Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az uszohazat nem kell leereszteni.
A kifolyot ne bontsd meg, onnan folyni fog, az fix. A tobbit nem tudom, mert nincs elottem.
Megint belezavarodtam. Le tudom úgy venni a tankot, hogy nem engedem le a benzint sehonnan? Lehúzhatom a csöveket a csapról, vagy van ahonnan folyhat a benzin? Az úszóház leeresztő csavarom nem jó.🤷
Nincs tudomasom videorol. Tank le, bowden a karbirol leold, utana nyitod ki a gazszektor a jobb markolatnal.

Visszafele forditott a sorrend, eloszor a gazkarnal jatszod be oket, utana vezeted le a vaz menten (ahogy volt) a karbihoz, ott beakasztod, majd a bowden holtjatekot kiigazitod az allitocsavarokkal a karburator bowdentartoin. A felso, a gazkarhoz kozeli bowdenallito mar csak finomhangol, a durva beallitast lent kell megejteni
Beolajozzam az új bowdent? Olvastam, hogy olajat kell rajta végigfolyatni. Milyen olajat?
Tudsz valami videót, mennyire kell szétkapnom a bowdencseréhez?😅 Én nem találtam. Meg mit milyen sorrendben?
Gyarilag van magas es lapos kormanyos. A bowdenhossz tekinteteben lehet vagy 10 centi kulonbseg. Ha passzol, csak nagyobb ivben kanyarodik, tedd fel es hasznald. Inkabb legyen cseppet buggyos, de mukodjon megbizhatoan
Basszus ezek a bowdenek hosszabbak mint a mostaniak. De sehol nem találok gyári értéket milyen kell.🤷
Hát megjöttek a bowdeneim épp most.😁 Vékonyabbak mint az eredeti.🤔 Gondolom ezért olcsó. Remélem jó lesz.🤷
Köszi! Na, üzemmelegen a könyvben leirtak szerint, kipróbáltam a karbi keverék állító csavar beállítását. (Tudom nincs hozzá fülem, de tanulok.😅) 5,5 re volt kitekerve. Betekertem, és könyv szerint 3 egész 1/4-re kitekertem (van AIS, ami szerint svájci, és annak más a karburátor súbertűje, tudom. Ez meg egy gagyi, de most ezt próbáltam) majd nyolcadonként ki tekertem, de csak lefele ment a fordulatszám, bár alig. Viszont elkezdett puffogni a kipufogó. Aztán befele tekertem. Az első nyolcadnál feljebb ment a fordulatszám bár nem lépte át az 1450-et. És nem puffogott. Két nyolcadnál befele megint esett és puffogott gázelvételnél(asszem).így hagytam. Lehet a normál 2, 5/8-os beállítással is meg kellene próbálnom? Azt klvastam az AIS is hajlamosítja a durrogásra.🤦 Tovább nem mertem tesztelni, mert féltem, átjön szemből a rendőr és statáriálisan fejbelő.😂
Hát... az oldal elég érdekes. Hong-Kongi cég, akik ingyen szállítanak EMS-sel, töredékáron adjék a terméket, de a telefonszámuk USA-béli...
Nem tudom, lesz-e ebből bowden.

Egyetlen módon derül ki, melyik a rossz: ha kiszeded őket és kézben fogva meghúzod. Amelyik simán jár, az jó, amelyik akadozik, szorul, az nem.
Blackiex, esetleg gáz bowden párt is tudnál javasolni?😅 Az eredeti 61 euró darabja, így mivel nem tudtam még, hogy tényleg az-e a baj így megrendeltem a legolcsóbbat, 16 euró párban, de se híre, se hamva... Gondoltam nem költök annyit, ha mégis felesleges volna. Ennyiért gondolom nem nagy minőség. Te mit ajánlanál? 🤔 Amúgy párban érdemes cserélni, vagy kideríthető melyik a ludas?
Upsz, nem láttam, hogy már válaszoltál.😅 Hát rost alátét nincs, de nekem gumi se rémlik. A csavarok se ilyenek.🙄 A robbantott ábrán se láttam a gumialátétet mert akkor megrendeltem volna. Rákeresek. Köszi!
A 16-os alkatrész alól szivárog, és ahogy nézem, alátétem is hiányzik.
Két dologra tudok gondolni. Feltéve, ha a tank elülső kifolyójáról van szó.

1. a gumi tömítés, ami a tank és a kifolyó között ül.
2. a csavarok feje alatti rost alátét.

Az első funkciója egyértelmű, ha össze van lapulva és meg van keményedve, akkor cserés. Nem pasztázzuk, mert idővel folyni fog megint. A tank alján, ahol az a gumi felfekszik, a felületnek is tisztának és simának kell lennie. A benzincsap felújító szettben benne van, a tömítés a kifolyóra megy, a többi a csapba való.

