A Honda Racing Corporation (HRC) és Honda Motor Company által szoros együttműködésben fejlesztett RC213V-S nem más, mint a MotoGP-ben diadalmaskodó RC213V utcára szelídített és ennek megfelelően felszerelt változata. Tervezése során a Honda világbajnok gyorsasági motorjainak legnemesebb tulajdonságait ötvözték a mérnökök, aligha nem minden idők legjobb rendszámos sportmotorját alkotva meg a sebesség megszállottjainak.

rc213v-s-price-3793
Honda RC213V-S

Mivel novemberben már egy üzemképes, látszólag minden tekintetben kész motoron láthattuk Marquezt, nem volt kérdéses, hogy heteken belül a sorozatgyártás is kezdetét veszi, már ha a pár száz darabos mennyiséget egyáltalán annak nevezhetjük. Egyértelműen a márkáért rajongó gyűjtők kedvéért, no meg a homológ mennyiség biztosításáért készülnek ezek a drágakövek, s ennek megfelelően az áruk is csillagászati lesz, ahogy azt vártuk is...

rc213v-s-price-3795
A HRC Dakar-versenyzői (jobbra), Goncalves és Rodrigues is az RC213V-t mustrálják a milánói motorkiállításon

A napokban már megszellőztették a modell angliai listaárát, s ez alapján - átszámítva - 46,6 millió forintot (!) kell kicsengetni annak, aki egy GP-szintű, mégis rendszámos pályagépet szeretne látni a garázsában. Ennek fényében a Kawasaki H2R 50 ezer USD-s vételára már-már jutányosnak mondható, jóllehet, nem is említhető egy lapon a két különleges, de sok tekintetben eltérő literes sportmotor.