A csapat kapcsán újdonság, hogy a korábbi tíz különböző részleg (forgattyúház, forgattyús mechanizmus, váltó, hengerfej, hűtés–kenés, elektronika, teszt, levegőellátó, fékpad és management) 2017-től átszervezett, hét különálló osztályként működő egységben folytatja munkáját.

szengine-eroforras-13239
Érdekesség, hogy a wolframalkatrészek segítségével a főtengely eltérő kialakítású - hagyományos és optimalizált tömegű - hajtókarokhoz is kiegyensúlyozható

Előadásukon Légrádi Gergely konstrukciós vezető méltatta a társaság új erőforrását, mely az általunk korábban bemutatott, SOHC-vezérlésű EVO4-en alapul. Komoly átalakításokat végeztek rajta, a legnagyobb változás a motor főtengelyét érinti, ugyanis az új generátor miatt teljesen más kialakítású alkatrészre volt szükségük.

A Dendrit Global Kft. lézerhegesztő-berendezésével alakítják át a SZengine EVO4 főtengelyét

Fontos újítás, hogy a főtengelyre immáron közvetlenül rögzített lendkerék maga a generátor forgórésze, míg a vezérlésoldalon található tekercs az állórész. A munka eredményeként sikerült pár grammot lefaragni, a forgattyúház tömege például harmadával csökkent. Összességében az erőforrás tömege 27,3 kg, forgatónyomatéka 54 Nm, várható teljesítménye pedig 55 LE. A SZengine-ről további érdekességeket, friss híreket a csapat honlapján olvashattok.