A propelleresek partneri kapcsolata az indiai TVS-szel nem új keletű, hisz' éppen egy évvel ezelőtt közösen készítették el a novemberben leleplezett BMW G 310 R-t, amely a legkisebb csupasz motorkerékpár a német cég jelenlegi kínálatában. Legújabb közös modelljükről 2016 elején rántották le a leplet, ekkor derült ki, hogy elkészítik idomokkal ellátott, sportosabb háromszázast. A megvalósult koncepció a február eleji Delhi Auto Expón mutatkozott be.

tvs-akula-310r-9641
Változatlan belső – a gép lelke a 313 köbcentis, egyhengeres, folyadékhűtéses, 33,4 lóerős erőforrás

A sportgéppé alakított kis gép jelen pillanatban a TVS Akula 310 nevet viseli, a kivitelező tervei szerint gyártását az év második felében kezdik, 2016 végére, legkésőbb 2017 elejére pedig megérkezik a márkakereskedésekbe is. Érdekesség, hogy a sorozatban gyártott modell nagy valószínűséggel Apache RTR 300 megnevezéssel fut majd, a hárombetűs rövidítéssel is utalva a járgány sportosságára. A megjelenést a TVS és a BMW együtt álmodta meg, mégpedig a gyári pilóták, tesztelők tanácsait megfogadva. A vállalat képviselői ezzel kapcsolatban elmondták, hogy ez a jármű egyfajta tisztelgés a TVS Racing 33 éves versenymúltja előtt.

tvs-akula-310r-9642
Manapság egyre népszerűbbek az ötszáz köbcentinél kisebb motorkerékpárok, így a TVS BMW is sikeres modellnek ígérkezik

Nem felejtették ki a technikai csemegéket sem a modellből - a merev, térhálós vázat alumínium segédváz egészíti ki, és a burkolatok jelentős része szénszálas ötvözetből készült, hogy ezzel is könnyebbé tegyék a gépet. Az öntött alumínium lengőkar hozzájárul a motorkerékpár kezességéhez és könnyű vezethetőségéhez, az aerodinamikai hatékonyságot a hátsó idom és a légbeömlő nyílások fokozzák, és ez még nem minden – a versenykivitelt giroszkópos kamerával (!) szerelik fel, valamint teljesen digitális sebességmérő is helyet kap rajta. Az eddig megjelent fotók alapján a gép örökölt pár stílusjegyet a BMW nagyágyújától, az S1000RR-től is, lásd például a tankot és a hátsó részt.

tvs-akula-310r-9643
Ha minden igaz, az őszi motorkiállítások után már több információt tudunk majd a modellről, mely akár már idén a boltokba kerülhet

Nem titkolt céljuk, hogy a termelési költségek alacsonyan tartásával kifejezetten versenyképes áron kínálhassák a járművet, amely így erős konkurenciája lehet a Kawasaki 300 köbcentis Ninjájának, a Yamaha R3-nak vagy a KTM RC 390-nek.