Nagyjából egy hónapja mutattuk be nektek a Honda CB650F-et, mely menetpróbáján többször felmerült a kérdés, hogy miért is nem a Hornet nevet viseli? A válasz a száraz műszaki adatokban keresendő, elvégre ez egy vadonatúj feljelsztés, vagyis nem a hatkilós Darázs leszármazottja, másrészt visszafogott karaktere sem stimmelt a haragos, vagány ikonhoz.

hornet-800-1082
A CB650F kezes, játékos, de csúcsteljesítmény terén a korábbi hatszázasokkal sincs versenyben - logikus lépés lenne egy izmosabb testvér megjelenése...

A Hondánál valószínűleg nem véletlenül spóroltak az elnevezéssel, ugyanis a hírek szerint a nagy H is beszáll a korábbi kategóriahatárokat feszegető játékba, azaz piacra dob egy nyomatékosabb verziót a jól megszokott csupaszmotorból. A GSR 750, a Z800 és az MT-09 ellenfeleként aposztrofált masina valószínűleg a Hornet 800 nevet viseli, és a kiszivárgott infók, valamint a szokásos saccolások alapján nagyjából 190 kilós menetkész tömeggel mérlegel majd.

hornet-800-1081
Egyelőre csak a sejtelmes grafika árulkodik arról, hogy év végén ismét több újdonságot csodálhatunk meg a Honda standján...

Az üzenet egyszerű, hiszen a piaci trendek jól mutatják, hogy a kétkerekűekre közlekedési eszközként tekintő többségnek egy jól használható, vagyis erős alsó és középső tartománnyal rendelkező vasra van szüksége, és az, hogy a maximális teljesítmény rubrikában 107 vagy 118 lóerő szerepel-e, az majdnem mindegy is.

Bár egyelőre nem erősítették meg az új modell érkezését, minden bizonnyal logikus lépés lenne a Hondától egy ilyen motor piacra dobása, amivel kiválóan lefedhetnék az űrt a jelenleg forgalmazott 650-es, valamint ezres csupaszgépek között.