Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia ha digitális már a műszerfal akkor tudok adni !
Ha nem jó, adj meg pontos típust
Sziasztok! 2004-es Hornethez keresek műszerfalat. Valaki nem tud eladót? Már hónapok óta böngészem a netet, de nem jártam eddig sikerrel.
2007-tol, az injektorosokon van pumpa csak.
2006 hornetben van üzemanyag szivattyú? Vagy ez vákuumos?
Ha csak a pipát fogod, nem kéne megrázzon, mert a pipa külseje szigetelt. Ha az ujjad a gyertyához is hozzáér, akkor rázhat.
Ha megfogom a gyertyapipát úgy hogy benne van a gyertya és nézem a szikrát meg kellene ráznia a szikrának? Olyan erősnek kellene lennie hogy ráz?
Ha az akksit leveszed, nem fog menni sokáig. Amúgy se jó ötlet!
A generátor feszültség-szabályzásának fontos eleme az akku (az ad referenciát a szabályozónak), akku nélkül olyan feszültségtüskék keletlkeznek, amik tönkretehetik a TCI-t.

Generátor leköthető és megy, de az akku nem!
Ha mondjuk beindulna és leveszem róla az aksit akkor menni kellene neki attól függetlenül hogy le van húzva az aksi?
Akkor az sztornó, ezek szerint csak az egyel újabbak jönnek úgy szét.
Az a baj hogy egybe van a pipa a kábellel nem lehet széthúzni.
A másik dolog, ami eszembe jutott: a gyújtótrafók bekötésénél nem történhetett bibi? Gondolok arra, hogy a trafó két késes csatlakozójára lettek fordítva feltéve a drótok? Attól tud kicsit harmatosabb lenni az ív és van olyan motor, ami érzékenyebb erre..
Nem, olyan alacsony fordulaton szinte lófüttyöt nem termel a generátor.
Igazából minden akksiról megy, a generátor csak visszapótolja, amit az akkuból elfogyaszt a rendszer. Ha lekötöd a generátort és minden frutti, a motor addig megy, amíg le nem merül az akksi.

Jó, akkor a gyertyát kilőttük.
Ha pipát leszeded a gyújtókábelről és csak a kábel végével nézel szikrát a blokk közelébe tartva, akkor is gyenge szerencsétlen?
Értem. A generátortól ami kijön 3 vezeték lehúzott állapotban és közben önindítózva kell kijönni áramnak? Csak mert ha lehúzom ugyan olyan kus szikra van mintha vissza rádugnám. A másik aksi vadi új a másik motorból vettem ki. A gyertyák jók rádugnám a másik motorra úgy veri a szikrát hogy azóta is bizsereg a kezem
A másik akksi töltve volt és egészséges?
Amikor indítózol, az önindító eléggé megterheli az akksit. A 12.6V-os egészséges, normál nyugalmi feszültség a start gomb nyomása közben simán leszalad 10-10.5V-ra egy normális akkunál. Ha az akksi gyenge és 11.8-cal kezd kapásból...
Nincs mód arra, hogy feltöltsd az akksit és megmérd? Esetleg bikázva próbáltad már?

Ha picit eltartva vagy lazán fogva áthúz, érintve nem, akkor a trafó és az áramkör tudna többet! Ez jó jel.
Akkor szokott ilyen történni, ha a gyertya, gyertyapipa vagy kábel szar, de dobozból kivett új NGK-nál sem ritka (elég gyatrák manapság, sok a hamisítvány)
A TCI-t házi módszerekkel nem lehet kimérni, labortáp, jelgenerátor, oszcilloszkóp kell hozzá.
Raktam bele másik aksit de ugyan ezt csinálta. Ha el is kapja inditózásnál csak puhog a kipufogó. Tci kilehet mérni valahogy? Ha a gyertyát hozzányomom a fémhez nem ad szikrát az elektróda között. Viszont ha megemelem a gyertyát a fémtől akkor áthúz a szikra
Azért ennyire nem rossz a helyzet. Annak a valószínűsége, hogy a 2 tranzisztor egyszerre haljon be a TCI-ben, igen kicsi.
Ha nincs oxidosodás a TCI csatiban és a testelés is jó (a testelő szemes saru a trafók kábele környékén van, ott van a váz gerincénél felcsavarozva, ha nem tévedek), akkor simán lehet, hogy csak az akksid szemétkedik.
köszi:) Lehet inkább felgyujtom
Ejj, latszik, hogy sokat irtam es kapkodva. :D

