A csapatok közös sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a Megalux alakulata a legsikeresebb újoncnak járó elismerés mellett a Nemzetközi Napenergia Szövetség elismerő díját is bezsebelhette, amiben közrejátszott, hogy autójuk kiemelkedő, 122 km/órás végsebességet ért el, s átlagsebessége sem csökkent 70 km/h alá.

motostudent-verseny-10523
Különleges alapanyagot, alumíniumhab-szénszövetet használtak a motor elkészítéséhez

Tímári Attila, a Kefo Motostudent versenymotorépítő-csapat vezetője felidézte, hogy a spanyolországi versenyen mindegyik brigád egy erőforrást, valamint kerekeket és fékalkatrészeket kapott, de ezen kívül minden mást maguknak kellett megtervezniük és megépíteniük. Az október 9-én zárult megmérettetés több statikus és dinamikus számot tartalmazott, például már az építés során rendszeres jelentéseket kellett küldeni, a helyszínen pedig többek között egy fiktív üzleti és marketingtervet is kidolgoztak a motor évi hatszáz darabos sorozatgyártására.

motostudent-verseny-10519
A magyar fejlesztésű kétkerekű a Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány (PADMA) segítségével jött létre. Megérte támogatni a Kefo zsenijeit, ugyanis dobogós helyezésük mellett a második legmagasabb végsebesség is a hazai alakulat nevéhez fűződik a rangos, nemzetközi mezőnyben

- A magyar jármű az innovációs kategóriában százból 95 pontot ért el, amivel a harmadik helyen végzett, a célegyenesben pedig a második leggyorsabbnak bizonyult - emlékeztetett a csapatvezető. Tímári Attila komoly sikerként értékelte, hogy a világon elsőként készítették el alumíniumhab-szénszövet ötvözetből egy motorkerékpár fontosabb alkatrészeit, de örömüket beárnyékolta, hogy a legjobban várt, végső futamon műszaki hiba miatt nem tudtak elindulni. Mint hozzátette, a következő, 2018-as Motostudent versenyen már elektromos motorral szeretnének részt venni.