Mintha minden porcikájában gyári modell lenne, olyan letisztult és egységes a Kozera által épített, s a CB500X erőforrásával immáron 471 köbcentis, 48 lovas terepgép. Mint mesélte, a beavatkozás során mit sem csorbult a CRF megbízhatósága, ám éppen kétszer olyan erős lett, ráadásul mindezt csekély tömegnöveléssel tudta elérni.

michael-kozera-crf500l-13634
Könnyű és kellően erős - ez Kozera fantasztikus ralimotorja, a CRF500L

Az izmosabb, kéthengeres motor csupán 11 kilóval nyom többet a donornál, ami igazán felvállalható, főként, hogy az eredeti CRF menetkész, megtankolt tömege is mindössze 146 kiló. Az így született motor a könnyű raligépek legfőbb erényeit egyesíti: kiemelkedő szabad hasmagassága (289 mm), rugóútja és 21 colos, fűzöttküllős első kereke alkalmassá teszi valódi terepezésre, míg az új erőforrással százas tempó felett is robbanékony marad. Üzemanyagtartálya 12,45 liter benzint nyel el, amivel a tulajdonos elmondása szerint akár 350-400 kilométert is megtehet egyhuzamban, ugyanis a karcsú gép fogyasztása alig haladja meg a három litert száz kilométerenként.