Néhány napon belül két japán gyártó is előrukkolt egy-egy látványtervvel, a rajzokon megfizethető kezdőmotor pózolnak, s mindkettő a nakedek között próbál szerencsét, ahol a harmadik japán, a Suzuki GW250 már jó ideje jelen van.

kawasaki er-2n honda cb250r
Japánból jöttem, mesterségem címere: csupaszmotor. A nagyobb nakedek formavilágával csábítanak az új negyedliteresek

A hírek szerint a 250-es Ninját, illetve a CBR300R-t vetkőztetnék le, hogy harcba induljanak a vásárlókért, elsősorban a szinte végtelen felvevőképességű ázsiai, majd később az európai piacon is. Ere utal az is, hogy a Kawasaki levédette az ER-2n típusnevet, mely jellemzően az öreg kontinensen alkalmazott típuskód, így szinte biztosra vehető, hogy a hazai kereskedésekben is felbukkan majd a takarékos és könnyű motor.

honda cbr300r frame
A lecsupaszított CBR - innen nézve még könnyebb elképzelni, hogy harmonikus megjelenésű ruhátlan vas lesz belőle

Egyelőre több információt nem közöltek a gyárak az új jövevényekről, de szinte biztosra vehető, hogy a jól ismert idomos változatokkal megegyező teljesítménnyel, illetve azoknál némileg szerényebb önsúllyal és alacsonyabb vételárral debütálnak 2014-ben a japánok csupaszmotorjai.