Eredetileg csak a Pramac színeiben versenyző Hernandez gépét nevezték volna a CRT osztályt felváltó kategóriába, de a tavaly év végi időeredményeket látva elképzelhető, hogy az olaszok teljes egészében megszüntetik gyári csapatukat, s összes versenyzőjük a 2014-ben startoló Open-ben fog viaskodni a győzelemért.

dovizioso
Dovizioso: Sepang után döntjük el, hogy elindulunk-e gyári csapatként a GP-n

Alapvető különbség, hogy az Open-be nevezett gépek több üzemanyagot használhatnak és várhatóan idén is puhább hátsó keveréket kapnak a gumiabroncs beszállítójától, ellenben nem fejleszthetnek saját motorvezérlő szoftvert, kizárólag a Magnetti Marelli ECU-ját használhatják a versenyeken. Mivel a taljánok gyári és Open kategóriás motorja - a fenti különbségeket leszámítva - szinte teljesen megegyezik, csak döntés kérdése, hogy melyik csoport küzdelmeiben indulnak a 2014-es szezonban.

"Sepangban tesztelni fogjuk a motorokat, és utána eldöntjük, hogy melyik utat választjuk" - nyilatkozta Andrea Dovizioso, a Ducati pilótája. Ha valóban hátat fordítanak a legfelső osztálynak, az azt jelenti, hogy a népes rajtrács ellenére idén már csak két márka verseng majd gyári gépekkel, és a Yamaha, valamint a Honda saját házi bajnokságává egyszerűsödik a GP-sorozat...