2012. január 10.

Motorozz télen!

Az ORFK-OBB támogatásával most komoly kedvezménnyel vehetsz részt a képzéseken.
A Safety-Hungary sikeres évet zárt 2011-ben: közel 1350 motoros tette tiszteletét tréningjeiken, így a 2008-as kezdés óta immár több mint 4000 vendéggel dicsekedhet a motorosok vezetéstechnikai képzésérül elhíresült csapat.



2012-ben egy új, teljesen átépített beltéri gyakorló pálya várja a tanulni vágyó motorosokat. A tavaszi szezonkezdet előtt most lehetőséged van kipróbálni az egy- illetve kétnapos Dirt Track terepmotoros tanfolyamokat, illetve az egynapos fedett pályás tréninget is. Jó hír, hogy mindkét programot támogatja az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, így tízezer forint kedvezménnyel jelentkezhetsz a tréningekre - az ORFK-OBB ezzel kívánja támogatni a közúton közlekedő motorosokat, hogy a téli szünet után nagyobb rutinnal üljenek a járműveikre.

safety hungary

További részletek és pontos részvételi feltételek a Safety-Hungary honlapján!

53 hozzászólás

+ 1
#1 TüZéR4DLRR
Nem semmi az oktató manus!
január 10. 21:04
+ 2
#2 zulu1
Hát igen ez hasznos de kezdőknek való.
Stuntos srácok meg már agyalnak, hogy csinálják ezt meg..........................egy keréken :).....................................................................
..................................................................hogy hogy melyik keréken ? Hát az elsőn :)
január 10. 21:25
+ 5
#3 kutya.
kezdőknek?
anno találkoztam olyan (nem fiatal) motorossal, aki nemzetközi versenysorozatban motorozott, és simán tudtak neki újat mutatni egy-két évtized motorozás után...
január 10. 21:33
+ 4
#4 BerikZ
zulu gondolom már voltál ilyenen. A durva az,hogy nem tudod,hogy mi az amit nem tudsz még a motorozásról.
január 10. 21:47
0
#5 Reedey
kezdőknek...:) ez vicces volt:)
nekem ovlt már szerencsém egy vezetéstechnikai oktatáshoz, a H.ringen, a csoportban én voltam a legfiatalabb. Rengeteg hasznos dolgot megtanultam, amit talán eddig nem is csináltam a forgalomban, vagy ha mégis, akkor se ilyen módon... most meg már tudatosan...
január 10. 21:55
+ 2
#6 zulu1
Igen voltam. Barátom be is fizetett majd mikor Szabó Atus látta, hogy megy visszaadta a pénzét. Mindezt egy BMW túramotor nyergében tette. Szabó Attila a tanu. Aki nem hiszi járjon utána. :)
január 10. 22:04
+ 1
#7 janek.no90
Biztos nem rossz dolog az ilyen tréning, nem lehet belőle baj, viszont nem hinném, h olyannak is tudnak újat mutatni (ami hasznos) aki a terepen rutinos és tudja kezelni a gépet ...
január 11. 00:53
+ 3
#8 motopepe
Piszok jó üzlet ez a motoros-tréning. Egy év alatt 1350 fő csak ha mindegyik egy szinten, volt ami 45ezer Ft, az is évi 60.750.000Ft!
Látszik is, amikor elkezdték cbf 250-500-al ment a tréning, most cbf125, vtr 250. cb600f hornettal.
Aki nem biztos magában és a tudásában annak ajánlott CSAK!
Akiknek meg van legalább 30-40ezer km a hátuk mögött szerintem csak pénzlehúzás.
január 11. 03:58
+ 5
#9 csibewer
Úgy vélem hogy nem rossz ha valaki ezeken a képzéseken részt vesz, de a mindennapok zavaros forgatagában néha csak a szerencsén múlik hogy egyben hazaér a motoros. Akinek van rá megfelelően vastag pénztárcája menjen és csinálja végig, akinek meg nincs motorozzon lassabban és figyeljen az életére törőkre.
január 11. 08:52
0
#10 BerikZ
motopepe!

