Tavaly már beszámoltunk róla, hogy a motorkerékpárokon is engedélyezik a DRL, azaz nappali menetjelzők használatát. Akkor sok kérdést felvetett a változtatás, mivel csak a lámpák felszerelésével kapcsolatban nyilatkoztak a jogszabály megalkotásakor, annak használatát nem szabályozták. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy ugyan felrakhatunk ilyen fényforrásokat a gépre, de kizárólag a helyzetjelző funkciót aktiválva, vagyis csökkentett fényerőre kapcsolva működhetnek. Az ok rendkívül egyszerű: az autókat tompított fényszóróval vagy nappali menetjelzővel kell kivilágítani napközben, míg a motorokat a KRESZ szerint ma még kizárólag tompított fényszóróval lehet, és az ilyen kiegészítő lámpák a bekapcsolt tompított mellett kizárólag csökkentett fényerővel üzemelhetnek.

drl motor
A képlet egyszerű: fent lehet a nappali menetjelző, de nem működhet teljes fényerővel, mivel a motorok jelenleg csak tompított fényszóróval közlekedhetnek. Ezen változtatna az NFM a most benyújtott KRESZ módosításokkal, hogy a két fényforrás egyszerre üzemelhessen

Többek között ezen is változtatna a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése, melyben lehetővé tennék, hogy nappali menetjelzőt használjunk a motorokon, a tompított fényszórótól függetlenül. Szintén a várhatóan tavasszal életbe lépő változások között szerepel, hogy autópályán a kocsisorok feltorlódásakor ne csak az eddig is kötelező ún. biztonsági sávot alakítsák ki az autósok, de megálláskor a vészvillogóval is jelezzenek a mögöttük érkezőknek. Ezen felül egységesítenék a közlekedési táblákat, illetve a KRESZ részévé tennék az eddig csak néhány helyen alkalmazott visszaszámlálót, mely a forgalomirányító lámpák egyes periódusainak időtartamát jelzi.