Bár sokan teljesítménynövekedést vártak az új 390-es kapcsán, ez nem reális elvárás, hiszen a pillekönnyű motor teljesítmény/tömeg aránya így is az A2 kategória határait feszegeti. Ráadásul az EURO 3 minősítésű erőforrást muszáj környezetbarátabbá tenni a mérnököknek, hiszen 2017-től már az EURO 4 vonatkozik a gépre, így a modellfrissítés során - többek között - ebben léptek előre.

ktm-rc390-2017-8599
A bal oldalon felfüggesztett dobok - az ezredforduló környékén - felköltöztek a nyereg alá, majd később az olajteknő takarásában kaptak helyet. Nagyjából két évtized telt el, és a mérnökök ma már ismét visszatértek a régi iskolához: a dobnak a hátsó kerék mellett a helye, punktum

A leglátványosabb különbség a továbbfejlesztett kipufogórendszer, melynek elvezetése révén értékes centiket nyertek a mérnökök, ezáltal nőtt a motor szabad hasmagassága. A végdob, ami korábban a blokk és a lengőkar alatt lapult, immáron a régi iskola szerint a gép jobb oldalán, a hátsó kerék mellett kap helyet, azonban az átalakítás - és az EURO 4 által megkövetelt változtatások - nem érintik az RC csekély tömegét.

ktm-rc390-2017-8602
Innen látszik igazán, milyen könnyű és légies a KTM sportgépe

Mindezen felül a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (csúszókuplung) is a szériafelszereltség részévé válik a továbbra is mindössze 147 kilós saját tömegű gépen.