Kb. 50ezer km volt már mögöttem amikor elmentem ide, 3 éve már pályáztam, ott mentem kb 5-6 ezer km-t,a Tl-lel 2.09-et mentem,és mégis volt rengeteg új dolog. Biztos bennem van a hiba. Mindenki azt hiszi,hogy a bóják között bóklászás ciki. (bevallom én is ezt gondoltam) Aztán amikor kipróbáltam elég gyorsan kiderült,hogy nem megy.
Csak 1 kérdésem van azokhoz aki még nem volt vhol ilyen tréningen. Használjátok a hátsó féket lassításon kívül másra is?
január 11. 10:00
0
#11 Norbi74
Kanyar ívenék vátoztatására pl.
január 11. 10:30
+ 2
#12 csövi
Mi ez, hogy motorozz télen? Azt hittem legalább a műjégpályán szlalomozás slick gumival, meg ilyenek...
Érdekes mindenki aki volt ezen a tréningen a hátsó féket mondogatja...pedig teljesen felesleges, én már rég kikötöttem :))))
január 11. 11:19
+ 1
#13 UTi
Baromira nem lehuzas, en mar 2x is voltam, de mind a ketszer erezheto fejlodesen mentem keresztul.
Egyebkent meg a sajat test epseged miatt ajanlatos elmenni legalabb egyszer egy ilyenre, ha neked az nem er annyit, akkor szived joga.
Csak nehogy akkor jusson eszedbe, hogy de jo lett volna, ha neadjisten tortenik veled vmi.
Amugy meg hiaba mentel 200e km-t is, vannak dolgok amik rosszul rogzultek benned az evek soran, azt mar sokkal nehezebb levetkozni, es nyugodj meg, hogy savon belul nem tudnal megfordulni 200e km-el a hatad mogott sem.
Ezeket a gyakorlatokat GoldWinggel is meg tudjak csinalni, mielott mondanad, hogy persze, mert a Hornetnek kicsi a tengelytavja :)
Szoval szerintem nagyon hasznos.
Egy ilyen egyes 1es szint kellene a rutinnak csufolt, szanalmas marhasag helyett, es akkor nem lenne ennyi bena motoros, meg balaset is kevesebb lenne.
január 11. 11:36
+ 2
#14 janek.no90
#10 : Ja, néha pl ugrás közben kicsit előrébb billenteni a gép elejét :-o

Vagy mondjuk a 90-es években Harmati Árpi optikai tuningnak :-)

Az a 2.09 az Euróringen nem az igazi, Kecskeméten meg elég gáz :-))
január 11. 11:40
+ 4
#15 mlas
Tényleg kicsit pénz szagú, de hát üzleti vállalkozás, vagy mifene, ha nem lenne egyáltalán, akkor meg az lenne a baj :))
Persze 2-3 tréning így 45 ezrével... hát nem nekem való, szégyen-nemszégyen. Inkább elmotorozom azt a 150 rugót, kiad pár országos túrát...
De menjenek csak az újmotoros, 300eFt-os ruhás újgazdagok, rájuk úgyis rájukfér.
Nem mondom, hogy nem lehet hasznos, de aki jópár évet végigmotorozott minden szutykon, az megmosolyogja... és a támadásokat előre kivédve: igen, biztos tudnának nekem is újat mutatni, nem tudok 1m20centibe visszafordulni, de pl. stuntolni se tudok, mégis elvoltam eddig :))
január 11. 11:53
+ 1
#16 mlas
#12 Csövi
A címből én is azt hittem, téligumi teszt lesz :), vagy legalább néhány tanács azoknak, akik télen is kénytelenek menni... vagy egy jó kis cikk a jégmotorozásról :))
Ezzel szemben reklámcikk, szóval benyeltem :(
január 11. 12:02
0
#17 kutya.
#10 BerikZ,
a kérdés helyesen: használja valaki egyáltalán a hátsó féket?

(a tréning előtt nekem 34000-et ment el a hátsó betét... amikor meglátta az oktató, félrehívott, és csak annyit mondott: asszem pár dologról el kell beszélgetnünk :)
január 11. 12:08
+ 4
#18 Santitom007
Elsőként, Én azt nem értem miért kell feszegetni a határokat, mindenki úgy motorozzon hogy még biztonságban érezze magát!

