Évtizedes probléma volt a Szombathely környékén élőknek, hogy a sok-sok környező falu és a nem éppen jó állapotú úthálózat miatt egyszerűen órákba telt, mire elérték valamelyik fővárosba vezető gyorsforgalmi utat - a száz kilométerre fekvő Győr egy zsúfoltabb napon másfél-két órás túra volt a városból. Idén végre megszűnik ez a probléma, mert a 85 százalékban uniós forrásból épült szakaszokat is átadják, így a jelenleg 60-65 kilométer hosszú, de nem egybefüggő, kétszer kétsávos szakasz végre közvetlenül köti össze majd az M1-est a nyugati határszéllel.

A cél, hogy megelőzzék a motorbaleseteket

Ezzel az őrségi és a népnyelvben csak osztrák kastélyútként emlegetett túrák is könnyebben, biztonságosabban elérhetők a középső országrészből, ám ennél sokkal fontosabb, hogy a régóta halogatott mátrai 24-esen is munkához látnak. Az új aszfaltcsík rendkívül széles lesz, több helyen 10-11 méteresre bővítik, ráadásul a Mátrát átszelő, Parád és a galyatetői bekötőút közötti 7,7 kilométeres szakaszon speciális korlátokat helyeznek el. Nemes Nagy Tibor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója elmondta: fontos feladatuk, hogy a motorosbalesetek súlyos következményeit, sérüléseit megelőzzék, ezért csaknem három kilométer hosszon ún. motorosbarát korlátokat helyeznek el.

matra-parad-utfelujitas-8762
A kanyarok szélesebbek lesznek, új aszfaltréteget kapnak, a legfontosabb helyeken pedig - több kilométer hosszú - motorosbarát korlát kerül a padkákra

Az idén kora nyárra elkészülő projekt után további hevesi helyszínek következnek, hogy a mátrai közlekedést minél gördülékenyebbé tegyék - ennek keretében nagyjából 3,1 milliárd forintos beruházás keretében közel 35 kilométernyi felújított szakaszt adnak át.