Az időjárás kimondottan kegyes volt a versenyzőkhöz, hiszen verőfényes napsütésben zajlott le a háromnapos rendezvény. A Stock 600-as kategóriában 2012-es IMRC és Alpok Adria Bajnoka, Chrobák János az idei Ipone Triumph Daytona 675R motorjával, jó kedvvel és elszántsággal készült a hétvégére. A pénteki nap balszerencsésen kezdődött, hiszen a versenymotor meghibásodott az első szabadedzésen, d a Triumph Budapestnek köszönhetően Janinak lehetősége volt egyből átülni a tartalék motorra, ami ugyan egy kevésbé felkészített, régebbi modell, de az edzéseket be tudta fejezni.

A szombati első versenyen a 10. helyről rajtolva jó rajt után a 4-6. helyen csatázott, míg végül a 4 helyen ért célba. A vasárnapi futam kevésbé volt szerencsés. A rajt utáni első kanyarban egy hátulról érkező „kamikaze” elfékezte magát, és amikor elesett, kiütötte Jani alól is a motort, ami sajnos olyan súlyosan sérült, hogy nem lehetett vele folytatni a versenyzést. Jani szerencsére kisebb horzsolásokkal megúszta a hármas bukást.

chrobak janos pannoniaring

Chrobák János: „Nagyon vártam ezt a hétvégét, mert hazai pályán versenyezhettem, és éreztem magamban az erőt. A pénteki technikai hiba miatt nem tudtam eleget menni az 1-es számú motorommal, így csak a 10. helyről indulhattam, a 3. sorból. Tudtam, hogy nehéz lesz, de egy jó rajttal bármi lehet. A szombati versenyen a rajt után beragadtam a 6. helyen pár körig, és mire előrébb keveredtem, az élboly meglógott kicsit. De az utolsó előtti körben még sikerült feljönnöm a 4. helyre, ami az IMRC értékelésben a dobogó második fokát jelentette.

chrobak janos pannoniaring

Vasárnapra még nagyobb tűzzel készültem, hiszen láttam szombaton, hogy nem elérhetetlen az eleje sem, és ezen a pályán is egyre jobban összecsiszolódtunk a motorral. Egy apró beállítást még változtattunk, és a dobogóért indultam a versenyen, azonban ezt a tervet sajnos egy mögülem induló osztrák srác meghiúsította, mert a rajt utáni első kanyarban nagyon elnézte a féktávot, és nagyot esett a belső íven. A kifelé csúszó motorja nekem csúszott, és kiütötte alólam is a motort, így védhetetlenül belekerültem egy háromfős bukásba. Szerencsére nekem nagy bajom nem lett, de a motorral nem tudtam folytatni a versenyt. Nem örültem neki, mert saját hibámon kívül nem tudtam célba érni, de ez sajnos benne van a motorsportban. Év elején vagyunk, nincs veszve semmi, úgyhogy megyünk tovább! Köszönöm szépen a nagy létszámú szurkolóknak a biztatást, remélem legközelebb szerencsésebb végeredménnyel hálálhatom meg a támogatást nekik és szponzoraimnak, a Triumph Budapestnek és az IPONE motorolajak forgalmazójának, valamint a MarketProg Kft-nek, a Colony Cool Kft-nek, Zenith Racing (Öhlins) -nek, Greksa Attilának és Horváth Zolinak.