Másodszor, mindenki vezessen az út minőségnek, és időjárásnak megfelelően, ha esik menj lassabban, ha süt a nap és száraz az erdős szerpentitn is akkor csapass. Ha rossz az út csak óvatosan.
(Kiváncsi lennék egy vizes fehér aszfalton arra az egysávos megfordulásra a GoldWing nyergében a pilóta arcára)

Harmadszor, miért van az hogy leesik az első hó vagy kicsit nagyobb eső egyből balesetek sora keletkezik. A barátnőm is ilyen! Ha ilyen égi áldás éri az aszfaltcsíkot akkor is ugyanúgy vezet mint ha nyár lenne, ugyanolyan féktávokat hagy, és ugyanazzal a sebességgel közlekedik.
Pedig a kresz is tanítja hogy az út- és időjárási viszonyoknak megfelelően vezess!

Ja a legfontosabbat kifelejtettem, ezekkel a motorokkal azt is gyakorolják ha 2 személy ül a gépen sok csomaggal?
Mert szerintem nagyon sokunk utazott már motorjával agyig felpakolva, és érezte a különbséget, hogy mennyire megválozik a motor viselkedése.

Ez az Én véleményem! Kipróbálnám ezt a traininget, de először csak szemlélő lennék, ha ilyen oktatáson lehet.

Szerintem azt ott sem tanítják hogyan forduljunk meg autópályán :D, nekem már sikerült a szlovák területen :D!
január 11. 12:37
0
#19 zulu1
Egy bölcsesség igaz JÓ PAP IS HOLTIG TANUL.
Nincs az az ember aki bármiről legyen is szó ne tudná továbbfejleszteni a tudását Legyen az Rossi vagy Sumi mindíg van valami új a témában. Akárhányszor motorra ülsz még ha nem is veszed észre de gyűjtöd az új élményeket tapasztalatokat rutint. Tehát ha a pénz nem számít menj el.Ha mást nem is de barátokat meg tapasztalatot szerzel egy másfajta bringával.
Viszont ha mókus indítana egy tanfojamot ahol semmi mást "csak" egykerekezni meg stopizni tanítana meg úgy ahogy ők csinálják............hmm arra lehet, hogy befizetnék :)
január 11. 13:21
0
#20 bakosi
Hátso fékbetét? :-)) Ha nekem kibir 4000 km ert akkor már boldog vagyok:-)) Ja és nem azért mert csak az van a motoron:-))
január 11. 13:25
-2
#21 UTi
Van tandem oktatas is igen, de utast neked kell vinni, nem adnak :)
Es nem, nem vagyok a marketingesuk, csak nekem tenyleg tetszett.
Megnezheted egyebkent az orat, nem fognak elhajtani onnan, nyugodtan ki lehet menni es megnezni miket csinalnak.
A savon beluli megfordulas persze csak egy pelda volt, mert nem az a cel, de ha te nem is ugy fordulsz meg az uton hogy szegyenszemre nekiallsz ipszilonozni, tolatgatni a motorral, ha elcseszted az utiranyt, hat en lattam mar nem egy ilyet.

A cel pedig nem a sajat hatarid feszegetese feltetlen hanem hogy biztonsagosan megtanulj motorozni es legyen benned tartalek egy varatlan helyzetben, tudd mit kell csinalni es hogyan, meg ha nem is lehet nyilvan mindenre felkeszulni...

Es a hatso fek hasznalta csak egy a sok kozul, mert tenyleg sokan nem ertik mire van a hatso fek, hat egy ilyen tanfolyamon megtudod :)

