A tavaly ősszel leleplezett Honda Fireblade CBR1000RR SP2-t megfosztották a pályán oly' felesleges kiegészítőitől, így hiába is keresnénk rajta lámpákat, tükröket és hasonló felszereléseket, ezáltal még könnyebbé vált, mint az egyébként is csupán 195 kilós alapmodell.

honda-cbr1000rr-palyakivitel-13264
Ultrakönnyű ENKEI felnik kerültek a Fireblade-be, melynek üzemanyagtartálya immáron fémből készül, fékrendszerét pedig - a szériamotorral ellentétben - nem felügyeli blokkolásgátló

Ezen túlmenően átalakították a hűtőrendszert is, így nagyobb radiátorok igyekeznek biztosítani a termikus egyensúlyt - beleértve az új, hatékonyabb olajhűtőt is -, módosítottak a szívó- és kipufogószelepeken, valamint a dugattyúk is eltérnek az alapmodellétől.

honda-cbr1000rr-palyakivitel-13266
A kipufogórendszerből a katalizátort is eltávolították, hogy ezzel is erősebbé és gyorsabbá váljon a motor

Mindezt megfejelték a légiesen könnyű idomzattal, így állt össze a pályaorientált CBR, melyből első körben mindössze negyven darabot értékesítenek. Lapinformációk szerint az ára hozzávetőleg 1,8 millió jen, azaz átszámítva 4,79 millió forint lesz.