Idestova 30 éve, 1993-ban mutatta be a Yamaha a világ első sorozatgyártású eBike-ját, és a japán márka azóta is élen jár az elektromos robogók, valamint pedelecek fejlesztésében. A munka gyümölcse ezúttal két pillekönnyű gépben öltött testet, ez lett a Booster Easy eBike és a Booster S-pedelec.

yamaha-booster-bemutato-2023
Yamaha Booster Easy eBike

Megjelent az új Yamaha Booster

Már első ránézésre is feltűnő, hogy szinte azonos műszaki alapra épülnek a Boosterek, ám fontos különbség, hogy az eBike jogosítvány nélkül használható, ugyanis elektromos kerékpár besorolást kapott, míg az S-pedelec a segédmotorok táborát erősíti, azaz AM-es vagy B-s jogsival vezethető.

A Boosterek nagy átmérőjű, széles kerekei ideálisak a változatos minőségű, hepehupás városi utakra

Ennek megfelelően előbbi 25, míg a segédmotor 45 km/órás végsebességre képes, a motorok hatótávja pedig – üzemmódtól és terepviszonyoktól függően – 50 és 120 kilométer között változik.

yamaha-booster-bemutato-2023
Yamaha Booster S-pedelec

Így már az ingázók, városlakók széles rétegét érheti el a Yamaha, hiszen a két Booster, a formás Neo's robogó, valamint a Moro 07, Wabash és Crosscore eBike-ok bevezetésével számtalan alternatívát kínál az elektromos motort vagy pedelecet keresőknek. A nemrég megjelent közlemény szerint a Booster Easy gyártása és forgalmazása máris megkezdődött, míg a Booster S-pedelec idén júniusban kerül a szalonokba.