Na tenyleg elmegyek marketingesnek hozzajuk :P
január 11. 15:23
0
#22 fireball
Zoli. (#10 BerikZ)
én 1keréknél szoktam még:)
január 11. 15:54
0
#23 csucsux
Szerintem is nagyon hasznos lehet egy ilyen tanfolyam. 18 év felett is el lehet menni egy ilyenre? (M-es jogsim van)
január 11. 16:18
0
#24 csucsux
bocsi elrontottam, nem 18 felett,* hanem 18 ALATT
január 11. 16:18
+ 6
#25 Luki24
én mentem annak idején a motoros rendőrök bója pályáján. abszolút nem ment a dolog. nem is nagyon érdekelt. saját bevallásom szerint, bármi gyakorlás kérdése. valaki itt előttem írja, hogy ciki Y-ba megfordulni...lehet... én szoktam. kétség kívül nem árt egy ilyen tréning. de ne misztifikáljuk túl a dolgokat. biztosan sok mindenkinek tudnak új dolgot mutatni, kérdéses, hogy arra van-e szükségem illetve az, hogy azt az adott oktató meddig gyakorolta ilyen steril környezetben. lehet hangoztatni, hogy majd ezek de jól jönnek vészhelyzetben. szerintem erre nagyon kicsi az esély. de ezt ne boncolgassuk, mert kilométeres kommentet írhatnék arról, hogy az emberi agy hogy reagál vészhelyzetben, illetve a mozgástanulás metodikáját is sorra vehetnénk. aki szeretne menjen, akinek nem tetszik, ne menjen.
január 11. 16:27
0
#26 BerikZ
janek!

Az a 09 a Hringen volt. Nem egy nagy idő,de meglepődtem mindig,hogy mennyien maradtak le így is.
UTi érti a lényegét az egész dolognak. Én is úgy gondoltam,hogy az alapokat tudom. Ott kiderült,hogy nem.
zulu gondolom tudatosan használja az ellenkormányzást, tudja,hogy mikor melyik kanyarban,helyzetben milyen testtartást kell, lehet használni, hova kell nézni, hol kapaszkodunk a motoron stb,stb.
január 11. 16:31
+ 1
#27 motopepe
Mindenkinek tudnak újat mutatni az biztos, de nem feltétlenül utcára szükséges tudnivalókat!
Az hogy a pályamotorozáshoz mutatnak trükköket amivel lefaraghatsz pár tized másodpercet PÉNZKIDOBÁS, ha nem vagy VERSENYZŐ!
Elmész ide a száraz, tiszta, jó minőségű aszfaltra tanulni, majd amikor meg közúton kipróbálod az új fogásokat, egy piszkosabb kanyarban meg nézheted a safety-hungary jó tanácsait.
#15 Teljesen egyetértek veled!
január 11. 16:50
0
#28 BerikZ
motopepe!

A tréning utcai technikákat tanulsz meg. Arra meg,hogy mit csinálj csúszós úton,ott van a terep tréning.
Amit meg tanítanak Japánból jött. Nem ők találták ki. 35-40 éve folyamatosan továbbfejlesztett oktatási rendszerről van szó.
Én csak a saját tapasztaltaimat írom le, van az a kategória akit nem lehet meggyőzni semmivel. A hondának ez nem a pénzszerzésről szól,sehol a világon,ahogy itt sem. A srácok el is mondták a tréningen,hogy mi van abban amit kifizetsz.
január 11. 16:58
0
#29 Luki24
már bocsánat, de közúton is van sokszor, hogy csúszik. por, vízátfolyás, kifényesedett aszfalt, apró kövek és ezek kombinációja.
január 11. 17:06
+ 2
#30 stifi
sokan mondják hogy vezess a tudásodnak/útviszonyoknak ésatöbbi megfelelően, de könyörgöm, ezek a tréningek pont arról szólnak, hogy a _váratlan_ és _vészhelyzetekben_ a reflexszerű fékmarkolászás helyett mit kell csinálni, és segítenek a rossz beidegződések kijavításában, hogy ne sírjon a szátok 100km után vállfájás miatt, miközben csak rosszul helyezkedtek el a gépen...

én még nem voltam ilyen tréningen de volt alkalmam látni élőben és videón is, csupa hasznos dolgot lehet eltanulni és _begyakorolni_.. én nagyon defenzíven motorozom, és például biztos vagyok benne hogy nem csaptak volna el ősszel, hanem elkerülhettem volna a balesetet nagyobb rutinnal és akár ABS-szel. mert hiába motoroztam évente tízezret városban 4 szezonon át, egyszer sem kerültem olyan helyzetbe, hogy kihajtanak elém féktávon belül, elmélet és tapasztalat ide vagy oda, annyit tudtam tenni hogy a frontális ütközést elkerüljem. ha ilyen szituációkat begyakoroltatnak velem több esélyem van, így maradt a földre fekvés, pedig számtalan szituációból kerültem ki ép bőrrel az évek során autóval és motorral is, bőven negyedmillió vezetett kilóméter feletti tapasztalattal (főleg városban)..

