Az egyre növekvő hazai üzemanyag-fogyasztással összefüggésben a közlekedők száma és az általuk megtett kilométerek is szaporodtak. Ezért aztán nem meglepő, hogy a közúti balesetek száma is nőtt, mégpedig nem is kevéssel. Az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva 6,5 százalékkal több incidens történt, és sajnos a súlyos, illetve halálos kimenetelűek aránya még ennél is nagyobb mértékben változott. A 7154 személyi sérüléssel járó incidensben 246 ember veszítette életét, míg több mint kétezren kerültek kórházba súlyos sérülésekkel.

baleseti-statisztika-2014-803
Sokkal több volt az ittasan okozott baleset, mint az előző év hasonló időszakában

Az egyes járműfajták megoszlása alig változott, derül ki a 2013-2014-es összevetésből, mely szerint tízből hat incidens a személyautókhoz köthető, ami nem is meglepő, hiszen ezekből fut a legtöbb útjainkon. Az már figyelemreméltóbb, hogy a gyakran renitensnek beállított motorvezetők a korábbinál is kisebb hányadban, mindössze négy százalékban felelősek a balesetekért, míg a segédmotoros kerékpárok hajtói a tavalyival megegyező, ötszázalékos arányt tarják.

baleseti-statisztika-2014-804
A nagymotorok aránya továbbra is elenyésző, hiszen még a gyalogosok és a kerékpárosok is többször adnak munkát a helyszínelőknek, mint a motorvezetők

Sajnos jelentősen nőtt az alkoholfogyasztással kapcsolatos esetek száma – 688-ról 729-re -, és a kerékpárosokhoz köthető személyisérüléses incidensek mennyisége is. Míg 2013 első félévében 807 alkalommal riasztották a mentőket a drótszamarak hajtói miatt, addig idén az általuk okozott balesetek száma 864-re emelkedett.