Több látványos újdonságot mutatott be a Honda a Milánói Divathéten, közöttük a SUSTAINA-C Concept autót és a csomagtartójában szállítható Pocket Concept motorkerékpárt. Maga a koncepció kísértetiesen hasonlít a gyár nyolcvanas években megjelent pároshoz – akkor egy Honda City hátuljában pihent a mára ikonná vált Motocompo, és a cél ugyanez volt, hogy a tulajdonos akár menet közben is négyről kétkerékre válthasson, és vice versa.

honda-vetro-robogo-bemutato
Az áttetsző karosszéria adottságait kihasználva „üzenőfalként” is működhet a hátsó elem, mely alatt LED-kijelző bújik meg. Kérdés, hogy ki és mit szeretne üzenni a mögötte haladónak...

A Honda új fejlesztése a környezetbarát motorgyártásért

A SUSTAINA-C Concept további érdekessége, hogy az autó burkolatainak gyártásához bontott alkatrészeket, egészen pontosan hátsó lámpaburákat hasznosítottak újra, így csökkentve a gyártás ökolábnyomát és az üzem CO2-kibocsátását.

honda-vetro-robogo-bemutato
Egy kiállítás, három újdonság: SUSTAINA-C Concept, Pocket Concept és a Honda SH125i Vetro

Jóllehet, az autó csak prototípus, de a vállalat jelenleg is alkalmazza a környezetbarát, csekélyebb károsanyag-kibocsátással járó gyártásfolyamatokat, melynek ékes példája a Honda Italia Industriale üzemében készülő, népszerű SH125i robogó új, Vetro változata. Nem véletlen az elnevezés, hiszen a Vetro (olaszul: üveg) arra utal, hogy áttetsző, festetlen, zöld árnyalatú idomok ölelik körbe a motort:

honda-vetro-robogo-bemutato
Honda SH125i Vetro

Az így készülő elemek 9,5%-kal csökkentik a CO2-kibocsátást a hagyományos azaz festett burkolatok gyártási folyamataival összevetve. 

A japán anyacéggel és a Mitsubishi Chemicallal közösen fejlesztett alkatrészek kiválthatják a nem teherviselő elemként beépített, korábban akrilnitril-butadién-sztirolból (ABS) előállított műanyag burkolatokat. További előnyük, hogy – a környezetbarát gyártáson túl – letisztult, egységes, prémiumminőséget sugárzó megjelenést kölcsönöznek a járműnek.

Az így napvilágot látott SH125i Vetro egyszerre elegáns és praktikus, sőt ez az első atessai Honda motorkerékpár, mely megfelel az új Euro 5+ károsanyag-kibocsátási normának, ami egyébként 2024 végétől kötelező lesz az Európában forgalomba helyezett összes motorkerékpárra. 

honda-vetro-robogo-bemutato
Szebb és kisebb ökolábnyomú az SH új, sajátos burkolata

Ez a lépés is hozzájárul, hogy fenntartható, közlekedési forma maradjon a motorozás, beleértve a gyártás és a használat közben keletkező károsanyagokat is. Mi több, a Honda eltökélt célja, hogy 2050-re minden termék és vállalati tevékenység teljesen szén-dioxid-semleges legyen.

A SUSTAINA-C Concept, a Pocket Concept és az SH125i Vetro testesíti meg azt a változást, mely során vállalatunk egyre gyorsuló ütemben áll át a tömegfogyasztásra épülő szemléletről a fenntartható, körforgáson alapuló üzleti modellre. Jóllehet, az átállás nem zajlik le egyik napról a másikra, ugyanakkor az atessai létesítményben megvalósuló fejlesztések révén egyre fontosabb és nagyobb hatású változásoknak lehetünk szemtanúi.

– mondta el a bemutatón Victoria Friend, a Honda Motor Europe termékmegfelelőségi és fenntarthatósági vezetője.