Aligha kell bemutatni bárkinek az 1948 februárjában született Drapál Jánost, hiszen az idősebbek a versenyekről, míg a fiatalabb korosztály tagjai a könyvéből, valamint a nem is olyan rég megjelent replikasisakról ismerheti a nevet.

ma-lenne-72-eves-drapal-janos-24496
Drapál és a speciálisan átalakított - még a GP-n is forradalmi újdonságnak számító - Ikarus 1976-ban. Csak a sajátos politikai helyzet miatt nem lett nyugaton is sikertermék a lakóautóként és műhelyként is szolgáló jármű

Éppen 72 évvel ezelőtt látott napvilágot Drapál János, aki a Honvéd színeiben sikert sikerre halmozott, húsz GP-futamon indult, ebből négyszer (!) nyert 1969 és 1981 között. Ötször állt dobogón és összesen 204 vb-pontot gyűjtött 250-es és 350-es kategóriában. A Pöstyénben elszenvedett, tragikus balesete után Magyar Néphadsereg a saját halottjává nyilvánította, majd 2008-ban utcát neveztek el róla egykori lakóhelyén, Pilisszentivánon, alig száz méterre az otthonától. Ha valaki szeretné megismerni, hogy miként jutott el a sufniban összetákolt gépektől a vb-győzelmekig, javaslom, olvassa el Jancsi születésének 65. évfordulóján készült cikkünket, amiben elejétől a végéig bemutatjuk életútját, sikereit és sportkarrierje legfontosabb állomásait.