Nyáregyházán rendezték a magyar országos bajnokság első fordulóját, ahol tökéletesen felkészített pálya várt minket. Sok versenyző érkezett a rendezvényre, beleértve az amatőr kategória részvevőit és a profik népes táborát is. Meglepően sokan jöttek határainkon túlról, ők rendre az első osztályt erősítették.

mx-ob-deczibalazs-8423
Idén már egy mezőnyben, de külön értékelve rajtolnak a 125-ös, kétütemű és 450-es, négyütemű gépek

Új rendszabályok

Ide szezonban az első osztály lebonyolítási rendszere kicsit megváltozott, tudniillik az MX1 és MX2 kategóriát összevonták, így ezentől egy futamban indulnak. MX1 gyakorlatilag a krossz MotoGP-je, itt 250-es kétütemű és ezt meghaladó hengerűrtartalmú, négyütemű gépek csatáznak. Az MX2 géposztályba sorolják a kisebb masinákat, 125-ös kétütemű és legfeljebb 250-es négyütemű gépeket találunk itt. Magyarországon ez utóbbi a profi kategória, de mint említettem, a két osztály immáron egyben rajtol el, de a nap végén természetesen külön értékelik őket.

Jómagam az MX1 mezőnyét erősítem, így mi zártuk a programokat edzés és a futamokban tekintetében is. Az időmérőn hetedik időt tudtam motorozni, de nem keseredtem el, mert nagyon minimális különbségek voltak az első 8-10 versenyző között. Bizakodva vártam a futamokat, és úgy éreztem, hogy ezen jócskán tudok majd javítani.

mx-ob-deczibalazs-8431
Déczi Balázs a KTM-en töltött szezonok után idén egy Husqvarna FC450-nel küzd a bajnoki címért

Első futamban egy remek rajt után a harmadik helyen kezdtem meg a versengést. Ugyan néhány kör elteltével hátrébb egy helyet, de ezt már magabiztosan tartottam egészen a leintésig, így három pozíciót javítva zártam a versenyt. Összességében elégedett vagyok, mert kategóriámban harmadik, összetettben pedig a negyedik helyen zártam ezt a menetet. Következett egy hosszú szünet, mialatt lemosták és felkészítették a motoromat a következő futamra. A sok-sok program miatt kicsit későn kezdtük meg a második viadalt, ahol a rajtom ismét parádésra sikerült - negyedik helyen motoroztam az első kanyarokban. Talán a hosszú szünetnek is betudható, de az első két-három köröm nem igazán úgy sikerült, ahogyan azt terveztem. Nehezen tudtam felvenni a ritmust az ellenfeleimmel, egyszerűen nem jöttek a gyors körök, de miután sikerült felvennem a fonalat, elkezdtem küzdeni az összetett harmadik helyezésért. Jól haladtam, a futamidő letelte előtt sajnos piros zászlóval leintették a futamot egy esés miatt. Így az előttem haladó versenyzőt nem volt alkalmam megelőzni, ezért ismét csak összetett negyedik, géposztályomban pedig harmadik helyen zártam a derbit.

Príma felkészülés után tisztes helytállás

Összességében elégedett lehetek, mert az MX1 kategóriában a nap végén a dobogó harmadik fokára állhattam, ami több szempontból is remek eredmény. Egyrészt ez egy bemutatkozófutam volt nekem, mivel idén motort és csapatott is váltottam. Husqvarna FC450 motorkerékpárral versenyzek, ami viszonylag nagy ugrás a KTM után. Sok tekintetben hasonlít az osztrák masinához, de így is jó néhány órát ismerkedéssel töltöttem, amikor átvettem az új Huskyt. Az erőforrása, teljesítményleadása teljesen más, mint a KTM-nek - erős és brutális, mint minden 450-es, mégis más érzés. Az FC450 is kőkeményen húz, ugyanakkor azt mondanám rá, hogy élményteli és motorozhatóan erős.

mx-ob-deczibalazs-8429
Az átépített Huskyban immáron Öhlins felfüggesztés segít elnyelni az ugratások energiáját

A felfüggesztését kicsit átfésültük, így már nem a gyári teleszkópok dolgoznak a motorban - Öhlins lábak kerültek a Husky alá. Sok-sok tesztelésre volt szükség, de megérte, mert remek beállításokat találtunk, melyek passzoltak az új 450-es vázához, geometriájához és persze a vezetési stílusomhoz. A felkészülésben nagyon sokan támogattak, melyet ezúton is köszönök mindenkinek. A segítségemre volt: Husqvarna Maurer Racing team, Maurer gép Kft, Maurer kertészeti gép áruház, Husqvarna, mxon.hu, Déczi suspension, Market Zrt, Bégányi Kft., Oakley és az MxFlash (Onei industries).