Egyre több részben önvezető autó közlekedik az utakon, ám ezek nagy többsége, főleg az egyes és kettes szintűek csak elnevezésében önvezetőek. Ezek valójában a sávtartáson és a követési távolság ellenőrzésén túl csak néhány önálló manőverre képesek. Nem véletlen, hogy a gyártók azt kérik a sofőröktől, hogy bekapcsolt önvezető funkció mellett is mindig figyeljék az utat, a forgalmat, mert bármikor szükség lehet az emberi beavatkozásra.

Motorost gázolt az önvezető autó

– A Teslában ülő sofőr bekapcsolta az önvezető Autopilot funkciót, és éppen a telefonját nyomkodta utazás közben, amikor a 522-es autópályán nekiment az előtte haladó motorosnak. A motor alig harmincéves vezetője leesett a járműről, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét veszítette –

írták az USA-ban történt balesetről a helyi lapok.

motorost-azolt-az-onvezeto-tesla

A rendőrök már a helyszínen kiemelték, hogy ilyen esetben is pont úgy járnak el, mintha a tulajdonos vezette volna az autót. A sofőrt megszondáztatták, majd letartóztatták, mivel a gázolás egyforma elbírálás alá esik a hagyományos, önvezetés nélküli autókéval, tehát ugyanazért is kell felelnie az 56 éves férfinak: nem a forgalomra, hanem a telefonjára figyelt vezetés közben. Az nem derült ki egyelőre, hogy az autó miért nem lassított automatikusan, mielőtt utolérte a motort, hiszen a mai vezetéssegítő rendszerek már a gyalogosokat, bringásokat is messziről „felismerik”, nemhogy egy több mázsás, vezetővel együtt másfél méter magas járművet.