Pedig az ilyen kismotorokkal elérhető negyvenes tempó bizony valódi életveszélyt jelenthet, hiszen egy sima elcsúszáskor a fejet érő ütés könnyen végzetes kimenetelű lehet. Indiában napjainkban is valós probléma a bukó nélküli motorozás, ezért a helyi szervek kampányt indítottak, mégpedig egy új "okos-bukósisak" bemutatásával.

elektromos robogo
Első ránézésre egyszerű robogónak tűnik, ám ez valójában egy 0,3 kW teljesítményt el nem érő elektromos kismotor, mely a hazai előírások szerint kerékpárnak minősül, ezért bukósisak sem kell rá

A képlet rendkívül egyszerű, hiszen a motor önmagától indul, ha a vezető felölti a sisakot, s automatikusan le is áll, ha leveszi azt. Így nem lehet kijátszani - az indításgátlókhoz hasonlóan - a kormányra vagy az alkarra felhúzott fejvédővel, csak a rendeltetésszerűen használt kiegészítővel tudnak elindulni a motorosok.

Városban motorozva akár praktikus is lehet, hogy nem kell az indítással vesződni, hiszen a bukó fel- és levételével kiválthatjuk az indítás procedúráját

Az intézkedéstől azt remélik, hogy Indiában radikálisan csökken a motorbalesetben elhunytak száma, s bizony szükség is van a gyors eredményre, ugyanis a legfrissebb adatok szerint évente 30-35 000-en veszítik életüket (!), s a halálozások jelentős része megelőzhető lenne a sisak használatával.