Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi!
Keress meg más márkakereskedéseket is. Van amelyik segítőkész. De ők is csak annyit fognak látni a rendszerben, amit márkakereskedésben javítottak a motoron. Mégis, ez a legjobb, amit tehetsz.

Az sem mindegy, melyik országból hozták be a motort. Meg kell nézni az árakat. Ha relatíve magas (pl. Németország, Ausztria), akkor onnan olcsó motor nem fog jönni, csak ha visszatekerték. Ha UK, akkor van olyan hivatalos, állami oldal, ahol a futásteljesítményt le tudod ellenőrizni. Olaszországban van olcsó motor, de onnan is csak azt éri meg hozni, ami kint a legolcsóbbak közt van, vagyis vagy lelakott vagy sokat futott.

Tömören: könnyű melléfogni külföldi motornál, én erősen javaslom, hogy személyesen menj be márkaszervizekbe, mert élőben lehet, hogy nyitottabbak arra, hogy rákeressenek neked a motorra, mintha telefonon vagy levélben érdeklődnél.
Carvertical ketto forintot nem er behozott kocsi/motor eseten. AutoDNA-t nem ismerem, de nem varnek sokat.

Szereny velemenyem szerint ha egy JO szerviz csinal egy komolyabb atnezest, az tobbet segit.
Sziasztok!
Külföldről behozott motor előéletét/ felszereltségét/ szervizeket hol lehetséges kideríteni?
Carvertical, AutoDNA, stb oldalakról elég vegyeset hallani.
Alvásszámmal elhajtott a márkakereskedés, adatvédelmi okokra hivatkozva...
Köszönöm a válaszokat!
Akkor nagyjából jól gondoltam, semmi probléma nincs az eladó leírásával.
Vehető, lábon hozható a gép.
1/ Ahhoz, hogy te a nevedre irathasd, a regi tulajnak ki kell jelentenia a Biztositojabol a gepet- rendszamat leadni, ezutan lehet fizetned.
2/ A kijelentett papierokat lepecsetelve kapod kezhez .
3/ 2 nyelvü adasvetelit irj, hogy a magyaroknal ne kelljen fordito irodaba menned
4/ Ha labon akarsz valamit magyarba levinni kerj rendszamot--( Überstellungskennzeichen )--ami asszem 15 napig ?? ervenyes, Biztositas is lesz rajta termeszetesen , tehat magyarban is hasznalhatod, amig nem kapsz termint a magyar müszakira .
stb stbaztan eredetvizsga --lehuzas magas magyar fokon --
Ja,én is töprengtem ezen a szüttyögőn.Talán megérné a senyvedést egy dobozosban,főleg ha az a 20 km-t beletekerném forgalombahelyezés előtt. 🤔
Gondolom az a 19% áfa minusz azt magánszemélyként mint vevő lejön belőle. 🤔

https://suchen.mobile.de/fahrz...
Ez itt annyit jelent, hogy a jelenlegi tulajdonos az eladáskor kijelenti a motort saját nevéről, leadja/elteszi a rendszámot. Ezáltal a későbbi problémák alól mentesül. A vevő ugyanúgy tud rá kérni ideiglenes rendszámot, ha lábon akarja hazahozni, vagy hazaszállítva a mindenkori szabályoknak megfelelően forgalomba helyeztetni. Mivel ahhoz, hogy Magyarországon forgalomba helyezhető legyen, Németben mindenképp ki kell jelenteni. Ez a jelen esetben úgymond könnyítés is, mert a vevőnek ezzel már nem kell foglalkozni, csak hazahozni és itt bejegyeztetni.
Ahogy olvasom az adásvétel alkalmával az ex-tulaj meg kell szüntesse a regisztrációt, az új gazdának újra be kell azt jegyeztetni.
Gondolom ez annak a helyi megfelelője, mintha nálunk azt írná valaki, hogy csak adásvételivel/átírással eladó, üzembentartóival nem.

Google fordítós megfejtés, de ezt írják:
"Kijelentkezés eladás után

Ha elad vagy elajándékoz egy járművet, csak a nyilvántartásból törölt állapotban adja át. Ha a járművet később törlik a nyilvántartásból, de a vevő nem regisztráltatta azonnal a nevére, problémák merülhetnek fel."

