Nem úgy a közlekedés többi résztvevője, akik a pár hónapos szünet alatt – ahogy mondani szokták, rossz és hamis ürügyként – „elszoktak” a motorosok jelenlététől az utakon. Volt is ebből számos incidens, a vasak elé jobbról, illetve balról beforduló autósokból sem volt hiány. Ennek ellenére jól indult a 2014-es idény, csak néhány tragikus kimenetelű esetről olvashattunk, és ha hosszan tartó kórházi kezeléssel is, de az érintettek jelentős része megúszta a kalandot.

Az ORFK és az OBB is szívén viseli a motorosok sorsát. Legutóbb éppen ezzel a kisfilmmel üzentek az autósoknak, hogy figyeljenek jobban a kétkeréken közlekedőkre

Nem úgy az elmúlt héten, amikor is csak a fejünket kapkodtuk, mert minden este „tőlünk” volt hangos a híradó. Hétfőn ketten is életüket veszítették, mégpedig ún. többjárműves balesetben, vagyis nem egyszerű elcsúszásról vagy benézett kanyarról van szó. Nyírturtán egy főúton haladó motoros elé kanyarodott ki egy kisteherautó, míg a fővárosban a pesti úton veszítette életét egy társunk, szintén egy furgon oldalába csapódva a többsávos, védett úton.

Ugyancsak teherautóval ütközött egy motoros Mátészalka határában, aki a kórházba szállítás után életét veszítette. Tegnap este pedig a Váci úton történt tragikus baleset, ahol egy személyautó és egy motorkerékpáros ütközött egymással.

motoros-incidensek-159
A többi közlekedő helyett is gondolkodjunk és óvjuk magunkat

Az elmúlt napok történéseiből leszűrhető, hogy a végzetes incidensek jellemzően másik jármű részvételével történnek, ezért elsődleges teendőnk, hogy a többi közlekedő helyett is gondolkodjunk és óvjuk magunkat, mert minket nem véd biztonsági öv, légzsák vagy karosszéria. Ezért hát a nyári kánikulában is csak teljes motoros felszerelésben induljunk útnak, manővereinknél pedig ne csak a saját fejünkkel gondolkodjunk – a mellékutcában várakozó vagy szemből balra indexelő járművet tekintsük potenciális veszélyforrásnak, arra készülve, hogy akár hirtelen vészfékezésre vagy irányváltásra is kényszeríthet minket.

Az ilyen mozdulatok elsajátításában sokat segítenek az egyre több helyen tartott ingyenes és fizetős vezetéstechnikai tréningek, ahol az oktatók a pontos, tudatos motorkezelés alapjaira tanítják meg a nebulókat, hogy vészhelyzetben ne a rossz reflexek, hanem a begyakorolt és hatékony mozdulatok domináljanak.