Budapesttől 35 kilométerre, Kecskemét felé az M5-ös mellett, Inárcs és Újhartyán között nyílt meg 2007-ben az eredetileg gokartosoknak szánt pálya. A történet dióhéjban annyi, hogy Lovas István építési vállalkozónak sok olyan kintlevősége volt, amit a partnerek likviditási problémái miatt pénzben nem tudott behajtani, de az adósai munkával törlesztettek. Mivel Lovas fia gokartversenyző volt, megszületett az ötlet, hogy mi lenne, ha egy gokartpálya létesülne Kakucs határában, amit aztán a későbbiekben esetleg üzemeltetni is lehetne.

palyamotorozas-kakucsring-10385
Íme, a négy nyomvonal. A 16 méter széles célegyenes a nagy pályákkal is felveszi a versenyt

A terv megvalósult, de a hazai gokartos közösség nem bizonyult elég népesnek ahhoz, hogy fenntartsa a pályát. Odaszoktak viszont a motorosok, és ma már jóval több két-, mint négy kerekűt láthatunk az aszfaltcsíkon, igaz, a gokartosok és az autósok sem koptak ki. A kifejezetten technikás, folyamatos koncentrációt igénylő pálya legfőbb előnye, hogy nagyon könnyen megközelíthető Budapestről, legegyszerűbb az inárcsi pihenőhelynél lehajtani az M5-ösről, Kecskemét irányából pedig Újhartyánnál érdemes elhagyni az autópályát, majd Inárcson Kakucs felé fordulni. A Kakucs Ring másik igen vonzó tulajdonsága, hogy kis létesítményről lévén szó, jóval olcsóbb nagyobb testvéreinél, az üzemeltetők pedig mindenben igyekszenek segíteni a látogatókat.

Kakucs Ring - Nyílt napok, időpontfoglalás

A pályafelügyelőktől kérhető például a menetirány és a nyomvonal meghatározása, merthogy a ring két irányba, négy útvonalon motorozható, ezt mindig az adott esemény előtt kell megbeszélni. A Hungaroringhez vagy Pannónia Ringhez képest ez egy kis méretű dühöngő, hossza épp' csak eléri az ezer métert, viszont a füves bukóterek szélesek, az aszfalt pedig jó minőségű és rendszeresen takarítják. Ennek is köszönhető, hogy Kakucson még nem fordult elő haláleset, holott esni nyilván itt is lehet, és szoktak is... Bárhogy is, az utóbbi években jelentős hozzáépítések, módosítások történtek, például a nagyobb motorok miatt kiiktattak egyes kanyaríveket, és kiszélesítették a célegyenest (12-ről 16 méterre).

palyamotorozas-kakucsring-10388
Kakucs nemcsak a szupermotók és a kisebb gépek számára ideális, nagymotorral is egész jót lehet karistolni

A nagy pályákkal ellentétben itt nincs azonnali orvosi ellátás, a tribün mellett nem áll beavatkozásra kész mentőautó, cserébe viszont jóval olcsóbb itt a motorozás. Hiába rövid és - gokartokra szabott mivoltából eredően - technikás az aszfaltcsík, nem csak versenyrobogók, szupermotók és kisebb gépek látogatják, hanem szép számmal érkeznek a 750-es, ezres bivalyok is. A pálya mellett boxok is bérelhetők, méghozzá igen barátságos összegért: mindössze húszezer forintért.

Pályaadatok - Kakucs RingHossz: 1050 m, két célegyenesKanyarok száma: 10Eddigi halálesetek száma: 0GPS-koordináta: 47°14’48.64″É 19°22’35.67″KTelefon 1: +36-20-257-0947 (pálya)Telefon 2: +36-20-491-33-42 (Lovas István)Kapcsolattartó: Lovas IstvánE-mail: lovas.tzs@gmail.comHonlap: www.kakucs-ring.huPályacsúcsok, körrekordok600-as kategória: 41,7 mpGokart: 36,5 mpBérgokart: 40,5 mp

Nyílt napok a Kakucs Ringen

Jelentkezni személyesen, telefonon vagy e-mailben lehet (a címeket lásd a keretes részben), viszonylag kevés a zártkörű rendezvény, igen sok a rendelkezésre álló nap. A pályanaptárban nyílt napként kiírt eseményekre bejelentkezni sem feltétlenül szükséges. A nyílt napok reggel nyolctól este hatig tartanak, ez mindössze hétezer forintba kerül. Fél napra is ki lehet menni a 8:00 és 13:00 vagy a 13:00 és 18:00 közötti időszakra, ennek díja ötezer forint.

