó tíz perce

A csapatfőnökök már arcukat tenyerükbe temetve nézték, hogy test-test elleni meccselésbe bonyolódnak versenyzőik, akik közül végül Checa bizonyult higgadtabbnak és gyorsabbnak - remekül időzített előzésével mindössze 81 ezredmásodperces (!) előnnyel lett első, maga mögé utasítva a Suzuki, illetve a harmadik helyen befutó Honda csapatát. Mivel a kawás Team SRC ezúttal nem szerzett pontot, egyből el is veszítette elsőségét a bajnokságban, immáron csak második volt a kiegyensúlyozott teljesítmény nyújtó April Moto Motors Events mögött.

fim-ewc-endurance-vilagbajnoksag-9951
- Eldöntöttem, hogy lapot húzok a 19-re, és az utolsó körökben, lesz ami lesz, a győzelemért fogok harcolni. Bejött a taktika! - mesélte a leintés után a Yamaha pilótája, David Checa

A legendás helyszín

Az idei harmadik fordulónak Suzuka adott otthont, ahol az elsőség kérdése gyorsan eldőlt, mivel a Lowes-Nakasuga-Espargaro hármassal pályára lépő Yamaha szinte az első körtől uralta a futamot. Ettől azonban még nem volt hiány izgalmakban, elvégre

a dobogó második helyéért ismét olyan csata folyt, amit egy-egy unalmasabb MotoGP-hétvége rendezői is megirigyelnének.

Őrült csatában a Suzuki és a Kawasaki legénysége a suzukai második helyért

Ezúttal is egy kawás alakulat, de most a Team Green játszotta a főszerepet, oldalán a Yoshimura Suzuki legénységével. A két csapat pilótái gyönyörű előzéseket bemutatva űzték-hajtották egymást hosszú körökön át, míg végül a zöldeknek sikerült felülkerekedni, s végül ők hódították el a második helyet a magabiztosan nyerő Yamaha mögött.

Ezzel a csapatok pontversenyében a Japánban gyengén teljesítő April Moto Motors Events megőrizte elsőségét, a szintén nullázó SRC Kawasaki is maradt a második helyen, míg a harmadik helyre - az éllovastól csupán nyolc pont lemaradással - a YART Yamaha Official EWC Team zárkózott fel.

Mindent eldöntő összecsapás

Így érkeztek hát a csapatok az utolsó, oscherslebeni hétvégére, Németországba. Itt ismét csak a yamahások játszották a főszerepet - ellentmondást nem tűrően szerezték meg a nyolcórás száguldás első helyét a Suzuki Endurance Racing Team és a Penz13.com BMW Motorrad alakulata előtt, ám az összetettben sajnos ez is kevés volt a sikerhez.

Az évadzáró futam utolsó néhány perce is tartogatott meglepetéseket. Összefoglaló az oscherslebeni nyolcórás befutójáról

Rendkívül kiélezett küzdelemben végül a GMT94 Yamaha egyetlen ponttal maradt le a SERT mögött, így ismét a Suzuki csapatához került a bajnoki trófea, de ettől függetlenül a hangvillások sem szomorkodhatnak. A gyártók között magabiztos győzelmet arattak a Suzuki és a Kawasaki előtt, s a pilóták értékelésében is a GMT94 Yamaha versenyzője, Lucas Mahias végzett az élen.

Augusztus végén tehát lezárult az idei Endurance-vb, de az új, rendhagyó versenykiírásnak hála nem maradunk sokáig EWC-futamok nélkül. A 2017-es évad ugyanis már most szeptemberben megkezdődik, és egészen jövő nyár közepéig tart:

1. 2016. szeptember 17-18: Bol d’Or (24 órás). Helyszín: Paul Ricard, Franciaország

2. 2017. március 18: Portimão (12 órás). Helyszín: Portugália

3. 2017. április 22-23: 24 Heures Motos (24 órás). Helyszín: Le Mans, Franciaország

4. 2017. május 20: 8 Hours of Oschersleben (8 órás). Helyszín: Németország

5. 2017. június 24: 8 Hours race (8 órás). Helyszín: később jelentik be

6. 2017. július 30: Suzuka 8 Hours (8 órás). Helyszín: Japán

A visszaszámlálás tehát elkezdődött, a csapatok alig három hetet pihenhetnek, s máris kezdetét veszi a hosszú távú világbajnokság következő szezonja.