Szeptember 1-3. között, immáron tizenkettedik alkalommal rendezték meg a Glemseck 101 fesztivált, ami találkozó és verseny is egyben. A németországi Leonberg mellett lezajlott eseményen az öreg kontinens legkülönlegesebb átépített és egyedi készítésű motorkerékpárjait csodálhatta meg a nagyérdemű, neves műhelyek és cégek mutatták be járműveiket, stílustól függetlenül.

honda-glemseck-101-15207

Természetesen a Honda sem maradhatott ki a sorból, a japán gyár nyolc kétkerekűvel képviseltette magát a rendezvényen

Négy ezek közül a gyártó jelenlegi modellpalettáján szereplő gépen alapul, így a Glemseck’s Sprint International nevű, meghívásos versenyre levetkőztetett és átdolgozott CBR1000RR Fireblade SP, mely többek között szénszálas idomokat, hosszabb lengőkart, rövidebb végáttételt és titán Akrapovič kipufogót kapott. A Tűzpenge nyergébe egyébként nem más pattant vasárnap, mint a háromszoros világbajnok Freddie Spencer, aki még egykori legnagyobb riválisával, Kevin Schwantz-cal is gurult egy kört.

Egy scramblerré faragott verziót is láthattak a nézelődők az ötszáz köbcentis Rebelből, ezen kívül kiállítottak két verziót a modern kori klasszikus CB1100-ból: egyikük, a café racerek és bobberek stílusát elegánsan vegyítő különlegesség a milánói székhelyű South Garage közreműködésével készült, a másik pedig a Honda római központú R&D formatervező csapatának keze nyomán, teljes egészében házon belül készült vas, mellyel a flat track kultúra előtt kívántak tisztelegni.

honda-glemseck-101-15203

A Kingston Customs által készített CX500 café racer

A további négy géppel a Honda egyedülállóan gazdag és változatos történetét szerették volna ábrázolni, így helyet kapott a világ első sorozatgyártású superbike-ja, a CB750. A klasszikust az ex-krosszversenyző Billy Mackenzie vette kezelésbe, s egy nyers, lecsupaszított modellt faragott belőle, láttatva a gép tiszta vonalait. Két CX500 is megjelent a porondon, mindegyikük a café racer stílus jegyében átalakítva, a vállalat „jolly jokere” pedig a müncheni Black Beans által megálmodott CB250G volt. A különleges kincset gyakorlatilag a nulláról építették újra, egyebek mellett új karburátort, fékeket, lábtartót kapott, s mindezt minimalista stílusú, esztétikus, ugyanakkor merész külsőbe csomagolták.