palyamotorozas-kakucsring-10389
Az ilyen és hasonló eseteket a Kakucson eddig mindenki súlyosabb sérülés és haláleset nélkül úszta meg

Mint minden pályamotorozás alkalmával, itt is vonatkoznak szabályok a résztvevőkre, azonban a Kakucs Ring egyik nevezetessége, előnye a családias, baráti légkör és a rugalmasság. A nagy pályákhoz mérten kevésbé merevek az előírások, nem kell annyi papírt kitölteni, nincs annyi ellenőrzés, persze az alapvető védőfelszerelések itt is kötelezők. A csoportokat például alkalomszerűen, a résztvevők számától függően alakítják ki a pályafelügyelők.

palyamotorozas-kakucsring-10386
A pálya hamar népszerű lett a motorosok körében. Mondhatni, igazi tömegsportbázis, a MAMI Kupa futamain már több százan vettek/vesznek részt

Mivel általában gokartos-motoros nyílt napként hirdetik meg a rendezvényeket, a motorok és gokartok értelemszerűen külön etapokban, nagyjából 20-30 perces szakaszokban mehetnek fel a pályára, de ezt is meg lehet beszélni a rendezőkkel. Például ha valaki 10 perces etapot szeretne menni, hát lelke rajta, ha ez lehetséges, akkor semmi gond. A köridők mérését a motorosok bérelt transzponderrel (1500 Ft), a rendszeresen járók pedig sajáttal (15 000 Ft) végezhetik.

Eseménynaptár - Kakucs Ring

A Kakucs Ring idén a következő főbb rendezvényeknek, sorozatoknak adott otthont:Motoros események:Motoros-gokartos nyílt napokEsti motorozásokSimson napKakucs Ring kupaMami KupaAutós események:Drive-X autós napToyota napPályaautózásOSZAKNémet autós találkozóOpel találkozóSubaru napMazda MX5 találkozóAmint elérhető, közzétesszük a 2017-es programnaptárat!

Szállások, motorosoktatás, felszereltség

A pálya körül konténerekből kialakított 2-6 ágyas, igényes szállások találhatók mindössze 3000 Ft/fő áron. A kemping jellegű helyen a motorokért természetesen nem kell külön fizetni, hacsak valaki nem tárolja itt egész évben a vasat. A Kakucsot külföldiek és magyarok egyaránt látogatják, Szlovákiából például sokan szoktak jönni, de motoroztak itt már angol és holland kalandorok is. A pálya mellett büfé üzemel.

palyamotorozas-kakucsring-10387
Többek között Chrobák János is tart itt oktatásokat gyermekek és felnőttek részére. Aki szeretné elsajátítani a motorozás csínját-bínját, keresse Janit a 36-70-533-1082 telefonszámon!

Kakucson motoros iskolák működnek, oktatás folyik, az oktatók között Talma, Chrobák Jani, Tóth Tamás és Tóth Zoli is feltűnik. Gokartos oktatás viszont nincs, miként egyelőre motorbérlés sem, de utóbbin már erősen gondolkodnak a tulajdonosok, úgyhogy hamarosan ez is megoldódhat. Érdekesség, hogy mivel a teljes pálya bevilágítható, éjszakai motorozásra is van lehetőség. A pályanaptárban szerepelnek ilyen időpontok, sőt akár egyéni megbeszélés alapján is kérhetők. A pálya olvasóink körében is rendkívül népszerű, a Kakucson készített felhasználói videók száma meghaladja a háromszázat. Ha kíváncsi vagy, ki miként oldja meg a különféle kanyarokat, kattints ide!

KöszönetnyilvánításA cikk alapját a pálya építtetőjével és tulajdonosával, Lovas Istvánnal készített interjúnk adta. A pályán elért körrekordokat a mért köridőket rögzítő számítógépből bocsátotta rendelkezésünkre, és megkeresésünkre azonnal, szívesen állt rendelkezésünkre. Példaértékű segítségét és pozitív hozzáállását a szerkesztőség és az olvasók nevében is köszönjük!

Jártál már itt? Ismered a pályát? Tudod mi a jó köridő titka? Oszd meg tapasztalataidat - a hozzászólások között - a többiekkel is!