A több nyomon futó konstrukciók előnye, hogy - főként egyenetlen vagy csúszós felületen - nagyobb stabilitást biztosítanak a hagyományos motorkerékpároknál, így jó választás lehet annak, aki szívesen leváltaná az autót, de a kétkerekűek nyergében bizonytalanul érzi magát. A 2017-es Peugeot Metropolis RX-R 400i-t – ahogyan nevéből sejthető – egy négyszáz köbcentis, 35,6 lóerős hajtómű mozgatja, és a gyártó leírása szerint már alacsony fordulatszámon is kellő nyomaték áll rendelkezésre a lendületes haladáshoz. A gépen továbbra is szériafelszereltség az ABS, de immáron kétféle üzemmódba állítható kipörgésgátlót is kapott, továbbá nagyobb féktárcsákat és kétdugattyús hátsó féknyerget találunk rajta. Átdolgozták a futóművet és nagyobb átmérőjű, 13 colos első kerekeket szereltek fel.

peugeot-metropolis-rx-400i-12844

A fordított trike-ok tulajdonképpen az autók stabilitását ötvözik a motorok fürgeségével. Érdekesség, hogy a Metropolison ez előbbiekhez hasonlóan lábbal is fékezhetünk
Az RX-R tengelytávolsága 1555 milliméter, menetkész súlya 256 kiló, s nem olyan csenevész, mint kétkerekű társai, de még pont elég karcsú ahhoz, hogy könnyedén suhanjon át a feltorlódott kocsisorok között. A legfontosabb adatokat nagy, informatív kijelzőről olvashatjuk le, praktikus tovább a hatalmas, ülés alatti tárolórekesz és az ún. smart key, amely kulcs nélküli indítást tesz lehetővé.

Peugeot Metropolis RX-R 400i műszaki adatok

Erőforrás: Egyhengeres, 400 köbcentis

Teljesítmény: 35,6 lóerő 7000-es percenkénti fordulatszámon

Súly: 256 kg

Üzemanyagtartály térfogata: 13,5 liter

Ülésmagasság: 780 milliméter

Listaár: 7899 font (kb. 2,8 millió forint)