A hosszú évek óta kétkeréken élő Trev Richternek a hobbija egyben munkája is, tudniillik, a fiatalember kalandmotorosoknak tart képzéseket és túrákat. Mindeközben folyamatosan keresi a kihívásokat, így aztán néhány hónapja elhatározta, rekordot dönt a híres bonneville-i sós síkságon, Utah-ban. Ebben eddig nem lenne semmi meglepő, ám ő nem egy speedmotorral hajtott a legendás pályára, hanem egy BMW R 1200 GS-sel, ami remek többcélú motor ugyan, de nem feltétlenül gyorsasági rekordra termett.

Richter több ponton is alaposan átfaragta a GS-t, így például súlycsökkentés céljából számos – az adott helyzetben szükségtelen – alkatrészt levett róla, miközben több utólagos kiegészítőt, például új kipufogórendszert és nitró-szettet is felszerelt, s az áttételen is változtatott. Ezen felül a felnikre Continental ContiTrailAttack 2 abroncsok kerültek fel, melyeket Richter azért választott, mert az eredeti papucsokban már nem bízott az előzetesen 270 km/órásra saccolt tempó mellett.

leggyorsabb-bmw-r-1200-gs-17867

250-nel endurózni? Trev szerint ez sem lehetetlen...
Első próbálkozásra 231,74 km/órát ért el, s bár érdemes tudni, hogy ez már önmagában rekord, de Trev nem adja fel, hamarosan megpróbálkozik ismét túlszárnyalni ezt. Az elszánt pilótát nem csupán az elismerés iránti vágy hajtotta, hiszen jótékony célokra szerette volna felhasználni a figyelmet, nevezetesen háborús veteránokat segítő alapítvány javára kívánt pénzt gyűjteni. Érdekesség, hogy a Continental nevéhez már fűződnek hasonló rekordok, tavaly év elején Carl Reese azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy egy 24 órás csúcsdöntés során ő tette meg a legnagyobb távot, egészen pontosan 3410 kilométert.