aki azt hiszi királyul motorozik, nem elég alázatos ehhez a szakmához, és csak idő/szerencse kérdése meddig húzza a gázt gond nélkül...
január 11. 17:19
0
#31 alvaro
Már pár helyen leírtam, hogy mi ezzel a probléma: ha valamit az ember megtanul, de soha nem gyakorolja, azt bizony elfelejti. Mivel való életben elég ritkán fordul elő ilyen helyzet ("4 szezonon át, egyszer sem kerültem olyan helyzetbe, hogy kihajtanak elém féktávon belül"), soha nem kerül frissítésre a "tudás", és szépen elkopik, pont akkor nem lesz kéznél, amikor kéne. Persze lehet újra meg újra tanfolyamkodni, aztán vagy bejön élesben, vagy nem. Én ezt leginkább egy drága biztosításnak nevezném.
január 11. 17:35
0
#32 BerikZ
Luki!

Az ott megtanultak ugyanúgy működnek utcai motoron is. Sok MotoGP,SBK versenyző dirt track-ezik télen.
pl Lorenzo: http://2wheeltuesday.com/2010/...
január 11. 18:00
0
#33 pohi
Februárban én is megyek befizetett a cég kollégámmal együtt. Amit a videón láttam azt kollégám bal kézzel húzva a gázt megcsinálja, én csak natúrban az FJR-el, de meglátjuk. Mókának jó lesz. Mindenképpen jó motorozni bárhol és bármikor :)
január 11. 18:00
0
#34 BerikZ
Fiedornak tudom ,hogy megy. Ákosnak is az egyik instruktornak. Majd a tréning után kíváncsi lennék a véleményedre. :) (TL topicban biztos megkapom az üzenetet) :)
január 11. 18:05
-2
#35 hans_solo
#2 zulu1 NAGY ARC.....
#6 zulu1 KÉRKEDIK , DE NEM A SAJÁT TUDÁSÁVAL......
#19 zulu1 GYAKORLATILAG A SAJÁT TAKNYODON CSÚSZÓL.......
január 11. 18:29
+ 2
#36 zabigyerek
#25 Luki24

Te tökéletesen látod a helyzetet. erre élő példa az ellenkormányzás. Steril körülmények között könnyen elsajátítható, de éles helyzetben szinte senki vagy csak nagyon kevesen reagálják le úgy ahogy kéne.

zulu1
lehet, hogy neki nem volt rá szüksége. Másnak attól még lehet. Döntse el mindenki maga.Itt megint #25 Luki24 nek adok igazat.

#35 hans_solo

Belőled meg az irígység beszél mert nem kérdezel vagy érvelsz egyszerűen ítélkezel. Én nem ismerem Zulu1 tudását. Mint ahogy te sem
január 11. 18:55
-1
#37 BerikZ
zabigyerek!

Folyamatosan ellenkormányzás segítségével kanyarodsz. :DDD
január 11. 19:19
0
#38 hans_solo
#36 zabigyerek

Hogy lehetnék irigy , mikor fogalmam nincs mire legyek irigy ? ? ? ?
Nálam mindig az első benyomás dönt.........de azért Te még futhatsz egy kört! !
január 11. 19:35
-1
#39 hans_solo
#36 zabigyerek

