Ha az akksit leveszed, nem fog menni sokáig. Amúgy se jó ötlet!
A generátor feszültség-szabályzásának fontos eleme az akku (az ad referenciát a szabályozónak), akku nélkül olyan feszültségtüskék keletlkeznek, amik tönkretehetik a TCI-t.
A másik dolog, ami eszembe jutott: a gyújtótrafók bekötésénél nem történhetett bibi? Gondolok arra, hogy a trafó két késes csatlakozójára lettek fordítva feltéve a drótok? Attól tud kicsit harmatosabb lenni az ív és van olyan motor, ami érzékenyebb erre..
Nem, olyan alacsony fordulaton szinte lófüttyöt nem termel a generátor.
Igazából minden akksiról megy, a generátor csak visszapótolja, amit az akkuból elfogyaszt a rendszer. Ha lekötöd a generátort és minden frutti, a motor addig megy, amíg le nem merül az akksi.
Jó, akkor a gyertyát kilőttük.
Ha pipát leszeded a gyújtókábelről és csak a kábel végével nézel szikrát a blokk közelébe tartva, akkor is gyenge szerencsétlen?
Értem. A generátortól ami kijön 3 vezeték lehúzott állapotban és közben önindítózva kell kijönni áramnak? Csak mert ha lehúzom ugyan olyan kus szikra van mintha vissza rádugnám. A másik aksi vadi új a másik motorból vettem ki. A gyertyák jók rádugnám a másik motorra úgy veri a szikrát hogy azóta is bizsereg a kezem
A másik akksi töltve volt és egészséges?
Amikor indítózol, az önindító eléggé megterheli az akksit. A 12.6V-os egészséges, normál nyugalmi feszültség a start gomb nyomása közben simán leszalad 10-10.5V-ra egy normális akkunál. Ha az akksi gyenge és 11.8-cal kezd kapásból...
Nincs mód arra, hogy feltöltsd az akksit és megmérd? Esetleg bikázva próbáltad már?
Ha picit eltartva vagy lazán fogva áthúz, érintve nem, akkor a trafó és az áramkör tudna többet! Ez jó jel.
Akkor szokott ilyen történni, ha a gyertya, gyertyapipa vagy kábel szar, de dobozból kivett új NGK-nál sem ritka (elég gyatrák manapság, sok a hamisítvány)
A TCI-t házi módszerekkel nem lehet kimérni, labortáp, jelgenerátor, oszcilloszkóp kell hozzá.
Raktam bele másik aksit de ugyan ezt csinálta. Ha el is kapja inditózásnál csak puhog a kipufogó. Tci kilehet mérni valahogy? Ha a gyertyát hozzányomom a fémhez nem ad szikrát az elektróda között. Viszont ha megemelem a gyertyát a fémtől akkor áthúz a szikra
Azért ennyire nem rossz a helyzet. Annak a valószínűsége, hogy a 2 tranzisztor egyszerre haljon be a TCI-ben, igen kicsi.
Ha nincs oxidosodás a TCI csatiban és a testelés is jó (a testelő szemes saru a trafók kábele környékén van, ott van a váz gerincénél felcsavarozva, ha nem tévedek), akkor simán lehet, hogy csak az akksid szemétkedik.
A TCI tranzisztora kapcsolja le a gyujtotrafot a testrol, nem a 'TCI trafoja'. Bocsanat.
Igen, eselyesen az ules alatt valahol van egy dobozka, ami fekete vagy szurke, jo szeles a csatija ez MBZ akarmi van rairva a bal felso sarkara.
Az okozhat gyujtashibat, ha pl. tultolt, de olyankor a gyujtasvezerlo tulfeszultseg elleni vedelme kompletten elveszi a szikrat. Ha nem tolt rendesen a rendszer, akkor meg a trafokat mukodteto tranzisztor nem nyit ki kellokepp, de ahhoz 8V ala kellene esnie a rendszerfeszultsegnek.
Elmondom, hogy mukodik, hatha segit kitalalni vagy megerteni, mit miert kerdezek.
A trafon athalad a delej. Fekete-feheren bemegy, a masikon kifolyik az aram. Ez onnan a gyujtasvezerlobe megy (TCI), ahol egy tranzisztoron kereszul a fold fele zarodik az aramkor. Amikor a gyujtas jeladoja a fotengely vegen jelet kap a fotengelytol, hogy jon a holtpont, kerem a szikrat, akkor a TCI trafoja lekapcsolja a trafot a testrol, azaz megszakitja az aramkort. A trafo kisul, szikra pattan, henger gyujt.
Ha gyenge a szikra, akkor a trafo nem tud feltoltodni energiaval. Ez akkor lehetseges pl. ha a betap oldalon nem kap eleg delejt, de ugye ezt megmerted, kicsit alacsony, de nincs rossz kontakt.
A masik lehetoseg, hogy a TCI testelese gyenge, emiatt a trafo nem tud feltoltodni energiaval.
A harmadik lehetoseg, hogy az akku gyenge, mint a szar es inditozaskor 8V kozelebe csuszik a rendszer feszultsege, s ennek kovetkezteben a TCI tranzisztorai nem nyitnak-zarnak kellokeppen.
