November közepén egy Romániába induló társaságot félreállítottak a nyírábrányi határátkelőnél, tüzetesen ellenőrizték a motorjaikat, majd az egyik gépet lefoglalták, mondván, annak adatai szerepelnek a nemzetközi körözési rendszerben. Az ügy furcsasága, hogy fél évvel korábban adták ki a körözést, és a tulajdonos elmondása szerint a motor azóta többször is átlépte a keleti határt.

sis-rendszerben-lefoglalt-jarmu-12386
Ha lefoglalják a járművet, és a külföldi hatóságok 60 napon belül nem jelentkeznek érte, az automatikusan visszakerül a vevőhöz, mint Péter Yamahája is

Akkor részletesen bemutattuk, mi is az a SIS (Schengeni Információs Rendszer), hogyan kerülhet fel a listára egy-egy személy vagy jármű, illetve azt is, miként ellenőrizhetik a civilek, hogy nevük szerepel-e a nyilvántartásban. Most, nagyjából két hónap elteltével levelet kaptunk a motor gazdájától, és örömteli hírekről számolt be nekünk.

Visszakerült jogos tulajdonosához

- Jó híreim vannak, ugyanis ma visszakaptam a motoromat! Ez úgy történt, hogy a hatóságoknak - jelen esetben az osztrák hatóságnak - 60 nap áll rendelkezésére a SIS rendszerben meghatározottak szerint, hogy jelentkezzenek a lefoglalt motorért vagy bármilyen egyéb járműért. Akárhogy is, ezt eddig nem tették meg, így a motor immáron hivatalosan is engem illet, mint jóhiszemű vásárlót. Mondanom se kell, majd' kiugrottam a bőrömből a hír hallatán! - foglalta össze Péter az elmúlt napok történéseit. - Már-már lemondtam róla, így ajándéknak tekintem a gépet és az idei szezont, s ennek örömére megajándékoztam magamat egy Gaerne csizmával, a motort pedig egy új FMF rezonátorral - tette hozzá.

Az ügy legfontosabb tanulsága, hogy a rendszám nélküli gépek esetén érdemes ellenőrizni - főként külföldről származó motorok kapcsán -, hogy a jármű szerepel-e a SIS-ben, illetve ha beüt a baj, akkor észben tartani a hatvannapos határidőt, hiszen így - Péter Yamahájához hasonlóan - visszakerülhet a motor a jóhiszemű vásárlóhoz.