....de várjuk meg a "MÁGUS" reagálását......
január 11. 19:39
+ 2
#40 zabigyerek
Nem kell jó Magyar módra beszólni.
#19 zulu1 GYAKORLATILAG A SAJÁT TAKNYODON CSÚSZÓL.......
Főleg ha a másik nem tette.
Lehet, hogy Zulu1 nagy Stuntmester. Lehet, hogy én is. Lehet.
Szájkaratézni mindenki tud.
#25 Luki24 senkit nem bántó tárgyilagos és értelmes hozzászólása legyen a példa !
ÉSZÉRVELNI !
#37 BerikZ
Bójakerülgetésnél mindenképpen, de ha kiugrana elém egy szarvasmarha már nem biztos.:)
Mint ahogy senki nem tudja, hogy fog valaki reagálni vészhelyzetben egészen addig amíg meg nem történik.
SZIMULÁCIÓ SOSEM HELYETTESÍTI A VALÓDI SZITUT !
Aki mást mond vagy hazudik vagy jós
január 11. 20:32
0
#41 janek.no90
BerikZ, addig rendben, h hiába voltál a pálya ördöge mégis tanultál újat !
Még azzal is egyetértek, h minden kezdőnek kötelezővé kellene ezt tenni .
De szerintem akkor is a terepes tréning az alap, azzal kellene kezdeni . Engem pl sosem vonzott a bóják kerülgetése 20-30-as sebességgel, szóval biztosan mutatnának nekem is újat ebben, de én is nekik, mert ekkora tempóhoz én biciklit használok :-)

Megnéztem a képeidet és ahogy a PW50-essel tolod azon látszik, h akkor nem mutatták meg neked a helyes tartást meg hasonlókat, pedig ott kellett volna kezdeni ...

Amcsiban évtizedek óta alap tétel a terepes edzés mindenféle motorversenyzőnek, értelemszerűen a gyorsasági versenyzőknek is .
CRF150-től kezdve a TTR230-assal vagy akár nagyobbakkal tolják poron , sárban, vizes aszfalton, teremben, mindenhol . Asszem kifejezetten ehhez vannak a 18-as dual purpose gumik is kitalálva .
Szóval azért mert valaki nem volt még ilyenen tréningen, még nem jelenti azt, h a lényeget nem tudja filmekből vagy más elmondásából és nem próbálta vagy nem tudja .
Egyébként meg nem tudom ez a tréning mennyi felkészülést ad az olyan helyzetekre mikor pl 50-el (vagy esetleg 80-al) haladva hirtelen eléd kerül valami ? Szerinted 100-ból hányan fogják először felmérni a helyzetet és csak aztán reagálni, ahogy a helyes ?
Mert szerintem az lényegesebb, h a váratlan veszélyes helyzeteket megold mint az, h megfordulj 1 sávban .
január 11. 20:35
0
#42 BerikZ
zabi!
Igen a szimuláció sosem helyettesíti a igazi helyzetet. De ha vmit begyakorolsz akkor úgy fogod csinálni vészhelyzetben is,ill bármilyen helyzetben. Gyakorlás...kiépülnek az idegpályák.
janek!
Sose voltam a pálya ördöge. Sosem gondoltam azt,hogy kurva gyors vagyok,számomra volt meglepő mennyit előztem.
Egyszer valahol ha látod őket bemutatózni, próbáld ki!
Amúgy meg nem az a lényeg,hogy meg tudj fordulni 6m-en. Pont a vészhelyzetekre van kiélezve a tréning,ill arra,hogyan tudod a motort kezelőszervekből irányítani.
január 11. 21:07
0
#43 motorosv2
Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek...
Uncsitesóm nagyot perecelt, mert féktávon belül kijött elé egy öreg papika a PIROS lámpán kersztül, uncsitesómnak értelem szerűen zöld volt.
A helyszínelők azt mondták, hogy 100 emberből 1 ha túlélne ilyen ütközést maradandó sérülésekkel... ő túlélte, DE maradandó sérülésekkel sajnos. Mindezek ellenére ő még motorozik, és elment egy ilyen tréningre.
Azt mondta ha a baleset előtt ment volna erre a tréningre, akkor még most is egészséges lehetne...
Ezért állandóan mondja, hogy én is menjek el egy ilyen tréningre, mert nagyon hasznos lehet.
Én hiszek neki, de... nincs kedvem 45 eft-ot adni egy ilyen tréningért. Persze ha nagyot perecelek és ott hagyom a kezem vagy a lábam, akkor homlok egyenest fogok szaladni a tréningre, de akkor már késő lesz... a fene se tudja...
január 11. 21:49
0
#44 zabigyerek
Ha pénzed nincs erre a tréningre keress meg egy értelmes egyént aki volt és kérdezd ki töviről hegyire., majd gyakorolj egy parkolóban. A legfontosabb kellékek megvannak. TE+A MOTOR :)
Vagy nézz utána kitartóan az interneten ! Rengeteg video van a témában
Én például egész jól megtanultam gitározni a you tube segítségével.