Egy negyedik verzio lenne, hogy a tranzisztorok szarok es a tobbi elem allapotatol fuggetlenul nem tudjak a trafokat kello modon kapcsolgatni.
Szereny meglatasom szerint a penzbe nem kerulo opciokat kellene eloszor megvizsgalni, nevezetesen azt, hogy jok-e a kontaktok a TCI-n, rendben van-e a testeles, feltoltenem az akksit koppig es megmernem hogy inditozas kozben mennyire esik le a feszultsege.
Ezek azok, amiko kozvetlen befolyasoljak a szikraenergiat es a vizsgalatuk egy szem akkutoltovel es multimeterrel megejtheto.
Adj ra gyujtast es a trafonal a fekete-feher vezetek es a test kozt merj egy feszultseget. Merj egy akkufeszt is raadott gyujtassal. Ha jelentos a kulonbseg, akkor valahol a gyujtas tapvonalan veszteseg van (szar kontakt, oxidos erintkezo).
A generátor feszültség-szabályzásának fontos eleme az akku (az ad referenciát a szabályozónak), akku nélkül olyan feszültségtüskék keletlkeznek, amik tönkretehetik a TCI-t.
Generátor leköthető és megy, de az akku nem!
Igazából minden akksiról megy, a generátor csak visszapótolja, amit az akkuból elfogyaszt a rendszer. Ha lekötöd a generátort és minden frutti, a motor addig megy, amíg le nem merül az akksi.
Jó, akkor a gyertyát kilőttük.
Ha pipát leszeded a gyújtókábelről és csak a kábel végével nézel szikrát a blokk közelébe tartva, akkor is gyenge szerencsétlen?
Amikor indítózol, az önindító eléggé megterheli az akksit. A 12.6V-os egészséges, normál nyugalmi feszültség a start gomb nyomása közben simán leszalad 10-10.5V-ra egy normális akkunál. Ha az akksi gyenge és 11.8-cal kezd kapásból...
Nincs mód arra, hogy feltöltsd az akksit és megmérd? Esetleg bikázva próbáltad már?
Ha picit eltartva vagy lazán fogva áthúz, érintve nem, akkor a trafó és az áramkör tudna többet! Ez jó jel.
Akkor szokott ilyen történni, ha a gyertya, gyertyapipa vagy kábel szar, de dobozból kivett új NGK-nál sem ritka (elég gyatrák manapság, sok a hamisítvány)
A TCI-t házi módszerekkel nem lehet kimérni, labortáp, jelgenerátor, oszcilloszkóp kell hozzá.
Ha nincs oxidosodás a TCI csatiban és a testelés is jó (a testelő szemes saru a trafók kábele környékén van, ott van a váz gerincénél felcsavarozva, ha nem tévedek), akkor simán lehet, hogy csak az akksid szemétkedik.
A TCI tranzisztora kapcsolja le a gyujtotrafot a testrol, nem a 'TCI trafoja'. Bocsanat.
Igen, eselyesen az ules alatt valahol van egy dobozka, ami fekete vagy szurke, jo szeles a csatija ez MBZ akarmi van rairva a bal felso sarkara.
Elmondom, hogy mukodik, hatha segit kitalalni vagy megerteni, mit miert kerdezek.
A trafon athalad a delej. Fekete-feheren bemegy, a masikon kifolyik az aram. Ez onnan a gyujtasvezerlobe megy (TCI), ahol egy tranzisztoron kereszul a fold fele zarodik az aramkor. Amikor a gyujtas jeladoja a fotengely vegen jelet kap a fotengelytol, hogy jon a holtpont, kerem a szikrat, akkor a TCI trafoja lekapcsolja a trafot a testrol, azaz megszakitja az aramkort. A trafo kisul, szikra pattan, henger gyujt.
Ha gyenge a szikra, akkor a trafo nem tud feltoltodni energiaval. Ez akkor lehetseges pl. ha a betap oldalon nem kap eleg delejt, de ugye ezt megmerted, kicsit alacsony, de nincs rossz kontakt.
A masik lehetoseg, hogy a TCI testelese gyenge, emiatt a trafo nem tud feltoltodni energiaval.
A harmadik lehetoseg, hogy az akku gyenge, mint a szar es inditozaskor 8V kozelebe csuszik a rendszer feszultsege, s ennek kovetkezteben a TCI tranzisztorai nem nyitnak-zarnak kellokeppen.
Egy negyedik verzio lenne, hogy a tranzisztorok szarok es a tobbi elem allapotatol fuggetlenul nem tudjak a trafokat kello modon kapcsolgatni.
Szereny meglatasom szerint a penzbe nem kerulo opciokat kellene eloszor megvizsgalni, nevezetesen azt, hogy jok-e a kontaktok a TCI-n, rendben van-e a testeles, feltoltenem az akksit koppig es megmernem hogy inditozas kozben mennyire esik le a feszultsege.
Ezek azok, amiko kozvetlen befolyasoljak a szikraenergiat es a vizsgalatuk egy szem akkutoltovel es multimeterrel megejtheto.