Napjainkban egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható módon készülő termékek. A Reebok alig két hete jelentette be környezetbarát cipőjét, a Corn + Cotton modellt, egy magyar szemüveggyártó, a Forma pedig a Föld napján, április 22-én mutatta be 3D-s nyomtatási eljárással készült napszemüvegét. Érdekesség, hogy a technológiát egyébként már nagyon rég, a nyolcvanas évek eleje óta ismerik, de csak az utóbbi években indult igazán fejlődésnek. Számos dolgot állítottak már elő ilyen módon, például Amerikában egy komplett elektromos autót készítettek, és nyomtatott motorkerékpárokat is láthattunk már. A szakemberek szerint az innováció megkönnyítheti a járműve tervezési folyamatát is, hiszen igény esetén kézzelfogható lehet a folyamat minden részlete.

Sikeres hazai vállalkozások

Miként arról korábbi, átfogó körképünkben beszámoltunk, a magyar tervezők, fejlesztőmérnökök már sok-sok innovatív termékkel előrukkoltak, s ezek körét bővíti a most megjelent, takarmánykukoricából készülő (!), biológiailag lebomló műanyag előállítása is. A megoldás előnye, hogy az egyedülálló technológiának hála a gyártás során csak annyi anyagot használnak fel, amennyi a termék elkészültéhez feltétlenül szükséges, így a hagyományos szemüveggyártás során keletkező hulladék körülbelül 90 százalékát megspórolják.

kornyezetbarat-magyar-szemuvegek-13355

A készítők szeme előtt mindvégig az lebegett, hogy megmutassák: felelősségteljes és előrelátó gondolkodással lehetséges fenntartható, környezetbarát módon beindítani a gyártást
Nagy Richárd, a Forma alapítója elmondta, céljuk az volt, hogy tiszta, fenntartható és biztonságos anyagból állítsanak elő terméket, kiváltva ezzel a kőolajszármazékokat. Remélik, történetük mások számára is inspiráló lesz, hiszen pozitív hatást szeretnénk gyakorolni az emberekre és a környezetre is.

- Többen kérdezték tőlünk, hogy a szemüveg tulajdonságait befolyásolja-e, hogy lebomló alapanyagból készül. A válaszom egyértelműen nem, sőt olyannyira megbízunk a termékben, hogy a vásárlástól számított egy éven belül ingyen kicseréljük, ha valami történne vele – tette hozzá. A napszemüveg fejlesztése napjainkban az utolsó fázisához érkezett, így már idén nyáron a boltokba kerülhet.