Gyakorlat teszi a mestert !
január 11. 22:01
+ 2
#45 karkrisztian
Az oktatás jó dolog az tuti!
Az viszont, hogy Ki mit hív tapasztalatnak az naggggyon szubjektív...
Én is mondhtaom, hogy lenyomnám Talmácsit is bárhol Bp-en, mert lámpaváltás+összes utca a zsebemben, napi 500km fölött megyek motorral hóban-nyáron!
Majd kimegyünk a Ringre és úgy elver mint a rongyot. Az is tapasztalat...
Fontos, hogy mindenki a képességeihez mérten vezessen!
A képesség RELATÍV, Másoknak is van, vagy nincs így van...
Széles utat
január 11. 22:58
+ 1
#46 pohi
Jó dolog a tréning, mert mi minden évben megcsináljuk és minden évben egyre könnyebben megy, tehát fejlődik az ember benne. Bár az rendőr motoros képzés szerintem bonyolultabb és nehezebb is, de hát ez elvárható szerintem.

Nem tudom milyen 45.000-ről beszéltek, én az árak között fedett pályás gyakorlásnál 25.000-et látok, amiből 10.000-et fizet az OBB és így már csak 15.000 Ft az egy oktatás fedett pályán. Nem kevés, de nem is annyira vészes + van lehetőséged télen motorozni egy napot.

http://safety-hungary.hu/hu/29
január 11. 23:30
0
#47 pohi
Itt írják is, hogy 15.000 akciósan:

http://safety-hungary.hu/hu/23
január 11. 23:32
+ 1
#48 zulu1
Azt mondják az öregebbek, hogy a nagyon lenézett volt rendszerben Kádár idejében közel nem volt ennyi gerinctelen, gátlástalan, hazudozó, tolvaj patkány mint mostanában.
Mi a fasz történt ?
Ezeknek teljesen megszünt a józan ítélőképességük !
január 11. 23:36
0
#49 zulu1
Bocsi ide akartam a fentit
http://www.sportmotor.hu/motor...
január 11. 23:37
0
#50 Luki24
BerikZ: tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy minden nagy menő GP és SBK versenyző, vagy dirt tracken gyakorol, vagy supermotozik, vagy cross motoron edz télen. Már amennyire létezik számukra a téli pihenő fogalma, ugyanis olyan fizetéssel, támogatással, nem hiszem, hogy nagy probléma elutazni délre és a verőfényes napsütésben 25fokban húzni a gázt, valamelyik versenypályán. de senki nem mondja nekem azt, hogy itt a dirt track alatt azt értik, hogy 120al keresztbe csúszva egyenesben 160al, bal kézzel a bal teleszkópszárra átfogva, a légellenállást így csökkentve verik a gépeknek, mert ha igen én abban a pillanatban beíratkozok egy egész éves kurzusra. Természetesen nem ez az oktatási anyag, nem ez a cél, hanem a biztonságosabb közlekedés elsajátítása.

ajánlom mindenki számára az American Supercamp videóit:
http://www.youtube.com/watch?v...
kis angol tudással sok hasznos dolgot el lehet sajátítani belőle. Az oktatók neve és tudása azt hiszem mindenki számára megkérdőjelezhetetlen!
január 12. 09:31
0
#51 vojnitomi
Pohi: 25 helyett 15 a visszatérő vendégeknek.
január 12. 09:36
0
#52 davetot
:)
január 12. 11:16
0
#53 pohi
Nem. 15.000 mert az OBB támogatja 10.000-el. Ma voltam. Nagyon jó volt. Ajánlom mindenkinek.
február 13. 18:52

Hírek »

A legszorosabb befutó
Chrobák Jani mindössze fél motorhosszal maradt le az aranyról.
Tavaszi motorápolás (x)
Tippek szezonkezdetre: miként tarthatjuk tisztán gépünket egész évben?
Őrült befutó Doningtonban
Jonathan Rea legutóbbi futamgyőzelmét még sokáig fogják emlegetni...
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · © 2003-2010 Sport Motor