A TCI tranzisztora kapcsolja le a gyujtotrafot a testrol, nem a 'TCI trafoja'. Bocsanat.
Igen, eselyesen az ules alatt valahol van egy dobozka, ami fekete vagy szurke, jo szeles a csatija ez MBZ akarmi van rairva a bal felso sarkara.
Az okozhat gyujtashibat, ha pl. tultolt, de olyankor a gyujtasvezerlo tulfeszultseg elleni vedelme kompletten elveszi a szikrat. Ha nem tolt rendesen a rendszer, akkor meg a trafokat mukodteto tranzisztor nem nyit ki kellokepp, de ahhoz 8V ala kellene esnie a rendszerfeszultsegnek.

Elmondom, hogy mukodik, hatha segit kitalalni vagy megerteni, mit miert kerdezek.

A trafon athalad a delej. Fekete-feheren bemegy, a masikon kifolyik az aram. Ez onnan a gyujtasvezerlobe megy (TCI), ahol egy tranzisztoron kereszul a fold fele zarodik az aramkor. Amikor a gyujtas jeladoja a fotengely vegen jelet kap a fotengelytol, hogy jon a holtpont, kerem a szikrat, akkor a TCI trafoja lekapcsolja a trafot a testrol, azaz megszakitja az aramkort. A trafo kisul, szikra pattan, henger gyujt.

Ha gyenge a szikra, akkor a trafo nem tud feltoltodni energiaval. Ez akkor lehetseges pl. ha a betap oldalon nem kap eleg delejt, de ugye ezt megmerted, kicsit alacsony, de nincs rossz kontakt.
A masik lehetoseg, hogy a TCI testelese gyenge, emiatt a trafo nem tud feltoltodni energiaval.
A harmadik lehetoseg, hogy az akku gyenge, mint a szar es inditozaskor 8V kozelebe csuszik a rendszer feszultsege, s ennek kovetkezteben a TCI tranzisztorai nem nyitnak-zarnak kellokeppen.
Egy negyedik verzio lenne, hogy a tranzisztorok szarok es a tobbi elem allapotatol fuggetlenul nem tudjak a trafokat kello modon kapcsolgatni.

Szereny meglatasom szerint a penzbe nem kerulo opciokat kellene eloszor megvizsgalni, nevezetesen azt, hogy jok-e a kontaktok a TCI-n, rendben van-e a testeles, feltoltenem az akksit koppig es megmernem hogy inditozas kozben mennyire esik le a feszultsege.
Ezek azok, amiko kozvetlen befolyasoljak a szikraenergiat es a vizsgalatuk egy szem akkutoltovel es multimeterrel megejtheto.
Ami az ülés alatt van cdi? A feszültségszabályzó nem csinálhat ilyen bajt?
Az eleg jo, nem tapoldalon lesz a baj. A gyujtasvezerlo csatlakozojat ellenorizted mar vagy probaltad mar takaritani?
Megmértem. 11,86 az aksi és 11,65 a vezeték és a test közötti feszültség mind a kettő tarfónál
Adj ra gyujtast es a trafonal a fekete-feher vezetek es a test kozt merj egy feszultseget. Merj egy akkufeszt is raadott gyujtassal. Ha jelentos a kulonbseg, akkor valahol a gyujtas tapvonalan veszteseg van (szar kontakt, oxidos erintkezo).