Ma délelőtt jelentette be a Honda, hogy kívül-belül megújult a márka legnépszerűbb terepmotorja, az Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports.

honda-africa-twin-2024-bemutato

A fejlesztés eredményeként 7%-kal nőtt a forgatónyomaték részterhelésen – és ezzel együtt persze a teljesítmény –, nagyobb lett a fejidom, és immáron 5 lépcsőben állítható légterelővel készülnek a különböző Africa Twin modellek a még hatékonyabb időjárás-védelem érdekében. Szintén újdonság, hogy az eddig csak az Africa Twin Adventure Sportshoz elérhető Showa EERA™ az Africa Twinhez is rendelhető lesz.

honda-africa-twin-2024-bemutato

A csúcsteljesítmény továbbra is 102 lóerő, viszont a legnagyobb forgatónyomaték 112 Nm-re nőtt, ráadásul a korábbi 6250 helyett már 5500-as főtengelyfordulatnál elérhető. Ezt úgy érték el, hogy a sűrítési viszony 10,1-ről 10,5:1-re emelkedett, változott a motorvezérlő elektronika hangolása, illetve a szívó- és kipufogószelepek nyitási ideje. Emellett vadonatúj kipufogórendszert is kapott a motor, ami szintén hozzájárult a nyomaték- és teljesítménynövekedéshez, valamint még határozottabban, mélyebben dörmög, mint elődje, pedig annak a hangját is egyöntetűen dicsérték a pilóták tesztünkön.

Miben tud többet a Honda új DCT váltója?
Az Africa Twin modellváltozatait hagyományos vagy duplakuplungos automatikus váltóval (DCT) rendelhetik meg a vásárlók. Utóbbi 2009-ben, a Honda VFR1200F-ben mutatkozott be, s azonnal közönségkedvenccé vált: ma már több mint 240 000 DCT-vel felszerelt Honda rója Európa útjait. Így aztán a 2024-es modellfrissítés során a váltó vezérlőegységét is kezelésbe vették a mérnökök: úgy hangolták, hogy hamarabb visszaváltson, ezáltal még inkább kihasználható legyen a motor jelentős forgatónyomatéka. Hatékonyságát fokozza, hogy vezérlőegysége immáron a motor dőlésszögét is figyelembe veszi a kapcsolások időzítésénél, és úgy szabályozza az erőátvitelt, hogy még kifinomultabb legyen az indulás, valamint az első és a második fokozat közötti kapcsolás.

honda-africa-twin-2024-bemutato
Tavaly az Africa Twin-duó tagjai voltak a legkelendőbb Honda motorkerékpárok. Érdekesség, hogy a CRF1100L Africa Twin-vásárlók 49%-a döntött a DCT erőátvitel mellett, míg a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports esetében ez a szám 71%-ra nőtt

Jóllehet, eddig csak az Africa Twin Adventure Sportshoz volt rendelhető, 2024-től a CRF1100L Africa Twinhez is rendelhető elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ futómű. A hátsó rugó-előfeszítés elektronikus szabályozására is lehetőséget adó Showa EERA™ négy előre programozott (SOFT, MID, HARD és OFF-ROAD) és egy felhasználói (USER) menetüzemmódot kínál fel a pilótának, vagyis a felfüggesztés feszessége egy mozdulattal az aktuális viszonyokhoz igazítható. 

honda-africa-twin-2024-bemutato
Az Africa Twin Adventure Sports immáron nem 21-es, hanem 19-es első keréken fut, ami jobban illik a vásárlóközönség elvárásaihoz és motorozási stílusához, ugyanakkor a fejlesztők szerint nem rontja a gép terepképességeit

A kimagasló terepképességeiről ismert CRF1100L Africa Twin továbbra is 21”-os első kerékkel gördül le a gyártósorról, és tömlő nélküli Metzeler Karoo Street abroncsokkal szerelik fel, amelyek a kerék kiszerelése nélkül javíthatóak defekt esetén. Ha a tulajdonos szeretné teljesen kiaknázni a modell adottságait, „bütykös” Michelin Anakee Wild abroncsok mellett is dönthet.

honda-africa-twin-2024-bemutato

Az új idomzat mellett a kisebb, 19 colos első kerék a legfontosabb újítás az Africa Twin Adventure Sports  kapcsán. A kisebb átmérő dacára nőtt az abroncs szélessége, lejjebb került a tömegközéppont, és az alacsonyabb pilóták még könnyebben talajt érnek a nyeregből. Tegyük hozzá, utóbbira eddig sem lehetett panasz, hiszen a keskeny felépítés révén a 175 centis motorosok is otthonosan érezték magukat az Africa Twinen.