A másodiknak meg az a dolga, hogy a csavar feje és a kifolyó öntvénye közt tömítsen. A csavar a tankban levő menetbe kapaszkodik, a benzin meg piszok kis réseken is kijön, a meneten is lecsorog lassacskán. A csavar feje alá szorított rost alátét az, ami megfogja és nem ereszti ki.

Nem tudom, mi van a tieden, de láttam már pár érdekességet: pl. nem odavaló, nem széles karimás csavart (azaz nincs mihez szoruljon a tömítés) vagy gumialátétet, ami meg nem feltétlen benzinálló.
nem tudom, milyen csavarokrol van szo
Blackiex, már tudom miért van erős benzin szaga. Ami itt a nappaliban nem olyan jó.😅 Mikor kicitromsavaztam a tankot utána láttam, hogy a szűrők-csövek rögzítésénél picit szivárog. Nem eredetiek a csavarok sem. Mikor visszatettem a tankot meghúztam a csavarokat, de csak érzéssel, és hetek óta nem is volt szaga. Most megint, és onnan érzem. Gondolom a járatástól mostanra megint lazulhatott. Ott eredetileg nincs tömítés, van valamilyen benzinálló paszta amivel tömíthetem? De maradjon bontható? A csavarokat nem szeretném jobban megtépni, nyomaték értéket nem találtam hozzá.🤷 Ha tudom cserélem őket, sajnos nem rendeltem, nem biztos, hogy csak úgy kapok. A gázbovdeneket cserélnem kell, mert mkndkettőt kikötve ugye nincs alapjárat visszaesés kormánytekergetésnél, visszakötve is majdnem tökéletes volt, aztán pár kör után megint elkezdte, gondolom ki lehet szőrösödve vagy mi, és pár kuplungolás után megint beakadt.🤷
Köszi! A "pilangót" már megrendeltem, és most ránéztem, tényleg kerek, frissített számú.😁 Akkor nem tűnt fel.😆
a két eltérő "pillangó"
Az állítócsavarnak és anyának nem kell kőkeményen rögzülni a fedélhez, annak az a dolga, hogy a kinyomó rúd hoszza a betétek vastagsághoz beállítható legyen. Magyarán amikor a kart a kormányon meghúzod, a kuplung működtető rúd ki tudja tolni a nyomófedelet annyira, hogy a lamellák el tudjanak csúszni egymáson, amikor pedig el van engedve a kuplungkar a kormányon, akkor legyen egy minimális rés és ne nyomja folyamatosan a kuplung rúdja a kiemelő szerkezetet (a pillangót), ne dörzsölje/koptassa menet közben.
Ezt állítod a "pillangó" közepében levő állítócsavarral. A kontraanya és az alátét feladata mindösszesen annyi, hogy az állítócsavar ne állítódjon el.

A kuplungfedél eredeti, ez egy későbbi alkatrész a könyvben szereplőhöz képest. Ezért van rajta a 30x-02.
A "pillangó" szintén le lett cserélve később, a Yamaha frissítette az alkatrészt. 1W1-16358-01-00 a cikkszáma és kerek, nincs négy kitüremkedő "szárnya". 10 euró, ha gyanakszol a pillangóra, cseréld le a frissített alkatrészre.

Ami a gáz holtjátékot illeti: ha a bowden adott irányba fordított kormány esetén bármit tol vagy húz, akkor ott valami nem stimmel. Vagy a bowden nem méretpontos, vagy a kormány van magasabb kiemelőn, vagy a tank alatt nincs jó elvezetve. Passz, de ez nem üzemszerű.
Na jó egyszerübben, mert túlbonyolítottam. A nyomócsap, ha már beálítottam a tengelyt és az alátéttel és anyával rögzítettem. (8nm könyv szerint) mocoroghat ki-be a fedélhez viszonyítva, vagy sem?😅
3. Kérdés
Nem eredeti a nyomófedél a kuplungban. Nincs 4 kis lyuk és yamaha jel. A számok azt hiszem stimmelnek. Könyvét, videókat néztem. A nyomólap( a pillangó alakú😅) hatszögletű része kilóg a fedél hatszögletü lyukából, így ha az alátétet, a biztosító anyával rögzítem, nem rögzül ugye a fedélhez, csak amikor elfordul és az élei beékelődnek. De az ki is lazul, ha megnyomja a nyomó rúd. 🤷 Videókat néztem, de sehol se látszik az így normális-e. Szerintem annak fixnek kellene lennie, nem? Rendeltem egy új pillangó alakú bigyót, azt hittem az nem eredeti, csak később jöttem rá, hogy a fedél nem az valószínűleg. Még nem jött meg. Most tettem oda egy plusz nagy lyuku alátétet, így már tud rögzülni. Úgy jó vagy elbaxtam?😆