A teljesítményharc és a piaci trendek miatt kissé felborult a kategória, ahol korábban rendre 240-250 köbcenti közötti hengerűrtartalmú motorok szerepeltek. Ma már inkább 300-330 köbcenti a limit, s különben is értelmét veszítette ez a fajta skatulya, hiszen immáron a 35 kW-os felső korlátozás megközelítése lebeg a mérnökök szeme előtt, ha ilyen motort terveznek. A kéthengeres, burkolt Suzuki Inazuma, a szintén két dugattyúval dolgozó Ninja 300 és a méregerős Yamaha YZF-R3 mellett kissé kilóg a sorból a Honda CBR300R, melyben egyhengeres, 33 lóerős hajtómű dolgozik.

cbr250rr-3875
Nem valószínű, hogy házon belüli konkurenciát szeretne a Honda, így vélhetően csak a CBR300R távozása esetén érkezhet Európába az új, többhengeres sportmotor

Ezen változtatna most a japán gyár, mégpedig a hírek szerint egy kéthengeres 250-es piacra dobásával. A távol-keleti szigetország Young Machine magazinjában kapott szárnyra a pletyka, hogy még idén napvilágot lát egy kéthengeres negyedliteres, pontosabban 250 köbcenti körüli hengerűrtartalmú modell. A fejlesztés célja valószínűleg a magasabb csúcsteljesítményű, közel negyven lovas Ninja és a 42 lóerővel jelenleg listavezető Yamaha beelőzése, így nem kizárt, hogy az új, erősebb CBR az alapvető ázsiai piac mellett az A2-es jogsi okán pörgősnek számító európai színtéren is elérhető lesz.