Miként azt megszokhatták a versenysorozat követői, kategóriákból nincs hiány, sőt idén egy újabb szegmenssel bővül a felhozatal. A jól ismert Classic 1, 2 és 3 változatlanul fut, emellett életre hívnak egy Classic 4-et is, amibe 1975 és 1984 között gyártott, legfeljebb 1200 cm3 összlökettérfogatú négyütemű, és maximum 750-es kétütemű motorokkal lehet nevezni.

mami-kupa-2016-mariapocs-8686
Ahol a szépkorú gépek nem kiállítási tárgyak: a MAMI Kupában immáron négy kategóriában versenyeznek a Classic osztály résztvevői

Szintén újdonság, hogy a Youngtimer 90-ből kiváltak a négyütemű Yamahák és Hondák, ők immáron a Youngtimer 125 4T elnevezésű osztályban mérkőzhetnek meg egymással. Ennek okán a tavalyi YT 125 idén Youngtimer 125 Sport 2T néven fut, hogy egyértelmű legyen a különbség.

Kiváló hangulat és remek versenyek - ez a MAMI Kupa

Természetesen az MZ széria marad, hiszen ez egyfajta védjegye már a MAMI Kupának, ellenben Simson Sport csak bajnokságként szerepel, mert rendkívül kevés a versenyző. A korábbi évekhez hasonlóan Supermoto is lesz, és örömteli hír, hogy máris nagyon sokan váltottak licencet, s a hazai motorosok mellett szerb versenyzők is érkeznek a máriapócsi versenyre.

Visszatérnek a legkeményebb robogók

Bizakodásra adhat okot, hogy a népszerű robogókategória - a Motorline Kft. és sok más támogató jóvoltából - ismét teljes erővel jelen lesz a versenyhétvégéken, a CVT-váltós kis szörnyetegek a Trofeo Motorline sorozatban kapnak helyet. Ez utóbbi fontos erénye, hogy amatőrök és profik is nevezhetnek, mivel rendkívül alacsony a nevezési díj, és az igazságos besorolás érdekében sport és racing kategóriákban versenyezhetnek a szombati, illetve vasárnapi futamokon.

A hírek szerint az időjárás is kegyes lesz a szervezőkhöz, vagyis semmi nem gátolhatja meg, hogy május első hétvégéjén repülőrajtot vegyen a hatfordulós MAMI Kupa 2016-os idénye. A nézőknek a belépés természetesen ezúttal is ingyenes, az egyes futamok pontos menetrendjét a szombati és a vasárnapi időtervben olvashatjátok.