Úgy értelmezem, hogy így valóban semmi jelentősége, megveszed, elintézed az export papírokat és usgyi.
Sziasztok!
Találtam egy jó vételt Németországban, az adatok szerint 2024. májusig van rajta műszaki vizsga. Az eladó a leírás szerint "Fahrzeug ist zugelassen. Wird aber nur abgemeldet übergeben.", vagyis "A járművet bejegyezték. Azonban csak a nyilvántartásból törölve adják át." Ez azt jelenti, hogy ideiglenesen ki van vonva a forgalomból?
Vagyis a megvásárlás és a behozatal esetén ez nem jelent tulajdonképpen semmit sem, mivel a forgalomból mindenképpen ki kell vonatni. De mivel érvényes műszakival rendelkezik ugyanúgy megkaphatja az export rendszámot (kb. 200,-EUR).
Jól gondolom, vagy elkalibráltam magam?
Itthon a motorkódnak kell egyeznie és akkor beírják a kódot a forgalmiba.
Üdv! Ezt most szeretném megérteni, ugyanis nekem az olasz forgalmiban a P5 : MINARELLI van beírva, ennyi! semmi szám! Ezt a blokkot szeretném a nagyrobogómba berakni. A csere, csak hivatalos papírral lehet, az adás-vételi nem elég (az is kell!) szóval, hogy van ez kis hazánkban????
50ccm motor, nem kell agyon aggódni, hogy mit írsz az adásvételin a motorszámhoz...
Ugy van. Csak motorkodot kell beirni, mert csak az van az olasz forgalmin is.
Ha eladom a motort,akkor a P5-nél szereplő C541M-et kell beírni motorszámnak?
B mezőben ott az első forg. helyezés dátuma.
A V-csoport az emissziós adatokat tartalmazza, V9 a környezetvédelmi homologizáció dátuma.
Ott van a forgalmi hátán, hogy mi micsoda, jelzem. Telefon, Google fordító, és máris mindent tudsz
.
Köszönöm a válaszokat.Azért rakok fel képeket.
Akitől vettem a robogót úgy hirdette hogy 2018-as motor.Ez valós?
v9 2013/60 az mit jelent?
Meg azt se értem hogy ezeket a motorokat euro 4 motorral árulják,de ezen a papíron euro 3 van írva.
A motorszámnál a C 541M a lényeg ez a blokk tipusa?Ez van a papíron is az alatta lévő szám nincs.
Az alvázszám az stimmel,akkor csak az a lényeg?
Igazából már nálunk sem számít, itt is kódos lesz, nekem 2 autóm is az volt illetve a tavaly behozottnál is csak kódot írtak be.
Hát, nem ez az első ország, ahol a motorszám kb. mellékes. Az, hogy mi meg vagyunk ragadva a huszadik században csak egy dolog. Más országokban közismert, hogy a motor egy cserélhető alkatrész és nem kell hivatalos szemlékre szaladgálni, ha bontott blokkot teszel a kikönyökölt hajtókarú helyére...

Olasz papíron csak az "E" mező lényeges, mint azonosító szám (vázszám). Motorszám helyett sokszor csak motorkódot vagy azt se tesznek rá, amúgy P5-ös mező az.
Üdv.Olasz forgalmin hol kell keresni a motorszámot?Egy robogóról lenne szó,50 köbös az alvázszám stimmel,de olyan számot nem találok mint ami a robogó blokján van motorszám.Lehet hogy azt nem is irják rá?
Mindenkinek köszönöm a választ.
A V5C a brit forgalmi engedély, benne a tulajdonos adataival, lakcímével, stb.
Ha magyarországi a tartózkodási helyed és egy igazoltan a tulajdonodban levő, de külföldi rendszámú gépjárművel közlekedsz, akkor a behozataltól számított 30 napon belül kezdeményezned kell a honosítást. Ha viszont ott a forgalmin az angol címed (vagy pl. brit jogsid van), akkor azt a rendőr elfogadja, mint mentesítő körülményt.
Nyaralhatsz 5 évet is Magyarországon külföldi járművel ,csak legyél Magyarországon kijelentkezve,ha be vagy akkor lehetsz adócsaló jogilag
nemtudom mi az a v5c de hogy mikor mennyiért miért meg hol hogy vetted a lőtéri kutyát se érdekli , legyenek papírjai és érvényes biztosítás és kalap, tök mindegy milyen rendszám ha az érvényes ... az egy másik dolog hogy kint cseszegetnek egy idő után ha ott élsz és hónapszám külföldi rendszámú géppel flangálsz
Abszolút legális, persze. Egy ismerősöm júliusban jött haza motorral, cirka másfél hónapot "nyaralt" és motorozott az egyik baráti társasággal, találkozóról találkozóra. Semmi gond nem volt. Ott nyomja a fotón, jobb szélen.

A V5C-ben a motor adatain felül benne van a neved és a kinti címed: ezzel tudod igazolni, hogy pl. nem három hete vetted kint szürkeimport céljából és most itthon átírás/honosítás nélkül randalírozol vele.
A V5C-vel (akár magyar vagy, akár itt nyaraló "limey") jogszerűen használhatod.