Harminc éve bombaként robbant a hipersportosnak számító Kawasaki GPz900R híre a motorosvilágban. Az Európában ZX900A, míg a tengerentúlon Ninja900 kódnévre keresztelt vas 908 köbcentis, 16 szelepes blokkal és 250 km/h feletti végsebességgel kápráztatta el a nagyközönséget.

icon-old-ghost-gpz900r-1273
Harminc éve a kategória egyik legjobb vasa volt, mára klasszikus, mégis megfizethető oldtimer vált belőle

Bár egyes piacokon egészen a kilencvenes évek második feléig elérhető volt, valódi tündöklése a ZZR1100 1990-es megjelenéséig, illetve '93-as modellfrissítéséig tartott. Persze a motorépítők máig nem feledték a típust, s az ICON műhelyében most az eredeti karaktert meghagyva, mégis vadabb, kívánatosabb köntösben élesztették újra a híres kilencszázast:

Nem csak az építés, de a korabeli videókkal színesített klip is nagy ötlet - szép munka!

Jelenleg is több tucat 750-es, 900-as és ezres GPZ-t találhatunk az apróhirdetésekben, áruk állapottól függően 2-300 ezer forint körül alakul, s ki tudja, a szebb állapotú modellek - mivel hamarosan veteránkorba lépnek - talán befektetésnek sem utolsók...